Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Näyttää siltä että Juken seuraava projekti avaruuden valloitukseen on selvästikin Tähtiportti.

Tuohan on ilmiselvä Udajeet Death Glider!

latest


sg1_goa__uld_death_glider_by_toraiinxamikaze-d3oqnei.png


Ja myöhemmin ihmisten tuunaama versio:

Goa_uld_Death_Glider_X_301_by_bagera3005.png

Shh... Tähtiportti on vielä salaisuus! Rengasmaailmakin on vielä suunnittelematta ja Die Glocken salaisuudet selvittämättä, jotta päästään hyödyntämään antigravitaation tuomia mahdollisuuksia. Askel kerrallaan, hoidetaan nyt ensin suklaamakiat ensi jouluksi pöytään. :)

Tulevia häiveprojekteja paljon myöhemmässä vaiheessa:
image.webp image.webp
 
Pitäisin tärkeänä sensorina korvien välissä nenän kahtapuolen ( edestä katsottuna ) olevaa pyöreään optista sensoria ja radiota, jolloin parvena lentävät koneet voivat koneesta vallitsevan hyvän näkyvyyden takia tarkkailla ilmatilaa ja ympäristöä. Tästä koneesta saa sähkömoottoreiden takia täysin lämmönlähteettömän ja koska se lentää hiljaa myöskään kitka ei lämmitä sitä.

Tunnustan, että lämpöhakuisia ohjuksia vastaan sähkökäyttöinen "kylmä" lentokone voi olla toimiva ratkaisu, mutta toisaalta iso potkuri synnyttää edelleen voimakkaan herätteen, johon tutkahakuinen ohjus voi helposti lukittautua joko omalla hakupäällään tai ampuvan koneen tutkan avustuksella. En ole koskaan nähnyt nopeasti lähestyvää ilmatorjuntaohjusta, mutta voisin kuvitella, että visuaalisesta havainnosta osumaan ei ole kovinkaan montaa sekuntia. Toki siinä ehtii kiskaisemaan sauvasta, mutta auttaako se, jos koneen lentonopeus on suhteellisen pieni (mach 0.5) ja ohjuksessa on herätesytytin.
 
Tunnustan, että lämpöhakuisia ohjuksia vastaan sähkökäyttöinen "kylmä" lentokone voi olla toimiva ratkaisu, mutta toisaalta iso potkuri synnyttää edelleen voimakkaan herätteen, johon tutkahakuinen ohjus voi helposti lukittautua joko omalla hakupäällään tai ampuvan koneen tutkan avustuksella. En ole koskaan nähnyt nopeasti lähestyvää ilmatorjuntaohjusta, mutta voisin kuvitella, että visuaalisesta havainnosta osumaan ei ole kovinkaan montaa sekuntia. Toki siinä ehtii kiskaisemaan sauvasta, mutta auttaako se, jos koneen lentonopeus on suhteellisen pieni (mach 0.5) ja ohjuksessa on herätesytytin.


Mä taas tunnustan, että sähkö ei ehkä vielä riitä tällaiseen pieneen sotakoneeseen ( ainakaan kovin kauaksi aikaa ) ja saattaapi tarvita potkurin navan sisään rakettimoottorin kuten AK. Silloin kone tietenkin saa 1000 km/t huiput hetkeksi.

4_KIKKA3_frontal_55.webp

Frontaalia on 2,5 kertaa vähemmän kuin Me-109ssä ja massaa minimissään 1/3 siitä. Eli 1/7 Mersun tehosta pitäisi riittää 650 km/t nopeuteen ( 200 hv ).

Hinta on sama eli 200 000 rahayksikköä.

Puhtaan aeromystiikan takia kone saattaa saavuttaa M1 syöksyssä tai ainakin 1000 km/t.

Tässä automoottori siihen jossa 200 hv.

subaru-boxer.webp
 
Viimeksi muokattu:
Kovin vaikuttaa ahtaalta tuo ohjaamo.

Suurempi kuin pursikoneissa ja sama kuin mersussa.

Toki istuma-asento on reclined eli viisto jotta saadaan parempi g-vastustuskyky...esim + 10 G:tä.

Tässähän voisi pilotin varjon lisäksi olla BRS, muttei heittoistuinta.

Vertailun takia liitetty ukko on 193 cm...eli Marskin mittainen.
 
Tämä edellyttää minimissään 60-64 cm korkeaa ohjaamoa, jossa pituutta 127 cm.

Lite weight fighter mafian ohjeistusta.

North1983FCF-2blowprofseats[1].webp
 
Viimeksi muokattu:
Hei TUPS...nyt olit kyllä oikeassa..korotin kabiinia 4 cm koska tuo LWFM kuva on jotenkin vääristynyt..siihen mahtuu vain 180 cm ukko..tässä nyt mun mitoituksella isompi ja pienempi kuten yllä ( 660 x 1340 mm ).

Saan itseni oikaistua tuohon 660 mm korkeaan tilaan mutta tarvin 1600 mm pituutta, en ehken kypärän kanssa.


pilot_size_192_uusi_60.webp
 
Viimeksi muokattu:
Tuo on myös vähän kuin Space Ship 0.5

Ropelin tilalle rakettimoottori ja ensimmäinen Jukenautti Karmanin rajan ylitse!

PS toisia versioita missä pilotti pois, elektroniikkaa ja sensoreita tilalle. 90ke UAV runko olisi sikahalpa. Räjähde mukaan ja päin vihollista jos havaitaan. Liukuhihnalta lisää taisteluKikkoja vaan turha sitä surra, lisää työllisyyttäkin.
 
Tuo on myös vähän kuin Space Ship 0.5

Ropelin tilalle rakettimoottori ja ensimmäinen Jukenautti Karmanin rajan ylitse!

