@Samses
.....jos katsot tämän säikeen alun, niin näet että keskustelu lähti
@Rauhantekijä :n halusta kehittää ampumataitoaan reserviläisenä, kohtuukustannuksin...
Kiitos Samses, jatkan vielä hieman.
Joo, mulla on kyllä oma asiani jo hoidossa, mutta toivon tämän keskustelun tuovan esille ideoita, mistä mahdollisesti
muut kiinnostuneet voisivat aloittaa, mitä voitaisiin kehittää sen Packalenin medialausunnon pohjalta, miten saada lisää ukkoja aktivoitumaan maanpuolustus-asialle...jne...jne... Rima on tarkoituksella vedetty tarpeeksi alas, jotta aihe voisi kiinnostaa syvemmin sellaisia miehiä, ketä ylipäänsä pitkän matkan ammunta voisi kiinnostaa ja miten päästä kynnyksen yli ilman että parin kuukauden palkka on kerralla menetetty.
Ei ole itsellä tästä Packalenin kokonaisuudesta selvää vastausta, mutta se nyt on selvää että jos jotain halutaan saavuttaa, niin
jostain pitää aloittaa. Ainakin keskustelu voi pyöriä esimerkiksi tässä aloittajan varustuksessa. Ainakin ressu ostaisi aluksii halvan ensi-kiväärin ehkä ja jos homma kiinnostaa pidemmälle, niin sitten varusteet laadullistuvat ja taidot lisääntyvät. En usko kuuna päivänä, että pelkästään nojaamalla PV:n päätöksiin ja resursointiin, ta-toimintaa lisättäisiin mittavasti. Tämän päivän tietämyksellä lisäyksen on tultava jostain muualta ja rahan sieltä ressun lompakosta. Lisäksi on huomioitava, että Suomessa on noin 700.000 miestä ikäluokassa 40-59 vuotta, todella moni hyvässä sotilaskunnossa, mutta kukaan ei kaipaa heitä aktiiviseen "agiilimpaan" sijoituskokoonpanoon. Tämä olisi juuri sopivaa joukkoa selvittää ja harjoittaa pitkän matkan kivääriampujiksi. Olkoon sitten vaikka tukiampujia jos jotakuta häiritsee se ta-käsitteen pyhyys. Ihan sama, pääasia että hankkivat aseen käteen ja aloittavat maanpuolustuksellisen ampumaharjoittelun jos eivät mihinkään muuhun muka kelpaa.
Koetetaan taas kaikki, mukaan luettuna minä itse, vääntää tätä keskustelua kohti sitä alle 1000 EUR asepakettia millä perusressu voi radalla ampua.
Koska keskustelu on edellyt niin sujuvasti ja kuitenkin hyvin sen kivääripaketin ympärillä, niin annan aloittajan valtuuksin keskustelulle bonuksen € 200,-.
Eiks ole hyvä? nyt voi laittaa jupinaa pikkaisen yli tonnin paketistakin.
.