Vonka
Supreme Leader
Tämmönen näkemys kirjoiteltu facebookissa.
Turjalaisella on hyvä kynä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Suomella on periaatteessa kolme vaihtoehtoa...
1. Venäjä
2. Nato
3. Tunkea pää hiekkaan niin kuin Australialainen emu-lintu
Muutenkin vinkeätä, että joillekkin tuntuu olevan Suomen miehitys Venäjän toimesta parempi kuin NATO. Jälkimmäinen kun on ihan kauhia diktatuuri jossa lapsetkin viedään ulkomaille sotimaan.
Sinähän sen sanoit! Miksi Suuret Nato Maatkaan eritavalla sitten käyttäytyisivät meitä pienempiä kohtaan mitä kirjoittit? Me olisimme sitten Naton vasaaleita ja vieläpä mukana heidän sodissa missä sitten sotivatkaan tulevaisuudessa..
kertokaa jotka nyt pelkäävät venäjää, että minkä vuoksi se tahtoisi tänne hyökätä ylipäätänsä? Haluaisin tietää miksi olette sillä kannalla millä olette nyt.
Se tuleva maailmanjärjestys on jo nähtävissä, se rakentuu Tyynenmeren ympärille USA-Kiina kaksikon varaan. Kiina jatkaa kehittymistään omaan pragmaattiseen tapaansa piittaamasta suuresti muusta maailmasta ja sekaantumatta ulkomaailman typeriin konflikteihin. USA taas ei monien suureksi pettymykseksi romahda, hajoa ja tuhoudu vaan jatkaa uusiutumistaan kuten se on tehnyt koko historiansa ajan. Venäjän osa on - jos se nyt edes pysyy kasassa - muodostua Kiinan ja osin Euroopan raaka-aine ja energiatoimittajaksi, rooli johon se on jo hyvin pitkälti sopeutunut. Euroopasta taitaa tulla maailman suurin ulkoilmamuseo, hirveän dynaamiselta ei meininki ole viime aikoina vaikuttanut. Pelastukseksi voi tulla syvenevä taloudellinen integraatio EU:n ja USA:n välillä. Vapaakauppasopimus voi tuoda mukavan piristysruiskeen näihin seisoviin vesiin.
Herra tykkimies on näköjään myös kirjoittelijoita, jotka ovat aktivoituneet maalis-huhtikuussa ja kirjoittavat hyvin NATO-kriittisiä ja Venäjä-myönteisiä kannanottoja huonolla suomenkielellä. Ei siinä mitään, hassu yhteensattuma vain...
Ilmeisesti Norja, Tanska ja Alankomaat edustavat Naton vasalleja, jotka joutuvat sotimaan suurten NATO-maiden sotia? Aika moneen kertaan on jo todettu, että NATO on toteuttanut kolme sotilaallista operaatiota historiansa aikana ja näistä jokaisessa Suomi on ollut mukana omasta tahdostaan olematta NATOn jäsen. Myös on moneen kertaan jo todettu, että jäsenyys NATOssa ei velvoita osallistumaan eri operaatioihin, vaikka varmasti painetta osallistumiseen saattaisi muilta jäseniltä tullakin. Ihan pelkkää disinformaatiota ja totuuden vääristelyä ei kannata kirjoittaa.
En henkilökohtaisesti pelkää Venäjää, mutta siellä asuneena ja työskennelleenä olen oppinut sen, että venäläinen kunnioittaa ainoastaan voimaa. Kansakunta on vuosisatojen ajan tottunut siihen, että vahvempi määrää ja tämä ajattelumalli heijastuu myös valtakunnan ulkopolitiikassa. Minkä takia Neuvostoliitto halusi hyökätä Ukrainaan, Besarabiaan, Puolaan, Suomeen, Viroon, Latviaan, Liettuaan, Unkariin, Tsekkoslovakiaan ja Afganistaniin ja Venäjä myöhemmin Transnistriaan, Tsetseniaan kahdesti, Georgiaan ja Ukrainaan? En tiedä miksi, mutta viimeiseltä sadalta vuodelta on todisteita yllin kyllin venäläisestä imperialismista. Jos emme omin voimin pysty ylläpitämään riittävää pelotetta Venäjän hyökkäysaikeita vastaan, tarvitsemme tueksi isoveljeä.
Suomella on periaatteessa kolme vaihtoehtoa...
1. Venäjä
2. Nato
3. Tunkea pää hiekkaan niin kuin Australialainen emu-lintu
3 -Maailmansotaa ajetellen vai?
Tulee ihan semmonen käsitys että täällä ihmiset oikein odottaa viimestä ja ratkaisevaa sotaa venäjää vastaan. En tarkoita nyt sinua late347 vaan yleisesti.
Missä vaiheessa olen muka venäjä-myönteisiä kannanottoja esittänyt?Olen kyllä syyttänyt kumpaakin osapuolta ukrainan konfliktista. Natossa ei velvoiteta osallistumaan eri operaatioihin ja ei varmaankaan ole myös pakko tulla puolustamaan suomea. Sopimukset on vain paperia ja suomi sen hyvin tietää, kun itsekkin on rikkonut tälläisen sopimuksen aikanaan saksan kanssa. Olet vähemmistönä Nato-galluppien mukaan suomessa, täällä olet mielipiteiläsi enemmistössä, jos nyt edes kannatat Natoa. Se kertoo susta aika paljonkin että näet täällä jotain agentteja venäjän piikkiin toimivista desanteista ja haluat kuulla ainoastaan sinun kaltaisiesi ääntä. Niin ja mollaat minua kirjotustaidostani, koska minulla on lukihäiriö ja luulet siksi minua venäläiseksi agentiksi.. Olen Usan ja Naton vastainen ja enkä koe venäjää niin vaarallisena suomelle, kun te sen näette ja tykkään myös että joku sentään pistää hanttiin Usalle.
Esimerkiksi itse en ole elänyt suomettumisen aikaa aikuisena läpi enkä asunut itärajan tuolla puolen, joten voipi olla ymmärrettävää että tällaisilla taustoilla varustetut hlöt tietää jotain mitä esim. itse en.
kertokaa jotka nyt pelkäävät venäjää, että minkä vuoksi se tahtoisi tänne hyökätä ylipäätänsä? Haluaisin tietää miksi olette sillä kannalla millä olette nyt.
Muutenkin vinkeätä, että joillekkin tuntuu olevan Suomen miehitys Venäjän toimesta parempi kuin NATO. Jälkimmäinen kun on ihan kauhia diktatuuri jossa lapsetkin viedään ulkomaille sotimaan.
Kyllä, tähän pätee vanha kansanviisaus "Siperia opettaa..."Aivot kyllä valaistuvat viimeistään siinä vaiheessa, kun nähdynlainen uhkailumoodi objektoituu Suomea kohtaan.
Sitten kun liitytte Natoon niin samalla voitte sitten pyytää tänne ohjuskilpeä Naton tukikohtia ja ydinaseita, niin saatte nukuttua yönne rauhassa vai saatteko?
.