PS toisia versioita missä pilotti pois, elektroniikkaa ja sensoreita tilalle. 90ke UAV runko olisi sikahalpa. Räjähde mukaan ja päin vihollista jos havaitaan. Liukuhihnalta lisää taisteluKikkoja vaan turha sitä surra, lisää työllisyyttäkin.


Kolumbian huumemafia vois maksaa naistä miljoonan kipale..tällähän väistelisi DEAta kuin Flankereita Ukrainassa.

Ranger taitaa olla numeroa pienempi.

Performance
  • Endurance: 6 hr
  • Range: 180 km
  • Altitude: 18,000 ft
Technical Data
  • Max. take-off weight: 280 kg
  • Max. payload weight: 45 kg
  • Overall length: 4.615 m
  • Wingspan: 5.71 m

http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/uav/ranger/Ranger.html

http://www.unmanned.co.uk/autonomou...manned-vehicle-uav-specifications-data-sheet/

ranger_2.webp

N900 hieman isompi.

2875519.webp
 
Viimeksi muokattu:
Kikka3 pitäisi saada lentäväksi jossain mittakaavassa niin saataisiin hieman tietoa koneen lento-ominaisuuksista. Koneen konstruktio on "näin optisesti katsottuna" (lainaus Keke R.) kompakti ja luihakka. Siipien negatiivinen nuolikulma ja koneen lyhyys povailee ärhäkkää kääntymiskykyä "pystysuunnassa". Paljonkohan kikka kestäisi G-voimia ilman kuormaa ja kuorman kanssa? Lyhyt runko-osa saattaa ehkä vaikuttaa jonkin verran suuntavakavuuteen korkeissa nopeuksissa? Tai sitten ei.

Äkkiseltään en muista oliko ohjaukseen suunniteltu jonkinlainen FBW-viritys vai perinteiset kontrollit. Näin pienessä ja kevyessä koneessa BRS pelastautumisjärjestelmänä voisi olla toimiva valinta.

Millaisiin komponentteihin Kikka3 puretaan kuljetusta varten?
 
Kikka3 pitäisi saada lentäväksi jossain mittakaavassa niin saataisiin hieman tietoa koneen lento-ominaisuuksista. Koneen konstruktio on "näin optisesti katsottuna" (lainaus Keke R.) kompakti ja luihakka. Siipien negatiivinen nuolikulma ja koneen lyhyys povailee ärhäkkää kääntymiskykyä "pystysuunnassa". Paljonkohan kikka kestäisi G-voimia ilman kuormaa ja kuorman kanssa? Lyhyt runko-osa saattaa ehkä vaikuttaa jonkin verran suuntavakavuuteen korkeissa nopeuksissa? Tai sitten ei.

Äkkiseltään en muista oliko ohjaukseen suunniteltu jonkinlainen FBW-viritys vai perinteiset kontrollit. Näin pienessä ja kevyessä koneessa BRS pelastautumisjärjestelmänä voisi olla toimiva valinta.

Millaisiin komponentteihin Kikka3 puretaan kuljetusta varten?

Lyhyys voisi povata ärhäkkää..mutta tuo tavallaan kolmisiipisyys tekee vakaan.

Lyhyys ei sinänsä ole ongelma jos ymmärtää aerodynamiikkaa; http://www.twitt.org/baxter.html

7 osaan edelleen kannattaa purkaa se talvisäilytykseen. 10 + G:tä lupasin.

Sisäänvedettävät landarit olisivat kivä ylläri ja lisää nopeutta.

Waijereilla kai näitä lennetään ja työntötangoilla.

RUAG Ranger 31,5 kW antaa 240 km/t huiput.
 
Joo, esim. Me 163 oli aika lyhkäinen mutta lensi aika siivosti.

Sitten tuohon itse puukomposiittiin, näin näpertäjänä alkoi tuo kurantin puutavaran kasvattaminen tulla jo huolenaiheeksi kun ajatuksen tasolla alkaa melkein massatuotanto pyöriä mielessä. Komposiitin koostumus alkoi kiinnostaa myös, eihän sitä tiedä, jos pikkuisen koepalasen värkkäisi ballistisia kokeita varten... ;)
 
Tosta P-900 konseptista löytyy työpiirustuksia webistä hakusanalla.

Bumerangi toimii kuten KIKKA 3sen siipi. ei sakkaa ja puupala on vakaa...myös esi-isämme käyttivät niitä metsästyksessä ( Kierikki-keskuksen mukaan ).
 
Menevät ehkä tuonne historiaosastolle nämä rakenteelliset verrokit, mutta lentävä siipi toimi ilmeisesti hyvin myös tässä, nuolikulma oli toki toisin päin:

image.webp

Purjekoneillahan ne Hortenin veljeksetkin tuon siipeilyn aloittivat.
 
Tällä voisi treenata Solar Eaglen ja Kikka 3 koneiden lentämistä.

Ilman lupaa lennettävä 22 hv 100 km/t ja 10 000 euroa.

KIKKA-SPORT65.webp
 
Viimeksi muokattu:
Tämä olisi pienin 22 heppasella lentävä lentokone ikinä...tehokas negatiivinen nuolimuoto ja 4,7 m2 pinta-ala lifting body rungon kanssa tekisi tästä mahdollisen ( mahdollisesti ) mikäli rakenne ja sen kautta paino saadaan pysymään jossain 60-70 kilon välissä...ei myöskään tarvitsisi mitään lupia lentämiseen mikäli muuten hyväksi ( lento-ominaisuudet ja kestävä rakenne ) havaitaan.

KIKKA-SPORT-4_70.webp

Ohjaamo näyttää jättiläismäiseltä, vaikkei se ole kuin 18 cm leveämpi kuin maailman nopeimmasssa velomobiilissa.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top