Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sähkölentäminen tulee toteutumaan paljon hitaammin kuin sähköautot.
Totta isojen valmistajien osalta varmasti, mutta samaan aikaan alalle on vapautunut tuotekehittely- ja valmistusresursseja uusille aloitteille. Norjalaiset ovat vakuuttuneita että he saavat hydro-sähköllä paikallisliikenteen toimivaksi "nollapäästöisenä", verrattuna katamaraani-, laiva- ja bussiyhteyksiin. Junan rataa on Norjassa verrattain niukasti.Sähkölentäminen lienee tulevaisuutta joskus hamassa tulevaisuudessa mutta itse en usko mihinkään nopeaan loikkaan tässä asiassa. Joku muu nyt ehkä tuntematon energiamuoto voi myös mullistaa lentämistä. Mutta scifit sikseen ja palataan arkirealismiin: korona kaikkine lieveilmiöineen iski koko ilmailusektoriin niin kovaa että kaikenlainen ùuden kehittäminen taitaa hetken tapahtua melko pienellä budjetilla. Koskee sekä liikenneinfran että lentokaluston kehittämistä. Lentoyhtiöt, konevalmistajat ja koko sektori ui nyt aika syvällä..
Hyviä ja kauniita ideoita jos onnistuvat, ja hyvä jos saavat v.poskihanhet kuriin jollakin. Ps tuo Kaius Niemen kaunis lausahdus hesarin vastuullisuudesta yms ylevästä saa aina noiden juttujen lopussa saa aina jonkunlaisen naurunpyrskähdyksen aikaan itsellä..Pääkirjoitus | Helsinki haluaa lisää niittyjä:
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000006588059.html
Sellainen iso niitty löytyy malmilta
Edellä kerrotussa tutkimuksessa mielestäni on hullua kysyä kentän säilyttämisestä kaikilta helsinkiläisiltä. On aika helppoa lauttasaarelaisen sanoa, että "juu kenttä pitää säilyttää", kun ei siellä Lauttasaaressa edes kärsitä mahdollisista meluhaitoista.Malmin lentokenttää oltiin edellisen kerran sulkemassa joskus 80-luvulla. Kaikki lähiseudun asukasyhdistykset ajoivat silloin kentän sulkemista.
Enemmän pistäisin painoarvoa kentän lähistön asukkaille. Jos he kokevat kentän melun haittana, niin sitten sen poistamista voi miettiä.
Malmin kenttähän on Helsingin hiljaisimpia alueita. Moottoritie tosin pahasti häiritsee rauhaa.Edellä kerrotussa tutkimuksessa mielestäni on hullua kysyä kentän säilyttämisestä kaikilta helsinkiläisiltä. On aika helppoa lauttasaarelaisen sanoa, että "juu kenttä pitää säilyttää", kun ei siellä Lauttasaaressa edes kärsitä mahdollisista meluhaitoista.
Enemmän pistäisin painoarvoa kentän lähistön asukkaille. Jos he kokevat kentän melun haittana, niin sitten sen poistamista voi miettiä. Kentän vaikutusalueella asuvat ovat parhaita arvioimaan onko asuntorakentaminen vai lentokentta pahempi haitta. Mutta eiköhän tämäkin keskustelu ole jo käyty?
.
Lentotoiminta Malmin lentokentällä on päättymässä lopullisesti.
Kyllä tämä nyt oli tässä!Prosessi jatkuu...
Eiköhän tähän voi hakea toimenpidekieltoa, jos oikeus katsoo tarpeelliseksi.Kyllä tämä nyt oli tässä!
Käräjäoikeuden päätökselle ei tarvi odottaa lainvoimaista ratkaisua hovista, kun kaupunki on jo ehtinyt kiikuttaa päätöspaperin virastoon. Asiaa ehkä pohditaan ulosoton puolella jo ensi viikolla. Surullista sillä alunperin valtio oli vuokrannut maa-alueen lentokenttää varten 2030-luvulle asti ulottuvalla sopparilla. Sen ennenaikaisesta lopettamisesta päätti kainuulainen vasemmistoliiton ministeri Merja Kyllönen, jota voimme kaikki "kiittää" elinvoimaisen kentän ja sen ilmailuklusterin tuhoamisesta. Jos siis sattuu koronan jälkeen olemaan asiaa Brysseliin...
Malmin kenttä | Helsingin kaupunki on käynnistänyt ilmailijoiden häädön Malmilta: ”Tulkitsen, että lentäminen siellä nyt loppuu”, sanoo toimialajohtaja
Mutkikas kiista lentokentän hallinnasta ei välttämättä pääty käräjäoikeuden tuomioon. Kaupunki katsoo, että tuomio oli silti riittävä häädön aloittamiseen.www.hs.fi