Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voihan niitä turvatarkastuksia viedä lentokenttätasolle mutta silloin kyllä on myös höllennettävä laivojen aikatauluja reippaasti. 2000 matkustajan ja kaikkien autojen ja rekkojen kunnollinen tarkastus veisi monta tuntia .
Niinku mihin? Bollywood-elokuvaan?NH-90:n Minigun on aika hyvä vastaus moiseen...
Niinku mihin? Bollywood-elokuvaan?
Helipad täynnä panttivankeja ja seassa x-määrä teroja ja sinä teet rynnäkön piiput pyörien?
10-4
Alkaa tulla sellaisia visioita taas, että eipä mulla muuta aiheeseen.
Jos nyt kuvittelet, että kukaan täysijärkinen edes kokeilisi köysilaskeutumista panttivankilauman keskelle....niin on tosiaan 10-4. Jos taas kyse olisi teroista, jotka koittavat ammuskella kopteria ja laskeutujia...niin totta helvetissä niitä ammutaan takaisin. Helikopterista kun voi käyttää jopa tarkka-ampujia.
Jotenkin tuntuu, että erikoisjoukkojen sotilaita ja poliiseja pidetään foorumilla jotenkin yksinkertaisina idiootteina. Laivaan tunkeudutaan sieltä ja sillä tavalla, mikä katsotaan parhaaksi. Se ei tarkoita, että pitäisi köysilaskeutua helipadille. Voi pyhä yksinkertaisuus...
Onko todennäköinen terojen määrä laivalla 5 henkilöä vai 15? Jotenkin sekin vaikuttaa siihen millaisia laivaannousun mahdollisuuksia on. Mutta joo, mikä arvioidaan parhaaksi. Riski on mutta yrittää minimoida.Laivaan tunkeudutaan sieltä ja sillä tavalla, mikä katsotaan parhaaksi.
Kyse on myös siitä millai laivan henkilökunta on opetettu yhteistoimintaan viranomaisten kanssa. Ei kannata rajoittaa hyökkäysperspektiiviä vain siihen kuka tulee ulkoa ja ainoastaan naru olis kanavana.Kerroppa kuinka se temppu tehdään kun kerran olet spesialisti.
Kerroppa kuinka se temppu tehdään kun kerran olet spesialisti.
Voihan niitä turvatarkastuksia viedä lentokenttätasolle mutta silloin kyllä on myös höllennettävä laivojen aikatauluja reippaasti. 2000 matkustajan ja kaikkien autojen ja rekkojen kunnollinen tarkastus veisi monta tuntia .
Olenpahan päässyt seuraamaan miten esim. Shayetet 13 tekee homman. Laskeudutaan sellaiseen kohtaan, missä vastarinta on vähäistä/vähäisintä tai vaikka perhana kiivetään laivan kylkeä pitkin veneistä jos koptereilla ei pääse. Annetaan tarkka-ampujien tulitukea helikoptereista. Kyynelkaasutetaan ja savutetaan vaikka tarvittaessa koko perhanan kansi. Marmara-laivalla homma läksi vähän käsistä, kun käsky oli käyttää "non-lethal force".
Kyllä noita vaihtoehtoja tuntuu olevan. Räjäyttävät vaikka perkele kulkuaukon laivan ulkohytin seinään jos tarve vaatii.
Se, että puuttuu kykyä ajatella luovasti, ei tarkoita sitä, että se puuttuu kaikilta.
Kyse on myös siitä millai laivan henkilökunta on opetettu yhteistoimintaan viranomaisten kanssa. Ei kannata rajoittaa hyökkäysperspektiiviä vain siihen kuka tulee ulkoa ja ainoastaan naru olis kanavana.
Ruotsin ja Tallinan laivoissa on aika paljon luukkuja, isompaa ja pienempää. Mutta ei siitä sen enempää.
Kyse onkin luultavasti siitä mitä viranomaiset ovat valmiits tekemään jos laivaan on tehty isku eikä tekijöistä tiedetä muuta kuin se mitä ovat itse tai ehkä somesta on iskusta kerrottu..eli laivaan mennään sitten täysin pimennossa ja vastassa on tuntematon määrä ja tuntematon aseistus/räjähteiden määrä..
Paskamainen tilanne todellakin.
Nää nykyiset terot ei tunnu pakenevan. Ovat valmistautuneet uppoamaan laivan kanssa tai pysähtymään viranomaisen luotiin.Täytyy muistaa että ne luukut toimii myös teroille pakoväylänä ja mistä tiedät ettei henkilökunta ole solutettu?
Juuri sitä se on...eli terrori-iskuja ei kyetä 100 % estämään mitenkään ja viranomainen pääsee paikalle todella myöhään....
Eivätkä matkustajat sen paremmin.Tästä olen kirjoittanut aikaisemminkin. Jokainen minuutti joka viivyttää laivan lähtöä maksaa varustamolle...ja voitte uskoa että varustamo ei niitä ole halukas maksamaan ..
Nää nykyiset terot ei tunnu pakenevan. Ovat valmistautuneet uppoamaan laivan kanssa tai pysähtymään viranomaisen luotiin.
Ei kannata ekana miettiä henkilökuntaa, kun merkittävämpi ongelma on laivaan pääsy melko avoimista ovista ja ilman isompia tarkastuksia kenelle vaan.
Eivätkä matkustajat sen paremmin.
Kaikki haluavat turvallisuutta, mutta se ei saisi maksaa, eikä haitta elämistä ja olemista.
Arkisena esimerkkinä palo-ovien pitäminen kiinni
Tod.näk. jopa jokaisella lentokentällä ehtisi 1-2 lipasta tyhjentää, ennenkuin siihen kukaan pystyisi reagoimaan. Laivasta nyt puhumattakaan.
Tarkoittaako tämä että ruotsinlaivalle joutuu ottamaan pakosta mutkan mukaan?