Aquilifer
Kenraali
Kirjoittanut commando - Tänään 10:58
Yönäkömoodi on vain siis heikompi pistevalo tai siis näin olen käsittänyt. Muutenkaan et varmaan pääpantamallista ilman kiinnitysmahdollisuutta aio teipata kiinni aseeseen joten tee seuraavasti: laita panta päähän ja laite ei-ampumapuolelle, laita pp-tähtäimen etulinssin suoja kiinni ja nosta ase. Kuva yhdistyy kun molemmat silmät ovat auki. Toki voit ampua nvg-moodi päällä pp-tähtäimen lävitse samalla silmällä missä on pimeänäkölaite mutta menetät tilannetietoisuutta eikä ole miellyttävää kun laite osuu aseeseen jossakin vaiheessa.
No perskules, enpä ollut tuota tekniikkaa ajatellutkaan.
Joskus minulle opetettu niinsanottu "occular occlution"- tekniikka, jossa juurikin tuo tähtäävä silmä on periaatteessa sokea, ja heikompaa silmää käytetään näkemiseen. Silloin minulla oli kiväärissä kiinni kiikaritähtäin joka ei soveltunut lähiammuntaan, joten käsky kävi unohtaa suoranainen tähtääminen kiikarin läpi. Piti vain katsoa vasemmalla silmällä ja antaa ristikon tavallaan heijastua näkökentän päälle. Tässä tapahtui tuo edellä mainittu kuvien yhdistyminen. Oudon tuntuinen tekniikka mutta yllättävän helppo oppia kunhan sen vain ensin sai aivot tajuamaan. Ja toimiikin vielä.
Anyway, kiitos hyvästä vinkistä!