Talvivaatetusta

Nyt katson kevään poistomyynnit tarkkaan ja yritän löytää samantapaisen taukotakin.
Moro. Katseles semmoisen valmistajan kuin Carinthia takkeja. Ymmärtääkseni eristeenä just Primaloft.

Eikun Carinthia käyttääkin Climachield-eristettä. Tuota Primaloftia löytyy Patagonian, Marmotin ja Bergansin tuotteista. Sorry, sekoilin.
 
Viimeksi muokattu:
Primaloft ja climashield apex on molemmat aikalähellä toisiaan eristävyydessä painoyksikköä kohden ja eristeiden huippua siis.
"Primaloft sport" ei sitten ole ihan yhtä hyvää tavaraa enään.

Esimerkiksi varustelekan särmä level 3 lämpöasu olisi mulla kiikarissa, jos ei jo olisi brittien "softie"-settiä.
 
Esimerkiksi varustelekan särmä level 3 lämpöasu olisi mulla kiikarissa, jos ei jo olisi brittien "softie"-settiä.
Moro. Mulla kanssa tuo brittien softie-asu. Mitähän tuossa mahtaa olla eristeenä, meinaan, on lämmin. Ja helppo pukea päälle, mulla tää versio, jossa housujen vetskarit täyspitkät, voi vaikka sukset jalassa pukea housut. Halpa ja ei tarvi paljon sääliä maastossa.
 
Moro. Nyt on reilun tunnin testilenkki heitetty. Eli tarkoitus oli testata tuota Lekan Teesar ECWCS Gen III Level 2 asua. Alimmaisena oli merinoalusasu, tuo Lekan asu välikerroksena ja päällimmäisenä sekoitekuori. Lisärasituksena pakkasin rajareppuun reilut 10kg painoa, lumikengät jalkaan ja reipasta kahlailua lähimetsässä.
Kuulkaas hyvät veljet. Kyllä tuo toimii niinkuin on suunniteltu. Merinoasu oli hiukan nihkeä, ei mitenkään inhottavan tuntuinen, tuo väliasu tuntui käsissä kuivalta ja kuorikerros oli muuten kuiva paitsi repun alla kostea. Pakkasta oli n. 8 astetta ja suht navakka pohjatuuli.
Kyllä tuo asu ehdottomasti lähtee reilun viikon päästä tuonne pohjoiseen.

Viimeistely ei tosiaan ole hyvä, langanpätkiä roikkuu jossain saumoissa, mutta tuohon hintaan saa roikkuakin.
Kun tuo on täysin synteettistä materiaalia en usko myöskään pesussa kutistuvan.

Hyvä kun testasit, uskallan tilata itselleni. ;)
 
Moro. Lekassa tosiaan myydään "ei-oota". Katsele Vaeltajankauppa.com tai Kärkkäinen.com.

Eikun Mokkimies.com. Noissa yo. ei ole enää tarjolla.

Kärkkäiseltä en tilaa mitään, löysin tosiaan tuon missä oli.
Paljonko pitää mittarissa olla että lisäät tuon kerrokseksi?
 
Moro. Katseles semmoisen valmistajan kuin Carinthia takkeja. Ymmärtääkseni eristeenä just Primaloft.

Eikun Carinthia käyttääkin Climachield-eristettä. Tuota Primaloftia löytyy Patagonian, Marmotin ja Bergansin tuotteista. Sorry, sekoilin.

Carinthialla on omansa: G-loft. Mulla on Carinthian MIG(medium insulation garment) takki talvikäytössä, arkitakkina. Sopiva tonne -20 asti, sen jälkeen lisää eristettä alle. Kannattaa kurkkia Carinthian omia sivuja, niillä on keväisin malliston uusimisia ja vanhat mallit lähtee halvennuksella. Toi takki on kyllä niin täydellisen toimiva, että aika vaikea on pistää paremmaksi :)
 
on omansa: G-loft. Mulla on Carinthian MIG(medium insulation garment) takki talvikäytössä, arkitakkina. Sopiva tonne -20 asti, sen jälkeen lisää eristettä alle. Kannattaa kurkkia Carinthian omia sivuja, niillä on keväisin malliston uusimisia ja vanhat mallit lähtee halvennuksella. Toi takki on kyllä niin täydellisen toimiva, että aika vaikea on pistää paremmaksi :)

Mulla sama, ostin ykkössukupolven takin edullisesti kun 2.0 tuli markkinoille.
 
Vinkkinä talven tuloon. Ebaysta bongasin Carinthian HIG-housuja, brittiarmeijan käyttämättömänä ylijäämänä, ens viikolla pitäs olla paketti postissa, saa nähdä pitikö nsn-numero kutinsa ;) hinta oli ainakin ihan sopiva, 55€+postit.
 
Tuosta vielä vinkkinä viluisille. Ranskan pojat on kopioinut onnistuneesti Woolpowerin kamppeet, hinta on vaan siedettävämpi. Ei eronnut käytännössä yhtään värin taikka kankaan suhteen aidosta, ainoastaan vetoketju oli mielestäni ranskalaisessa parempi.
https://www.ebay.com/itm/Gilet-Vest...324874?hash=item23a94e200a:g:p0kAAOSwAYZbmOS0

Edit: toi 400 ei ole sama kuin intin, intin kampe on muistaakseni 600, mutta merinopaidan kanssa tarkenee kyllä ihan tarpeeksi hyvin ja voi liikkuakin ilman armotonta hikeä.
 
Last edited by a moderator:
Tuosta vielä vinkkinä viluisille. Ranskan pojat on kopioinut onnistuneesti Woolpowerin kamppeet, hinta on vaan siedettävämpi. Ei eronnut käytännössä yhtään värin taikka kankaan suhteen aidosta, ainoastaan vetoketju oli mielestäni ranskalaisessa parempi.
https://www.ebay.com/itm/Gilet-Vest...324874?hash=item23a94e200a:g:p0kAAOSwAYZbmOS0

Edit: toi 400 ei ole sama kuin intin, intin kampe on muistaakseni 600, mutta merinopaidan kanssa tarkenee kyllä ihan tarpeeksi hyvin ja voi liikkuakin ilman armotonta hikeä.

Toi 400 on huomattavasti parempi kangasvalinta monikäyttöisyyden kannalta! Kovemmilla pakkasilla lumipuvun alla kevyessä varustuksessa tosin toi 600-painonen on sitten hyödyllisempi, mutta yhden ohuen kerroksen lisäämällä pääsee taas 400:lla jo samaan tai ylikin.
 
Toi 400 on huomattavasti parempi kangasvalinta monikäyttöisyyden kannalta! Kovemmilla pakkasilla lumipuvun alla kevyessä varustuksessa tosin toi 600-painonen on sitten hyödyllisempi, mutta yhden ohuen kerroksen lisäämällä pääsee taas 400:lla jo samaan tai ylikin.

Jep, ohut merino+nelisatanen menee aika kylmällä. Viime talvena tolla setillä ja lumipuku, ei tullut mieleen enempää vaikka oli melkein 30 ast pakkasta. Paikallaan ollessa sitten taukokampetta päälle.
 
Back
Top