Terrorismi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turska
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
No jopas nyt retostellaan äärioikeistolla, ei sanallakaan mainita että, kaveri voi olla syrjäytynyt, köyhä, tahi muuten elämän kolhima...

Natseja ja natsiliikettä diggaileva huumehörhö...ei mitään uutta ja yllättävää.

Harvoin ne nykymaailmassa mitään puita halailevia hippejä ovat, kuten joskus pääsääntöisesti olivat :ROFLMAO: Syrjäytynyt, köyhä, tahi muuten elämän kolhima ei sekään ole nykynarkkarin kohdalla mikään itsestäänselvyys...nämä kaksi sitä kyllä touhuistaan päätellen tavalla tai toisella ovat.

Puhdas järkikin sanoo jo noin:
Mikäli Turkki toteuttaisi uhkauksensa päästää edes osan ilmoittamastaan 3,6miljoonasta pakolaisesta Eurooppaan, pitäisin mahdollisena ja jopa todennäköisenä, että Isis yrittäisi soluttaa operaattoreitaan Eurooppaan tämän ihmisvirran myötä.

Koska kyllä siellä tiedetään että ihmisarvo on jakamaton. Tietävät hyvin miten typeriä liian monet eurooppalaiset poliitikot ovat. Katsokaa nyt sisäministeri Ohisaloakin, ulkomaalaiset rähinöitsijät aiheuttavat ongelmia Helsingissä ja keitä hän osoittelee?

Rähinöitsijöitä?

Ei, vaan poliiseja, alaisiaan - vieläpä julkisesti somepaskatorvensa kautta :D :D :D

Entä jos tuollaista on tapahtunut - tai tapahtuu muissakin ehkä suuremmissakin EU-maissa? Mitä mahdollisuuksia se tuokaan. Ja luullaanko jossain ettei sana kiiri Syyriaan tai Irakiin. Missä on Pohjolan Hölmölä.

Brysselissä oli ja on edelleen **** liittyvä ongelma. Sanovat että kaupunki on yksi *** terrorismin tukialueista EU-alueella. Hyvinkin mahdollista että sitä ovat lisänneet tietyntyyppiset poliitikot ohjaamalla viranomaisia niin että tiettyjä asioita on jouduttu katsomaan läpi sormien. Entä jos nämä jo EU-alueelle pesiytyneet tahot uittavat lisää ikävää väkeä salakuljetusverkostoineen?

Viimeksi muokattu:
Katsokaa nyt sisäministeri Ohisaloakin, ulkomaalaiset rähinöitsijät aiheuttavat ongelmia Helsingissä ja keitä hän osoittelee?

Rähinöitsijöitä?

Ei, vaan poliiseja, alaisiaan - vieläpä julkisesti somepaskatorvensa kautta :D :D :D
... Täh? Hän ilmoitti Twitterissä, että on kysynyt poliiseilta, mitä siellä oikein tapahtui. Onko ongelma, että hän haluaa tietää, vai että kertoo että on huomioinut kansalaisia puhuttavan asian?

... Täh? Hän ilmoitti Twitterissä, että on kysynyt poliiseilta, mitä siellä oikein tapahtui. Onko ongelma, että hän haluaa tietää, vai että kertoo että on huomioinut kansalaisia puhuttavan asian?
Miksi piti asiasta ylipäätään mainita twitterissä, olisi soittanut poliisiylipäällikölle ja pyytänyt selvitystä. Mutta kun pitää nostaa omaa häntää jotta äänestäjät näkevä....tana! Varsinainen pukki kaalimaan vartijana laittaa virhea anarkisti sisäministeriksi jolla vastuu poliisiasioista.

Joo, kyllä se tapa jolla asiasta ilmoitettiin oli selkeä epäluottamuksen ilmaisu; ennen kuin sai itse lokaa niskaan ja alkoi pakittelemaan.

