Vähempikin riittää täällä Hölmölässä. Kaveri myi rahapulassaan yhden haulikoistaan, sai siitä puolitoista tonnia riihikuivaa. Laskuja kun oli tarkoitus sillä rahalla maksaa, niin vei ne pankkiin tarkoituksena tallettaa tilille ja sitä kautta laskujen maksuun.
Mutta mutta. Ei se niin yksinkertaista ollutkaan. Seurasi toista tuntia kestänyt vääntö virkailijan kanssa ja kauheat paperisulkeiset siitä, että mistä rahat ovat peräisin. Piti olla kuittia, tositetta, paperia jos jonkinmoista, koska kuulemma rikollinen rahanpesu ja silleen. Poliisia nyt ei sentään kutsuttu, eikä sillä edes uhkailtu. Kai se on jotain sekin.
Veikkaan kuitenkin että jos kyseessä olisi ollut "vähän hoono soomi"- tyylinen suojavärillä varustettu asiakas, niin homma olisi mennyt suunnilleen "kiitos, tervetuloa uudelleen"- tyyliin.
Joo, mulle kävi tosiaan niin, että Hakaniemessä kutsui pankkiin poliisit ja mun työmaalle maksettu korvaus (joka tulee vaihtoehtoisesti käteisenä, tai pankkikortille) jonka olin valinnut käteisenä johtuen sijoituspaikasta, jossa pankkikortilla ei tee mitään, otettiin KRP.n haltuun...
Jottei sitten olisi aivan tyhmää tämä meno, pyysin summan laskentaa ja kuittia asiasta, johon minulla oli kylläkin kaikki tarpeelliset dokkarit (mm. tulleja varten, kun vien käteistä yli rajan) niin näillä dokumenteilla ei KRP.n tarkastajan mukaan ole mitään väliä, ovat kuulemma laidastaan väärennettyjä, joita heille on tavallisesti esitetty, eikä meinannut millään kirjoittaa kuittia rahan määrästä ja seteleistä.. Silloin sanoin, että perkele nämä rahat pysyy tässä minun kassissa ja siihen tarvitaan sitten miehiä ottamaan kassi käsistäni.. No sitten saatiin siihen laskutaitoinen ja kirjoitustaitoinen naisihminen jonka kanssa laskettiin ja dokumentoitiin kaikki... Pyysin pääkonttorilta dokkarit rahoihin ja sen sellaista, 2 kuukautta meni siihen, että rahat oli jossain kopissa, ennenkuin ne palautuivat minulle ja menin samaan pankkiin.
TÄLLÖIN oli todella hilkulla käynnistyä sama ruletti uudelleen, pankkivirkailija painoi jo "nappia" ja onneksi pankinjohtaja oli paikalla, joka sitten tunnisti minut ja muisti parin kuukauden takaisen tilanteen.
Fyrkasta ei muuten saanut mitään korkoja karanteeniajalta...
Welcome to Finland, to have home vacation!
Voi jeesus.