Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se o sellainen juttu että... Jos sota syttyy, niin minä en enään ole SE joka lähtee... Jälkikasvu on SE joka lähtee! ja SITÄ minä en halua!
Tätä juuri pyörittelin ja mietin että jos se sota on tullakseen niin tulkoon mielummin nyt kun se koskee minua se osallistuminen eikä ekaluokkalaista poikaani, että siköli toivon kyllä toisaaltaSe o sellainen juttu että... Jos sota syttyy, niin minä en enään ole SE joka lähtee... Jälkikasvu on SE joka lähtee! ja SITÄ minä en halua!
Taisi Viro menettää enemmän kuolleina ja traumana. 50 vuotta orjuutta neukkujen alla (+ 3 vuotta natsien) ei tehnyt hyvää kansan mielelle ja taloudelle. Viro oli Suomea rikkaampi ennen sotaa...Niin, herättää kyllä kun kulkee sankarihaudoilla ja katsoo maassa makaavien iät. Ja niitä on kymmeniätuhansia. Kallis hinta maksettiin siitä että saatiin pitää itsenäisyys. Toisaalta Viro maksoi saman verran verellä eikä silti saanut pitää itsenäisyyttä.
Kyllähän sitä ennenkin on väärennetty henkkareita päästäkseen mukaan...Kyllä. Mutta kun eivät tämmöistä vanhaa nuhjaketta enää ota, perhana.
Suomessa on helvetin paljon vähemmän agentteja ja dosentteja kuin niitä, jotka niillä pelottelevat.Koska maamme on täynnä venäjän agentteja ja muita dosentteja, jotka kyttäävät ja vahtivat mielialoja maassamme, tällaisen äänestyksen tuloksen pitäisi lähennellä 100 % "kyllä" tulokselle. Vaikka oikeasti kukaan täysijärkinen ei sotaa halua.
No eihän kysymyksen asettelu ole millään tavalla väärä hyvänen aika. Siinä vain kysytään ihan eri asiaa kuin mistä sinä kirjoitit.Kysymyksen asettelu on väärä. Oikea kysymys olisi, että lähtisitkö puolustamaan Suomea aseellisesti, jos tänne joku hyökkäisi. Sotahullut on oma genrensä, ja tiettävästi sellaisia suomalaisiakin on lähtenyt Ukrainaan, ja myös ryssän riveihin. Ja olihan noita jugoslavian hajoamissodissakin, kirjojakin julkaisivat hienoista kokemuksistaan.
Niinkö? no ei ne mitään "lupa tappaa" agentteja olekaan, vaan bekmaneja ja patomäkiä jne jne, tarkkailevat mielialoja ja raportoivat päälliköilleenSuomessa on helvetin paljon vähemmän agentteja ja dosentteja kuin niitä, jotka niillä pelottelevat.
Ja Ukrainan tilanne ei lainkaan vaikuta kysymyksenasetteluun, niinkö? Miksei hyvänen aika saman tien kysytä, että oletko sotahullu, tai että nauttisitko vihollisen tappamisesta, tai väkivallasta ylipäätään?No eihän kysymyksen asettelu ole millään tavalla väärä hyvänen aika. Siinä vain kysytään ihan eri asiaa kuin mistä sinä kirjoitit.