Tarkka-ampujan peruskivääri

Halvin riittävän hyvä pibodi tonnin ta-kivääriin?
Muistaakseni n. 140€ vielä varaa käyttää edellisellä sivulla kehumaani m27/66 + Meopta Meostar R1 4-16*44 pakettiin, jotta pysyy siinä tonnissa.

Lisäys: Olen ostanut ja käyttänyt tähän asti metsästys- ja ta-kivääreissä Oulun Työstökeskuksen bipodia. Ne on olleet niin hyviä, että ei ole viitsinyt katsella halvempia. Varsinkaan kommunistisessa maassa valmistettuja. Mutta tällä kertaa minulla on periaatesyistä tiukka tämä 1000€:n budjetti. Ja normaaliin hihnan kiinnitystappiin pitäis saada kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EK
Tupla
 
Halvin riittävän hyvä pibodi tonnin ta-kivääriin?
Muistaakseni n. 140€ vielä varaa käyttää edellisellä sivulla kehumaani m27/66 + Meopta Meostar R1 4-16*44 pakettiin, jotta pysyy siinä tonnissa.

Lisäys: Olen ostanut ja käyttänyt tähän asti metsästys- ja ta-kivääreissä Oulun Työstökeskuksen bipodia. Ne on olleet niin hyviä, että ei ole viitsinyt katsella halvempia. Varsinkaan kommunistisessa maassa valmistettuja. Mutta tällä kertaa minulla on periaatesyistä tiukka tämä 1000€:n budjetti. Ja normaaliin hihnan kiinnitystappiin pitäis saada kiinni.

En tiedä onko hyvä vai ei mutta maksaa alle 140€ eikä ole valmistettu kommunistisessa maassa.

 
Nämä Motonetin kiinalaiset menee metsällä ja radalla sekä ovat halvat. Nuo lyhyimmät Allen Bozemanit on olleet omassa tarkkuusprojekti .300 win magissa kun budjettia pitänyt saada muualle käyttöön. Eivät ole huiput mutta täysin kelvolliset päästä radalle halvalla. https://m.motonet.fi/fi/tuote/565874/Allen-Bozeman-bipod-15-23-cm
 
En tiedä onko hyvä vai ei mutta maksaa alle 140€ eikä ole valmistettu kommunistisessa maassa.

Minulla näyttää hinnaksi 149€. Tuossa on hyvää ainakin se, että teleskoopin urosputki on ylempänä. Ei haukkaan niin helpolla lunta ja multaa sisäänsä.
 
Minulla näyttää hinnaksi 149€. Tuossa on hyvää ainakin se, että teleskoopin urosputki on ylempänä. Ei haukkaan niin helpolla lunta ja multaa sisäänsä.

Niinpä tuo normihinta näyttääkin olevan tuo 149€. Tuo alempi hinta on ns. VIP-hinta eli kun tuolta tai varuste.netistä tilaa jotain, niin on vip-asiakas vuoden ajan viimeisestä tilauksesta ja saa tuon alennukse.
 
Halvin riittävän hyvä pibodi tonnin ta-kivääriin?
Muistaakseni n. 140€ vielä varaa käyttää edellisellä sivulla kehumaani m27/66 + Meopta Meostar R1 4-16*44 pakettiin, jotta pysyy siinä tonnissa.

Lisäys: Olen ostanut ja käyttänyt tähän asti metsästys- ja ta-kivääreissä Oulun Työstökeskuksen bipodia. Ne on olleet niin hyviä, että ei ole viitsinyt katsella halvempia. Varsinkaan kommunistisessa maassa valmistettuja. Mutta tällä kertaa minulla on periaatesyistä tiukka tämä 1000€:n budjetti. Ja normaaliin hihnan kiinnitystappiin pitäis saada kiinni.
Onko siis haluamasi kiinnitystapa UIT-kisko vai pelkkä hihnatappi (edelliseen sivuun viitaten)?
 
Molemmat käy (jos aseeni kisko on UIT). Kisko tukin alla on muistaakseni sama kuin mitä minulla on ampumahiihtoaseissa valjaiden kiinnitykseen. Onkohan se UIT?
 
Niinpä tuo normihinta näyttääkin olevan tuo 149€. Tuo alempi hinta on ns. VIP-hinta eli kun tuolta tai varuste.netistä tilaa jotain, niin on vip-asiakas vuoden ajan viimeisestä tilauksesta ja saa tuon alennukse.
Ahaa. Ei ole ollut tiedossa tuo vippeys, vaikka ostan tuoltakin pari kertaa vuodessa tavaraa. En jaksa koskaan rekisteröityä verkkokauppoihin...
 
Molemmat käy (jos aseeni kisko on UIT). Kisko tukin alla on muistaakseni sama kuin mitä minulla on ampumahiihtoaseissa valjaiden kiinnitykseen. Onkohan se UIT?
Ymmärtääkseni siinä tapauksessa joku käytetty Harris ja tämä adapteri voisi hyvinkin mennä alle tuon hintarajasi.
Tai toisaalta, eivätkö nuo Harrisit taida mennä jo siihen tappiin kiinni?
 
Nämä Motonetin kiinalaiset menee metsällä ja radalla sekä ovat halvat.
:unsure: 34,90 €


Suoraan kiinasta ~ 15€

Outdoor-Butterfly-Bracket-Camera-Tripod-Stand-Flexible-6-Inch-Retractable-Metal-20mm-Phone-Camera-Stand-Holder.jpg_50x50.jpg
 
:unsure: 34,90 €


Suoraan kiinasta ~ 15€

Outdoor-Butterfly-Bracket-Camera-Tripod-Stand-Flexible-6-Inch-Retractable-Metal-20mm-Phone-Camera-Stand-Holder.jpg_50x50.jpg
Jep, maksan tuon erotuksen mielelläni kun näen ostettavan kiinanpaskan laadun ennen hankintaa + jos ne on ihan sudet silti niin kotimaisen kaupan kanssa pelaa edes takuu/vaihto yleensä ok.
 
:unsure: 34,90 €


Suoraan kiinasta ~ 15€

Outdoor-Butterfly-Bracket-Camera-Tripod-Stand-Flexible-6-Inch-Retractable-Metal-20mm-Phone-Camera-Stand-Holder.jpg_50x50.jpg
Miten (nettilinkki) noita saa kiinasta ostettua?
Minulla on yksi kiinalainen AK:n etujalka. Se on niin paska, että luulen ettei maailmassa voi huonompia ollakaan. Se on ollut minulla jostain 90 -luvulta asti. En muista miten se on minulle tullut. Olisikohan Norincon mukana saatu. Täytyy kaivaa se esiin taas ja nauraa.
 
Kävin ostamassa yhden Allenin bipodin testattavaksi. Saattaa päätyä piekkariin, mutta katsotaan mihin tuosta on.
 

Ei ehkä tarkka-ampujan ase, mutta yllättävän tarkasti käy minusta. Luulisi toimivan kohtuullisesti hieman kauemmaksikin vaikka ei erityisen tarkan kaliiperin maineessa ole. Ja paketissa kaikki lienee halpaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Back
Top