Helsinki-Vantaa, Oulu, Rovaniemi, Turku, Vaasa, Kittilä, Kuopio, Tampere-Pirkkala, Ivalo, Joensuu, Kajaani, Enontekiö, Jyväskylä, Kemi-Tornio, Kokkola-Pietarsaari, Kuusamo, Lappeenranta, Maarianhamina, Pori, Savonlinna, Varkaus, Halli ja Utti ovat Finnavian ylläpitämiä lentoasemia. Tulosta pystyy tekemään ainoastaan Helsinki-Vantaa. Muita sponssaillaan Helsinki-Vantaan tuotoilla.
Noiden lisäksi Suomessa on noin 60 virallista valvomatonta lentopaikkaa eli kansankielellä korpikenttää tai pienlentokenttää. Näiden korpikenttien joukkoon tiputettiin myös Malmi. Niitä ylläpitää tyypillisesti joku X-järven Ilmailuseura ry. Kenttäalue saattaa hyvällä tuurilla olla kunnan tai kaupungin, jota ilmaijat vuokraa. Kenttä myös olla yksityisiltä vuokrattu ja näistä usein maksetaan aika rapsakoita vuokria.
Malmin lentokentän lopettaminen on vertaansa vailla oleva typeryys. Jotkut pääsi kunnolla hillotolpalle. Kiroilisin tässä kohtaa reippaasti, mutta en netissä viitsi.
Muutama päivä sitten Päitsi -18 maalissa Malmilla. Porukkaa pirusti ja kaikilla oli mukavaa.
(Hieman ot, mutta wanhaan hyvään aikaan, joilloin Päijänteen ympäriajo oli kolmipäiväinen, myös startti oli Malmilta.
Kenttäalueella on lääniä isollekin revohkohkalle, pelkästään jo useampi sata huoltoautoa vie melkoisesti tilaa. Lisäksi läheltä löytyy runsaasti katsojia näille tapahtumille, jolloin alan yrityksille tapahtuma on houkutteleva.)
Joillekin ihmisille moottorinpärinät olipa ne nyt lentokoneesta tai moottoripyörästä näyttää aiheuttavan pannan kiristymistä päässä voimakkaasti.
Jos kiristää, kukaan tai mikään ei pakota pakkautumaan Malmille. Toisaalta Malmilla jo asuvat viihtyvät siellä juuri sen lentoaseman luoman miljöön ja toiminnan ansioista.
Näille viher-cityläisille minäkin voin myydä tonttia hyvin rauhalliselta alueelta, missä ei kuulu muuta kuin suden ulvontaa ja karhun mörähtelyä. Tosin ei ole cityäkään, mutta eikös se ole enemmän niiku ihqusti lähellä luontoa tai jotain..