Syyrian konflikti

On nuo tappiot kuitenkin sen verran pieniä, että kyllä ne ovat ihan hyvin käytettyjä oppirahoja. Koulutuksen, tekniikan, taktiikoiden ja logistiikan testaaminen ja kehittyminen lisää kykyä enemmän, kuin tuon vertaiset tappiot sitä heikentävät.

No jaa, on siellä kallistarvoista kalustoa mennyt melkoinen määrä. Operaation luonteesta johtuen miestappiot on myös kirpaisevia. Ei mitään kaksi kuukautta harjoitelleita mosureita, vaan eri alojen asiantuntijoita, painottuen raskaasti upseereihin.

Jos mukaan lasketaan Wagnerit sun muut epäviralliset lomailijat, nousee tappiot entisestään.
 
Ei kai kukaan nykypäivänä ajattele että venäjä/ venäläiset ovat mastavalkoisesti joko hyviä tai pahoja. Venäjältä tulee paljon hyvää, ruokakulttuuria, vanhaa posliinia (en tarkoita huoria), kirjallisuutta, venäläisellä koirien- ja hevosten kasvasvatuksella on päästy tuloksiin mistä suomessa voidaan vain haaveilla.. Jne. Mun paras pyssy on baikalin haulikko ja paras hevoseni oli venäjän armeijan kasvatti. Sitten on sellainen makeisiin kuplajuomiin liittyvä hyvyys. Mulla on myös muutamia todella hyviä venäläisiä ystäviä. Nämä seikat eivät tee minustakaan ryssäfania, eikä tarkoita että hyväksyisin venäjän hallinnon puuhasteluja millään rintamalla.

Venäjällä on paljon pahaa, mutta myös hyvää. Pahaan yksittäinen perusvenäläinen harvoin on syyllinen.

Ja se että joku kertoo pitävänsä jostain venäläisestä kulttuurihistoriallisesta jutusta, leimataan ryssäfaniksi, on vähän.. Junttia..
Lue nyt ensin pari sivua vaikka tätä vitjaa taaksepäin
 
Ja se että joku kertoo pitävänsä jostain venäläisestä kulttuurihistoriallisesta jutusta, leimataan ryssäfaniksi, on vähän.. Junttia..

Ei siitä ole kyse.

Todennäköisesti jokainen foorumilainen osaa arvostaa jotain venäläistä kulttuurihistoriallista juttua. Listasit jo monta. Lisäisin vodkat ja ruoat ja musiikin lisäksi.

Kyse on ihan muusta. Foorumia seuraamalla asia avautuu.
 
No jaa, on siellä kallistarvoista kalustoa mennyt melkoinen määrä. Operaation luonteesta johtuen miestappiot on myös kirpaisevia. Ei mitään kaksi kuukautta harjoitelleita mosureita, vaan eri alojen asiantuntijoita, painottuen raskaasti upseereihin.

Jos mukaan lasketaan Wagnerit sun muut epäviralliset lomailijat, nousee tappiot entisestään.

21 lentokonetta ja helikopteria kolmessa vuodessa, henkilöstöä muutama sata, vaikka kuinka positiivisella mielellä yrittää laskea ylöspäin. Ei tuollaiset tappiot tuolla aikavälillä ole oikein mitään, eikä todellakaan korvaamattomia. Ei tuolta apuja Suomelle sen suhteen tule.
 
Mua ei ikinä saisi minkään Venäläisen lentohärvelin kyytiin.

Lentävä lehmä, Mi-8 tai -17 on sellainen vekotin jonka kyytiin kannattaa kyllä mennä. Joskus kauan aikaa sitten kun oli nuori ja seikkailunhaluinen lentelin ko. koptereilla paljonkin, monesti katsellen kun kentälle jäi hienoja länsimaalaisia vispilöitä teknisten vikojen vuoksi.

Lentäisinkö jollakin Iljulla Siperiaan? En vittu ikinä, edes kännissä.
 
Minut on leimattu ryssän faniksi koska olen pitänyt Venäjän operaatioita Syyriassa hyvänä asiana. Pidän Assadia vähiten huonona vaihtoehtona Syyrialle ja tästäkös minua on lyöty kuin märkää sikaa.
 
Minut on leimattu ryssän faniksi koska olen pitänyt Venäjän operaatioita Syyriassa hyvänä asiana. Pidän Assadia vähiten huonona vaihtoehtona Syyrialle ja tästäkös minua on lyöty kuin märkää sikaa.

Tuo on oletus reaktio täällä, kun joku on väärää mieltä.
 
Minut on leimattu ryssän faniksi koska olen pitänyt Venäjän operaatioita Syyriassa hyvänä asiana. Pidän Assadia vähiten huonona vaihtoehtona Syyrialle ja tästäkös minua on lyöty kuin märkää sikaa.
Tiedät ihan hyvin ettei se johdu vain siitä. Älä uikuta.
 
