Eiköhän jenkeillä ole dataa siitä kuka saattuetta on ampunut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin sillä tähänkin ketjuun postatulla videolla kuuluu selvästi hävittäjäkoneen ääni ennen kuin pamahtaa. Lähinnä kysymysmerkki lienee, oliko kone Assadin vai Venäjän. Ja jatkokysymyksenä sitten vielä motiivi. Assadin kannalta tuossa voisi olla järkeä; siviilien ahdinko asettaa lisää paineita kapinallisille. Jos kyseessä oli venäläinen kone, niin aika erikoinen logiikka siinä on oltava taustalla... Sehän uhkaisi vesittää Lavrovin ja Kerryn väliset neuvottelut konfliktin lopettamisesta, ja se on ihan saletti, ettei Venäjäkään halua turhaan pitkittää Syyrian konfliktia.Entä onko kirkossa kuulutettu, että isku oltaisiin suoritettu ilmasta käsin? En ole katsonut mahdollista videomateriaalia.
Kapinalliset voisivat itse ampua kolonnaa ja väittää tapausta hallituksen tai ryssien tekemäksi. Näkeekö rekan raadoista, että hyökkäys olisi tullut ylhäältä?
Mistä johtuu Isiksen passiivisuus Israelia kohtaan? Kyseessä kuitenkin muslimien silmissä suurin saatana. Olen pohtinut tätä pitkään.
Mistä johtuu Isiksen passiivisuus Israelia kohtaan? Kyseessä kuitenkin muslimien silmissä suurin saatana. Olen pohtinut tätä pitkään.
Venäjän puolustusministeriö on kiistänyt väitteet jyrkästi ja syyttänyt avustussaattueen vahingoista tulipaloa.
Aika hiljaista on uutisointi tästä jos pitää paikkaansa. Osoittaa ainakin sen, että ryssän risteilyohjukset ovat tarkkoja toisin kun on yritetty väittää.30 tiedustelu-upseeria tapettu Venäläisten iskussa:
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13950631000607
Taitavat oikeasti kaivaa verta nenästään. Jenkkejä, Israelilaisia, Turkkilaisia, Saudeja, Qatarilaisia and Brittejä kuollut tuossa iskussa.
http://www.defconwarningsystem.com/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=6559&p=58739#p58739
Näyttäisi olevan kuulemma pahvinen pakkaus eikä OFAB.n perä... Jos tuohon olisi osunu ko. OFAB niin jälki olisi aika lailla rajumpaa...
Bellingcatin analyysia aiheesta: https://www.bellingcat.com/news/men...overed-syrian-red-crescent-aid-convoy-attack/
"...
The identity of the bomb is clear from the above comparison, the only question that remains is whether it was Russian or Syrian aircraft that dropped it on the Syrian Red Crescent aid convoy."
Pommit on kyetty tunnistamaan OFAB 250-270 -pommeiksi, epävarmaa on sitten se, että kumpi (Syyria vai Venäjä) pommit pudotti. Yhdysvaltojen mukaan alueella havaittiin tuolloin 2 venäläistä (RuAF) Sukhoi Su-24 rynnäkköhävittäjää, Venäjä on kieltänyt tämän ja höperellyt omiaan, kuten tavallista. Tähän mennessä Syyrian sodassa Venäjän pommituskampanjan aikana kaava on ollut se, että yöpommituksista on vastannut lähes 100 % Venäjän ilmavoimat Syyrian ilmavoimien hoitaessa pommituksia pääasiassa päiväsaikaan.
vlad