Tosiaankin, ilmoitti twitterissä.
Kuten ovat tehneet edellisenkin hallituksen ministerit?
Joo, kyllä se tapa jolla asiasta ilmoitettiin oli selkeä epäluottamuksen ilmaisu; ennen kuin sai itse lokaa niskaan ja alkoi pakittelemaan.
Hyvin monesta asiasta olen kanssasi samaa mieltä, mutta tässä sanoisin että twiitistä välittömästi alkanut huuto ja mekastus on saattanut värittää tulkintaa. Ohisalon ajatuksia en toki tiedä, mutta itse lukisin alkuperäisen twiitin aika neutraaliksi. Jos olisi tosiaan pyydetty selvitystä voimankäytöstä (kuten heti alettiin väittää), niin sitten asia olisi aivan eri.

Kuten ovat tehneet edellisenkin hallituksen ministerit?

harvempi niihinkään twiitteihin on ihastunut ollut, paskaa koko twitter, miksi ministerit käyttävät sitä. Ei ole presidenteille eikä ministereille sopiva väline.

ensimmäinen ajatushan on mielessä että kun poliitikko kertoo jotain twitterissä niin se on "jotain roskaa" jonka tarkoituskin on trollata muita ihmisiä

Hyvin monesta asiasta olen kanssasi samaa mieltä, mutta tässä sanoisin että twiitistä välittömästi alkanut huuto ja mekastus on saattanut värittää tulkintaa. Ohisalon ajatuksia en toki tiedä, mutta itse lukisin alkuperäisen twiitin aika neutraaliksi. Jos olisi tosiaan pyydetty selvitystä voimankäytöstä (kuten heti alettiin väittää), niin sitten asia olisi aivan eri.
Tietysti on niin, että tuossa faktisesti kerrotaan että ollaan pyydetty selvitystä, ja jokainen toki voi tulkita viestin ja varsinkin sen sävyt eri tavoilla.

Ohisalo twiittasi:
Poliisin tehtävä on turvata niin mielenosoittajien kuin sivullisten perusoikeuksia. Luottamus poliisiin on pidettävä vahvana, jotta turvallisuuden tunne voi kasvaa. Viime päivien mielenosoitusten osalta olen pyytänyt poliisilta selvitystä. #poliisi
Tämä on hyvin helppo tulkita niin, että poliisin pitää turvata mm mielenosoittajien perusoikeuksia, mutta nyt olisi jotenkin erityistä syytä huoleen, joten asiaa pitää korjata.

Ehkä osittain Twitterin merkkimäärästä johtuen viesti on tulkittavissa näin - oli sitä tarkoitettu tai ei. Joka tapauksessa tämä moittimistulkinta tuntuu olevan varsin yleinen, joten kyse ei liene siitä että joku yksittäinen henkilö olisi tulkinnut asiaa liian herkkähipiäisesti. Joka tapauksessa huonosti muotoiltu viesti joka on helppo tulkita julkiseksi moitteeksi - ellei kyse ole oikeasti moitteesta josta voidaan jälkikäteen sanoutua irti.

Itse näen sen niin että tviitti tehtiin ensisijaisesti puoluejohtajana.

Mutta eihän tuota tviittiä voi oikein muuksi mieltää. Oli sitten merkkimäärä täynnä vai ei.

Sama Orpon tviitissä yksittäisestä migri- päätöksestä

ja vielä tuosta Ohisalosta, kyllähän se on niin että hän esiintyi tuossa tapauksessa kannattajilleen. On varmaan tullut paljon viestejä "no borders no suomi poppeilta" sekä anarkistiauvisilta ja ministerihän toimii..

Poliisin tehtävä on turvata niin mielenosoittajien kuin sivullisten perusoikeuksia. Luottamus poliisiin on pidettävä vahvana, jotta turvallisuuden tunne voi kasvaa. Viime päivien mielenosoitusten osalta olen pyytänyt poliisilta selvitystä

Viimeksi muokattu:
Back