Syyrian konflikti

Miten ihmeellä Syyrian armeija ei tajua muuttaa panssarivaunujen käyttötapaa? Miksi ne seisottaa vaunuja näkösällä?
 
Hei ne on arabeja, mitä sä luulet?

Arabit ja sodankäynti samassa lauseessa...:eek:

Arabi joka osaisi oikeasti sotia tai johtaa, niin sehän olisi valtava uhka kaikilla muille arabeille ja sen takia kaikki koettaisivat kilpaa vetää mattoa sen alta. Käsittääkseni tuolla on ihan vakavasti käytössä sellainen mantra mikä menee tähän tyyliin: "Minä minun veljeä vastaan. Minä ja minun veli isää vastaan. Minä ja minun perhe sukua vastaan. Minä ja minun suku maailmaa vastaan!"
 
Kysymysiä kysymyksiä.
Kauankohan noita riittää(siis panssareita)? Onko tietoa lähettävätkö jotkut maat isojakin määriä uutta materiaalia? Onko Assadilla kassa vielä millä mallilla, vai löytyykö 'luottoa' Luulisi osaavan porukankin jo pahasti harventuneen..:salut:
 
Kysymysiä kysymyksiä.
Kauankohan noita riittää(siis panssareita)? Onko tietoa lähettävätkö jotkut maat isojakin määriä uutta materiaalia? Onko Assadilla kassa vielä millä mallilla, vai löytyykö 'luottoa' Luulisi osaavan porukankin jo pahasti harventuneen..:salut:

Kuvien ja filmien perusteella menevät vanhoilla varastoilla. Runsaasti on näkynyt T-72 vaunuja ilman ERA-palikoita ja jopa T-55 vaunuja tuntuu olevan laajasti käytössä.

Onko tietoa Syyrian tuoreimpien vaunujen alkuperästä? Kuvien perusteella vaunujen ERA-palikat muistuttavat Ukrainan T-64 ja T-80 vaunujen reaktiiveja:

spoj.jpg



Onko osa vaunuista käynyt Ukrainassa modernisoitavana ennen Syyrian sodan alkua?
 
Kuvien ja filmien perusteella menevät vanhoilla varastoilla. Runsaasti on näkynyt T-72 vaunuja ilman ERA-palikoita ja jopa T-55 vaunuja tuntuu olevan laajasti käytössä.

Onko tietoa Syyrian tuoreimpien vaunujen alkuperästä? Kuvien perusteella vaunujen ERA-palikat muistuttavat Ukrainan T-64 ja T-80 vaunujen reaktiiveja:


Onko osa vaunuista käynyt Ukrainassa modernisoitavana ennen Syyrian sodan alkua?

T-72AV ja Venäjältä ostettu 90-luvun alussa, satakunta T-72M & T-72M1 vaunua taas päivitettiin Italialaisella TURMS-T ammunnanhallinta paketilla välillä 2003 - 2006.
 
FSA:n panssarintorjuntaryhmä.
i91mhyv.jpg


Hallituksen joukkojen 57mm ilmantorjuntatykki tuhotaan TOW ohjuksella ja ilmeisesti miehistö menee tykin mukana.
 
Kapinalliset lähettävät hallituksen joukkojen konekiväärin miehistöineen tuonpuoleiseen "mustilla".
Embedded media from this media site is no longer available

Al-Nusra valtasi kukkulan Libanonin lähellä.
Embedded media from this media site is no longer available
 
Kyllä panssareiden käyttötavassa on tapahtunut muutoksia koko sodan ajan, esim. nyt ATGM-ohjukset ovat pakottaneet panssarit kaivautumaan paikoilleen niin, että vain tykkitorni näkyy tai panssaria pidetään rakennusten välissä piilossa. Sodan alkuvaiheessa aukeat alueet olivat ihanteellisia panssareille, koska kapinallisilla oli vain kevyitä-sinkoja, nyt aukeat alueet ovat itsemurha.

Maahan kaivettua panssaria ei ole ihan niin helppo tuhota mitä vidoista voisi päätellä, ohjus heiluu aikalailla ja nettiin päätyy pääasiassa vain osumat.
 
Kapinalliset räjäyttivät ison tunnelipommin piiritetyn tukikohdan alla.
Bz6EE79CMAA3fUl.jpg:large



Islamilainen Rintama räjäytti samaan aikaan myös toisenkin tunnelipommin.

Islamilaisen Rintama harrastaa ilmantorjuntaa.

Hallituksen joukkojen T-72 palaa Jobarissa.

Islamilainen Rintama vangitsi Afgaanin.
Bz2e4a3CEAEA0NH.jpg:large
 
Ilmeisesti Arabit eivät enään välitä Obaman ohjeistuksesta jonka mukaan olkapääohjuksia ei saa lähettää Syyriaan.

Syrian rebel fighters have been pictured eagerly unpacking Chinese-made surface-to-air missile launchers understood to have been smuggled into the country by African arms dealers.

Taken in a remote area north of the city of Aleppo, the photographs show fighters from the Free Syrian Army assembling FN-6 anti-aircraft missile launchers for use against soldiers loyal to the Assad regime.

The Chinese-made weapons are thought to have been provided to the Free Syrian Army by sympathisers in Qatar, who are likely to have purchased them from dealers with links to corrupt officials in the Sudanese government, before having them smuggled into Syria through Turkey.
http://www.dailymail.co.uk/news/art...ack-brand-new-surface-air-missiles-china.html
 
Syyrialaisen sotilaan viesti ennen kuolemaa.


0:04 - 0:12 :- OH Mom I love you so much! don't cry if I die as a martyr, I love you so much.

0:13 - 0:17 :- Take care of Hanadeh (his sister probably) and be happy that I am a martyr.

0:18 - 0:21 :- Don't worry I won't surrender, I rather kill myself than surrendering.

0:22 :- No one else is left mom Bullet impact above his head

0:26 :- Pray for me mom please! Oh mom!!!
Embedded media from this media site is no longer available
 
The State Department has obtained 27,000 photographs showing the emaciated, bruised and burned bodies of Syrian torture victims — gruesome images that a top official told Yahoo News constitute "smoking gun" evidence that can be used to bring war-crimes charges against the regime of Syrian President Bashar Assad.

The photos are "horrific — some of them put you in visceral pain," said Stephen J. Rapp, the U.S. ambassador-at-large for war crimes, in an interview. "This is some of the strongest evidence we've seen in the area of proof of the commission of mass atrocities."

The photos — a small number of which will be put on public display for the first time on Wednesday at the U.S. Holocaust Museum — were smuggled out of Syria by an official regime photographer who has since defected and is known only by his code name, Caesar.
http://news.yahoo.com/bashar-al-assad-s-syrian-torture-chambers-205323124.html

Täällä kuvia (ei herkille)
http://foreignaffairs.house.gov/photo-gallery/syria-army-defectors-photos

Äskettäisen tynnyripommituksen jälkimaininkeja [ei herkille].
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top