Syyrian konflikti

Noh noh pojaat. Kyllä ne siellä ameriikan ihmemaassakin koneet putoilee yhtä lailla. Viimeksi eilen. Siellä saattaa laatu olla tottakai parempaa mutta poliittisesti korrekti mekaanikko aines tasoittaa ylivoimaa.
Se Hercules oli menossa viimeiselle lepopaikalle Arizonaan aavikolle...

Ei jenkeilläkään koneiden keski-ikä ole mitenkään pieni, todella paljon vanhoja sotaratsuja edelleen käytössä.
 
Noh noh pojaat. Kyllä ne siellä ameriikan ihmemaassakin koneet putoilee yhtä lailla. Viimeksi eilen. Siellä saattaa laatu olla tottakai parempaa mutta poliittisesti korrekti mekaanikko aines tasoittaa ylivoimaa.

Ihan tulee vaikutelma, niin kuin tuo olisi ollut videopätkä Russian Todayltä, johon oli sopivasti valittu sitten amerikkalaisia tyhmemmän kansan neekerimekaanikkoja jakoavaimen varteen.

Esitettiin varmaan isommin Venäjän TV:ssä kuin oman SU-30 tippuminen...?

Mutku mutku...
 
Ei ole mikään uusi asia se, että Venäjän lento- ja huolto- kurissa, kulttuurissa ja laadussa on parannettavaa. Mua ei ikinä saisi minkään Venäläisen lentohärvelin kyytiin.
 
Ei ole mikään uusi asia se, että Venäjän lento- ja huolto- kurissa, kulttuurissa ja laadussa on parannettavaa. Mua ei ikinä saisi minkään Venäläisen lentohärvelin kyytiin.
MI-8 lento Vienan Kemistä solovetskin luostarisaarelle oli hieno kokemus. Tankattiin Lada Nivan peräkärryn säiliöistä.
 
Ei ole mikään uusi asia se, että Venäjän lento- ja huolto- kurissa, kulttuurissa ja laadussa on parannettavaa. Mua ei ikinä saisi minkään Venäläisen lentohärvelin kyytiin.
Äläs nyt viitsi vitsailla vakavilla asioilla. Länsimaisilla lentoyhtiöillä voi olla mekaanikkoina mutiaisia tai homppeleita. Mahtavalla Venäjällä mekaanikkoina on vain slaavilaisesta herrarodusta parhaimmat yksilöt.
 
Russofiilille aivan varmasti.
Ehkä enemmän USA fani kuitenkin. Siellä tulee vuosittain vietettyä pidempiä jaksoja. Ryssässä olen ainostaan kerran käynyt sotahistoriallisella bussimatkalla. Lähti liilkeelle Vienan Karjalasta ja suuntasi kohti Murmanskia. Sieltä Raja Joosepin kautta takaisin Suomeen. Hyvä reissu oli!!!
 
Ehkä enemmän USA fani kuitenkin. Siellä tulee vuosittain vietettyä pidempiä jaksoja. Ryssässä olen ainostaan kerran käynyt sotahistoriallisella bussimatkalla. Lähti liilkeelle Vienan Karjalasta ja suuntasi kohti Murmanskia. Sieltä Raja Joosepin kautta takaisin Suomeen. Hyvä reissu oli!!!
Viestit puhuu ihan muusta.
 
MI-8 lento Vienan Kemistä solovetskin luostarisaarelle oli hieno kokemus. Tankattiin Lada Nivan peräkärryn säiliöistä.

Suomessa on esmes sähkölinjojen tarkistuskopterilla useimmiten oma tankki mukana, ihan vastaava tekniikka. Ajaa aina sovitulle tankkauspaikalle ja homma jatkuu. Tuo MI-8 on se standardi kuljetusväline ollut pohjois-Venäjän soisilla ja lähes tiettömillä alueilla. Olen itsekin yhden sinne ja sovittuun aikaan nouto takaisin keikan tuollaisella tehnyt. Kopteri kävi välillä kuskaamassa lehmänruhoja ym. Tarkkaa kirjanpitoa lentominuuteista oli,j yhtään löysäilyä lastauksissa ei suvaittu.
 