Tiedät ihan hyvin ettei se johdu vain siitä. Älä uikuta.
Meinaatkos sitä kun Tukholmassa joskus vilkutin Putinille väkijoukosta? Samassa tilanteessa kysyin ystävällisesti kahdelta Svenson konstaapelilta, että leikkaavatko minulle pätkän sikäläistä poliisin eristysteippiä. Kerroin olevani suuri Beck ja Wallander fani. Sain mitä halusin.
 
Se on selvä, että siviilipuolella länsimaiset (tai yleensä "kehittyneiden maiden") lentoyhtiöt ovat turvallisuudessa ihan omassa luokassaan, eikä tekisi mieli matkustaa esim. millään EU:n ulkopuolisen ex-Neuvostoliiton maan tai Afrikan (paitsi Etelä-Afrikan) lentoyhtiöllä. Mutta samalla täytyy sanoa, että huolestuttavan paljon länsimaisiakin sotilaskoneita on tullut viime vuosina tonttiin. Viimeiset 5 vuotta ovat olleet aika ikäviä esim. (ja ehkä varsinkin) F-18-koneelle, joita on tuhoutunut viidessä vuodessa melkein 30 kpl.
 
Se on selvä, että siviilipuolella länsimaiset (tai yleensä "kehittyneiden maiden") lentoyhtiöt ovat turvallisuudessa ihan omassa luokassaan, eikä tekisi mieli matkustaa esim. millään EU:n ulkopuolisen ex-Neuvostoliiton maan tai Afrikan (paitsi Etelä-Afrikan) lentoyhtiöllä. Mutta samalla täytyy sanoa, että huolestuttavan paljon länsimaisiakin sotilaskoneita on tullut viime vuosina tonttiin. Viimeiset 5 vuotta ovat olleet aika ikäviä esim. (ja ehkä varsinkin) F-18-koneelle, joita on tuhoutunut viidessä vuodessa melkein 30 kpl.
Kyllä väitän, että Aeroflot on tänä päivänä ihan länsimaalaisten yhtiöiden tasolla turvallisuudessa. Pienet yhtiöt siellä toki aivan muuta.
 
Meinaatkos sitä kun Tukholmassa joskus vilkutin Putinille väkijoukosta? Samassa tilanteessa kysyin ystävällisesti kahdelta Svenson konstaapelilta, että leikkaavatko minulle pätkän sikäläistä poliisin eristysteippiä. Kerroin olevani suuri Beck ja Wallander fani. Sain mitä halusin.
Vai olisko ollut se, kun tuolla venäjä-vitjoissa olet tykännyt bannattujen Ogilnon trollien viesteistä, saanut itkupotkuraivareita kun joku on pilkannut venäjän asevoimia, tai se kun kehuit RT:llä olevan tosi hyviä artikkeleita...

Mutta joo, fanita ihan ketä haluat.

Ai niin, unohtui se harmitus kun vanja ei hyökännytkään Amerikkalaisten joukkojen kimppuun Syyriassa.
 
Tiedät ihan hyvin ettei se johdu vain siitä. Älä uikuta.
Tässä kohtaa sitten pyytäisin kohteliaasti jotain esimerkkejä foorumin syövereistä.
Tänään kirjoittamani teksti koskien US Air Forcen poliittisesti korrektia miesainesta oli lähinnä lapsellista. Sellaisen pyrin jättämään vastaisuudessa pois.
 
Ai niin, unohtui se harmitus kun vanja ei hyökännytkään Amerikkalaisten joukkojen kimppuun Syyriassa.
Lähinnä olisin toivonut Venäjän osallistuneen risteilyohjuksien torjuntaan. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että miten paljon naapurin ylistämät aseet oikeasti pärjäävät.
 
Kyllä väitän, että Aeroflot on tänä päivänä ihan länsimaalaisten yhtiöiden tasolla turvallisuudessa. Pienet yhtiöt siellä toki aivan muuta.
Käsittääkseni venäläisten / ex-neuvostokansojen heikkoja lenkkejä perinteisesti ovat olleet suurpiirteisyys sääntöjen suhteen sekä mieltymys vodkaan, josta sitten voi aiheutua ties mitä. Voihan se olla, että nämä helmasynnit on saatu paremmin hoidetuissa lentoyhtiöissä kuntoon. Mutta toistaiseksi vielä valitsen aina mieluummin länsimaisen vaihtoehdon, jos sellainen on tarjolla. Esim. hiljattain oli valittavissa aikatauluiltaan näppärä ja hinnaltaan halpa lentoreitti Ukrainian Airlinesillä, ja vähemmän näppärä hieman kalliimpi reitti Norwegianilla, ja Norwegianin liput sitten tuli hankittua.

