Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs tässä kasivitosessa ukot on kanniskellut, siis näissä takalaukuissa?
Oikealla kyljellä kenttälapio (Uuden lapion tultua käyttöön sen paikka oli missä mitenkin, yleistaskussa tai takalaukkujen päällä kuokka-asennossa)
Törmäsin kuvaan, jossa lapio on nimenomaan kyljellä ja siitä heräsi kysymys, millaista lisäsuojaa lapio antaa? Terähän on kai jonkin sortin terästä ja painoakin sillä on jonkin verran. Eihän se mitään nelostason levyä vastaa, mutta olisikohan siinä kuitenkin suoja-arvoa vähintään peltikypärän verran?
Lapiolla on yhä paikkansa sotilaan matkassa nykysodassa koska niinkuin edellä sanoin, kun pysähdyt alkaa vihollinen sensoreilla etsimään ja virittelemään epäsuoraa..
Tai sitten tapat lapiolla kuin SAS syyriassa..
Käytän mieluiten hihnaa jonka saa nopeasti muutettua 2-pistehihnasta 1-pistehihnaksi ja päinvastoin, sekä nopeasti kokonaan irti aseesta ja takaisin aseeseen ja jonka pituus on helposti säädettävissä.Hihnat: Millaisia hihnoja käytätte ja minkä vuoksi?
Itse olen kaksipistehihnan suuri ystävä, mutta seuraavassa treenissä alle viikon kuluttua ajattelin että voisi testata yksipistehihnaa pitkästä aikaa. Se on TRA:ssa vähän näppärämpi, miinuksena toki se ettei asetta saa selkään. Olen nähnyt erilaisia virisysteemejä jolla yksipisteitä on kiinnitetty rynnäkkökivääriin mallia 62, en tosin ole koskaan ottanut kuvia näistä. Esimerkiksi letkunkiristintä ja "jotain" olen nähnyt perään kiinnitettynä, mutta en ole sen tarkemmin valitettavasti näihin, ilmeisesti ihan toimiviin kiinnikkeisiin tutustunut. Joten olisiko foorumin väellä antaa vinkkejä tai jopa kuvia näistä ratkaisuista?
Mistä näitä saa?Käytän mieluiten hihnaa jonka saa nopeasti muutettua 2-pistehihnasta 1-pistehihnaksi ja päinvastoin, sekä nopeasti kokonaan irti aseesta ja takaisin aseeseen ja jonka pituus on helposti säädettävissä.
Samat vaatimukset pätee meikäläisellä niin metsällä kuin töissä ja ampumaharrastuksissa.
Blue Force Gearin 2 pistehihna. Koska aseen saa luotettavasti pois tieltä, hihnasta saa tukea ammuttaessa yms, jonka PV:kin kopioi
Varmaan 15 vuotta käytin 1 piste hihnaa ja ei ole ikävä takaisin, että etutähtäin hakkaa polvia tai on maalimiehen otsassa tai yrität mennä ikkunoista yms sisään se on jumissa jossain yms...
2 piste hihna toimii ihan yhtä hyvin kuin 1 piste. Hihna on vaan perästä laitettava oikeakätisillä perän oikealle puolelle kiinni, ettei hirtä itseensä sillä.
Esim. Magpull MS3 toimii tuossa tarkoituksessa ihan hyvin.Mistä näitä saa?
Tee se itse-ratkaisu voisi olla ostaa liian leveää nauhaa ja kaventaa itse sopivan mittaiseksi.Löytyykö Suomesta tai Aliexpress(itse en löytänyt) yms tollasia velcro tarralenkkejä pals/molle mitoituksella.
En prkle maksa 29,90$ + rahti 4 tollasesta lenkistä......
Amazon.com : Del Molle Strips for Attaching Tactical ID Patches - for 3-inch high Patches - 4-Count - Black : Gateway
Amazon.com : Del Molle Strips for Attaching Tactical ID Patches - for 3-inch high Patches - 4-Count - Black : Gatewaywww.amazon.com
Vanhan Taistelijan oppaan mukaisesti:
Lipastaskussa 3 lipasta
Yleistaskussa juomapullo ja 2 lipasta lisää (näin ei ollut monessakaan paikassa)
Takalaukussa vasemmalla suojaviitta
Keskellä pakki ja kuivamuona
Oikealla suojanaamari (M95:n tultua käyttöön taskusta leikattiin väliseinät pois)
Oikealla kyljellä kenttälapio (Uuden lapion tultua käyttöön sen paikka oli missä mitenkin, yleistaskussa tai takalaukkujen päällä kuokka-asennossa)
Takalaukkujen päällä varustepussi jossa mantteli (myöhemmin sissitakki ja lopulta pakkastakki)
Saamari kun tuo himottaisi, mutta se hinta. Tottakai brändi takaa myös laadun, noihin Kiinan kopioihin en koske, joita markkinoilta myös löytyy.Esim. Magpull MS3 toimii tuossa tarkoituksessa ihan hyvin.
Metsästysaseissa ja TRG:ssä mulla on MS3 QD-lenkeillä ja RK:ssa joku jo ikivanha Magpull joka toimii samalla idealla, paitsi että sen saa 1-pisteasennosta vetäisemällä pienestä narunpätkästä näppärästi irti - se on minusta jopa näppärämpi kuin QD-lenkin irroitus ja toisaalta RK:hon ei QD-kiinnitystä järkevästi saa niin siksikin siinä tuo vanha Magpull.
Taskut tietysti ovat aikansa tuote, eivätkä sinänsä enää ihan tätä päivää ja tämän päivän vaatimuksia vastaava.