En toivo, rauhan aika askareineen ja harjoitteineen sopii mainiosti, mutta jos kun käsky käy lähteä ottamaan vanhasta vainoajasta mittaa, niin onhan se lähdettävä sitten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hölynpölyä.Niinkö? no ei ne mitään "lupa tappaa" agentteja olekaan, vaan bekmaneja ja patomäkiä jne jne, tarkkailevat mielialoja ja raportoivat päälliköilleen
En toivo sotaa, mutta lähden kun käsky käy. Lapset kyselevät melkein joka kertaukseen lähtiessäni että joudunko sotaan. Vastaus on ollut viime syksyyn asti ollut että kyllä, mutta sotaa ei ole tulossa. Viime syksystä lähtien vastausta piti muuttaa siten että sota/kriisi voi tulla mutta on epätodennäköinen. Eilisilta muutti maailmankuvaani siinä määrin että jonkin asteinen kriisi on erittäin todennäköinen. Ja lähden kun käsky käy.
Tilanne muuttuu hiljalleen kun huomaat, että kohta ne on sun lapset kun sinne sotaan lähtee. Elämän kiertokulku, suojelet sitä mitä koet tässä hetkessä eniten suojelua kaipaavan.Sen jälkeen kun lapset syntyi ei ole isommin sota haluja ole ollut, sitä ennen kyllä olisin innokkaana lähtenyt mukaan. Kummasti sitä "aikuistui" vanhemmuuden myötä, en olisi uskonut.
No nyt on mielipide, joka minuakin kovasti koskettaa. Samaa mieltä.Se o sellainen juttu että... Jos sota syttyy, niin minä en enään ole SE joka lähtee... Jälkikasvu on SE joka lähtee! ja SITÄ minä en halua!
Se o sellainen juttu että... Jos sota syttyy, niin minä en enään ole SE joka lähtee... Jälkikasvu on SE joka lähtee! ja SITÄ minä en halua!
No nyt on mielipide, joka minuakin kovasti koskettaa. Samaa mieltä.
No jos sodittaisiin sitten muslimeja ja islamia vastaan siellä Euroopan rajalla, etteivät ne pääse tulemaan tänne valloittajan asenteelle sanelemaan toiselta puolelta planeettaa omia sääntöjään.Islam ja muslimit ovat lähes täysin vaarattomia kun ne pidetään omilla alueillaan. Muslimit ovat Euroopassa ja kaikissa valkoisissa maissa työkalu velkaannuttamiseen ja sekarotuisen valvontayhteiskunnan ja EU:n liittovaltion luomiseen. Pankkiirieliitin lisäksi ainut valtio joka hyötyy kehitysmaalaisten tuonnista Eurooppaan on Israel jonka tavoite on saada ihmiset ajattelemaan juuri kirjoittamallasi tavalla.
Onhan niitä tälläkin palstalla ollut varsin runsaasti. Ja on.Hölynpölyä.
Tähän viittasin yllä. Omien lasten lähettäminen sotaan tuntuu kovemmalta palalta kuin joutua sinne itse. Kaverini Krimin valtaukset aikoihin totesi mulle, että "enää muutama vuosi, niin ne ei varmasti tule kysymään perään". No mulla on just sen verran vanhemmat lapset, joten vastasin "Ei niin, mutta mun pojat on siellä sitten". Keskustelu loppui vaivaantuneeseen hiljaisuuteen.
@Abdullah Koo, ei mielellään lähtijöitä (kuin korkeintaan fatalisteja masokisteja) varmaan juuri ole, mutta ymmärrän kaikusi tässä aloituksessa. Motiivit voi vaihdella. Itse en sanoisi ei ja oma motiivi on lapset ja heidän tulevat lapset niin kauan kuin tuntemamme Suomi taistelun arvoinen. Ja tähän lyö tällä hetkellä kovasti kiilaa niin omat viime aikaiset hallituksemme kuin EU, karvas tie on edessä joka tapauksessa. Suomi sellaisena kuin me olemme sen kokeneet on koetuksella monella tapaa.
Vähän ot
Oletko huomannut, kiipeily korkeilla paikoilla, uiminen kauas selälle ja esim. autohurjastelu ovat myös lakanneet kiinnostamasta vanhemmuuden myötä.
Sitä tavallaan löytää itsesuojeluvaiston.
Tilanne muuttuu hiljalleen kun huomaat, että kohta ne on sun lapset kun sinne sotaan lähtee. Elämän kiertokulku, suojelet sitä mitä koet tässä hetkessä eniten suojelua kaipaavan.
Tätä komppaan ehdottomasti; "Omien lasten lähettäminen sotaan tuntuu kovemmalta palalta kuin joutua sinne itse". Tuo olisi kyllä itselleni helvetillisen kova paikka.Tähän viittasin yllä. Omien lasten lähettäminen sotaan tuntuu kovemmalta palalta kuin joutua sinne itse. Kaverini Krimin valtaukset aikoihin totesi mulle, että "enää muutama vuosi, niin ne ei varmasti tule kysymään perään". No mulla on just sen verran vanhemmat lapset, joten vastasin "Ei niin, mutta mun pojat on siellä sitten". Keskustelu loppui vaivaantuneeseen hiljaisuuteen.
@Abdullah Koo, ei mielellään lähtijöitä (kuin korkeintaan fatalisteja masokisteja) varmaan juuri ole, mutta ymmärrän kaikusi tässä aloituksessa. Motiivit voi vaihdella. Itse en sanoisi ei ja oma motiivi on lapset ja heidän tulevat lapset niin kauan kuin tuntemamme Suomi taistelun arvoinen. Ja tähän lyö tällä hetkellä kovasti kiilaa niin omat viime aikaiset hallituksemme kuin EU, karvas tie on edessä joka tapauksessa. Suomi sellaisena kuin me olemme sen kokeneet on koetuksella monella tapaa.
Käykää joku sitomassa @Abdullah Koo puuhun, ettei lähde ennen aikojaan..
Niin, herättää kyllä kun kulkee sankarihaudoilla ja katsoo maassa makaavien iät. Ja niitä on kymmeniätuhansia. Kallis hinta maksettiin siitä että saatiin pitää itsenäisyys. Toisaalta Viro maksoi saman verran verellä eikä silti saanut pitää itsenäisyyttä.
Unohda lääkärit, nuo oman mitättömän elämänsä steteskooppi-nihilistit!Olikohan meillä virkalääkäriä foorumilla konsultoitavana... tunnen itse vain yhden, ja hänkin on ollut hallinnollisissa tehtävissä jo vuosien ajan.
Unohda lääkärit, nuo oman mitättömän elämänsä steteskooppi-nihilistit!
Olen lääkintämies, tuon korvike-avun sijaan todellinen tekijä-osaaja, eli yleisesti hyväksyttyjen kriteeristöjen mukaisesti, eliittijoukon kovimman ytimen karsittua eliittiä edustavan ryhmän karsituista karsittu. Mikä olikaan tehtäväksianto?