Äläs nyt viitsi vitsailla vakavilla asioilla. Länsimaisilla lentoyhtiöillä voi olla mekaanikkoina mutiaisia tai homppeleita.

Paitsi, että harvemmin on. Muutaman amerikkalaisen teknikko ryhmän kanssa olen ollut tekemisissä ja vaikka ryhmässä on ollut parhaimmillaan kymmeniä miehiä, niin valkoisia on ollut yli 90%. Muutama harva aasialainen tai latino saattaa olla joukossa.

Yhdysvaltain asevoimissa on rekryyteille tiukka psykometrinen testaus ja sitä myös noudatetaan ankarasti. Vähemmän älykkäistä ihmisryhmistä menettely voi tuntua julmalta, mutta sen tarkoitus on varmistaa se, että hommaan koulutettu myös pystyy hoitamaan tehtävänsä. Mitä monimutkaisempi homma sotilaalla on (esimerkkinä vaikka lentokoneiden, ohjusten, viestijärjestelmien huoltaminen, tiedustelu analyysit tai kybersodankäynti), niin sitä fiksumpi kaveri tehtävään valitaan. Toisaalta lähes kaikista tehtävistä fiksut näyttävät selvityvän paremmin kuin tyhmät. Luulisi, että älykkyys EI korreloisi sen kanssa, että kuinka hyvin mies oppii ampumaan panssarikanuunalla? Jostain syystä fiksut pärjää paremmin siinäkin hommassa. Pääsääntöisesti asevoimissa palvelevat voivat luottaa siihen, että heitä johtavat ja heidän kanssaan taistelevat miehet pystyvät siihen tehtävään joihin heidät on asetettu.
 
Viimeksi muokattu:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201805032200919187_ul.shtml
Venäläishävittäjä syöksyi Välimereen: molemmat lentäjät kuolivat

Vähän kylmä kommentti ehkä mutta meille hyvä uutinen. Venäjällä ei uutta konekalustoa ole kauhean suuria määriä.

En toki sinällään toivo kenenkään ihmisen kuolemaa, mutta ajattelen samalla tavalla. Suomen kannalta toivonkin, että Venäjä häärää Syyriassa ja muissa vastaavissa
konflikteissa hassaamassa vähiä resurssejaan. Jokainen hävittäjä ja helikopteri on yksi vähemmän mitä vihulaisella on meitä vastaan asettaa. Saavat toki harjoitusta, mutta
hinta on todella kallis.

Ja vaikka kylmää onkin, jokainen korkeasti koulutettu upseeri, erikoismies ja teknikko joka Syyriassa kaatuu, on yksi vähemmän meidän (tai esim. Ukrainan..) koskaan huolehdittavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viitsi mitä? Sellaisen kuvan noita sinun viestejäsi lukemalla saa.
Kannattaa sinun varmaan miettiä tuota ilmaisuasi jos ihmiset saavat sinusta väärän kuvan. En ole ainoa joka pitää sinua ryssäfanina.

Ei kai kukaan nykypäivänä ajattele että venäjä/ venäläiset ovat mastavalkoisesti joko hyviä tai pahoja. Venäjältä tulee paljon hyvää, ruokakulttuuria, vanhaa posliinia (en tarkoita huoria), kirjallisuutta, venäläisellä koirien- ja hevosten kasvasvatuksella on päästy tuloksiin mistä suomessa voidaan vain haaveilla.. Jne. Mun paras pyssy on baikalin haulikko ja paras hevoseni oli venäjän armeijan kasvatti. Sitten on sellainen makeisiin kuplajuomiin liittyvä hyvyys. Mulla on myös muutamia todella hyviä venäläisiä ystäviä. Nämä seikat eivät tee minustakaan ryssäfania, eikä tarkoita että hyväksyisin venäjän hallinnon puuhasteluja millään rintamalla.

Venäjällä on paljon pahaa, mutta myös hyvää. Pahaan yksittäinen perusvenäläinen harvoin on syyllinen.

Ja se että joku kertoo pitävänsä jostain venäläisestä kulttuurihistoriallisesta jutusta, leimataan ryssäfaniksi, on vähän.. Junttia..
 
Back
Top