Ja sitten ketjun aiheeseen:
Toinenkin venäläisten onnettomuus tältä päivältä: Pantsir ojassa.

Ja venäläisteema jatkuu... Homsissa taas joku alue päättänyt antautua venäläisille.

Huvittava yksityiskohta: kapinallisia kannattava tyyppi twiittasi saman videon, mutta "jostain" syystä otti siitä ääniraidan pois? Väen hurraus taisi käydä luonnon päälle.
 
Kukin tykkää mistä tykkää ja lentelee millä lentelee. Jokainen tekee itse päätöksensä.
Loppuen lopuksi mulle on ihan sama, minkä syyn takia toi Venäläinen hävittäjä putosi. Pääasia, että tonttiin tuli ja lentäjät siirtyivät harppuja soittelemaan pilven reunalle.
Uuden hävittäjän rakentamiseen menee joka tapauksessa paljon aikaa ja rahaa. Ja uusien hyvien pilottien kouluttamiseen ja sisään ajamiseen aikaa vasta kuluukin.
Todennäköisesti nuokin pilotit olivat käyneet pommittamassa " terroristisia" kohteita joissa on kuollut siviilejä. Naisia, lapsia, vanhuksia sekä tuhoutunut sairaaloita ja kouluja tms.
Ilmeisesti pilotit hukkuivat. Elämänsä viime hetkillä kokivat sitä samaa kauhua ja toivottomuutta kuin ne kituvat ihmiset jotka ovat jääneet loukkuun sortuvien rakennusten sisään lopullista kuolemaa odottamaan.
Paha sai ainakin tässä palkkansa.
En jää itkemään perään.
 
Kukin tykkää mistä tykkää ja lentelee millä lentelee. Jokainen tekee itse päätöksensä.
Loppuen lopuksi mulle on ihan sama, minkä syyn takia toi Venäläinen hävittäjä putosi. Pääasia, että tonttiin tuli ja lentäjät siirtyivät harppuja soittelemaan pilven reunalle.
Uuden hävittäjän rakentamiseen menee joka tapauksessa paljon aikaa ja rahaa. Ja uusien hyvien pilottien kouluttamiseen ja sisään ajamiseen aikaa vasta kuluukin.
Todennäköisesti nuokin pilotit olivat käyneet pommittamassa " terroristisia" kohteita joissa on kuollut siviilejä. Naisia, lapsia, vanhuksia sekä tuhoutunut sairaaloita ja kouluja tms.
Ilmeisesti pilotit hukkuivat. Elämänsä viime hetkillä kokivat sitä samaa kauhua ja toivottomuutta kuin ne kituvat ihmiset jotka ovat jääneet loukkuun sortuvien rakennusten sisään lopullista kuolemaa odottamaan.
Paha sai ainakin tässä palkkansa.
En jää itkemään perään.
SU-30 kone lienee lähinnä ”ilmaherruushävittäjä”. Tuskin kuolleet pilotit muilla konetyypeillä lennä. Tietäjät korjatkoon.
 
Minut on leimattu ryssän faniksi koska olen pitänyt Venäjän operaatioita Syyriassa hyvänä asiana. Pidän Assadia vähiten huonona vaihtoehtona Syyrialle ja tästäkös minua on lyöty kuin märkää sikaa.

Uskoisin että venäläistaustaisena näet tietyt asiat eri näkökulmasta kuin me muut. Siitä syntyy tiettyä hankausta.
 
Käsittääkseni venäläisten / ex-neuvostokansojen heikkoja lenkkejä perinteisesti ovat olleet suurpiirteisyys sääntöjen suhteen sekä mieltymys vodkaan, josta sitten voi aiheutua ties mitä. Voihan se olla, että nämä helmasynnit on saatu paremmin hoidetuissa lentoyhtiöissä kuntoon. Mutta toistaiseksi vielä valitsen aina mieluummin länsimaisen vaihtoehdon, jos sellainen on tarjolla. Esim. hiljattain oli valittavissa aikatauluiltaan näppärä ja hinnaltaan halpa lentoreitti Ukrainian Airlinesillä, ja vähemmän näppärä hieman kalliimpi reitti Norwegianilla, ja Norwegianin liput sitten tuli hankittua.

Ja sitten ketjun aiheeseen:
Toinenkin venäläisten onnettomuus tältä päivältä: Pantsir ojassa.

Ja venäläisteema jatkuu... Homsissa taas joku alue päättänyt antautua venäläisille.

Huvittava yksityiskohta: kapinallisia kannattava tyyppi twiittasi saman videon, mutta "jostain" syystä otti siitä ääniraidan pois? Väen hurraus taisi käydä luonnon päälle.
Tuolla taitaa olla väestöllä aika paha sotaväsymys päällä, liian kauan tuokin konflikti on saanut jatkua...
 
Back
Top