Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Sanoisin, että tuo on todella heikko lenkki, koska mikäli potkuri ei toimi yliääninopeudella, koko konsepti joutaa romukoppaan. Lisäksi pelkkä matematiikka ei riitä - tarvitaan myös fysiikkaa.

En myöskään ymmärrä, miksi vertaat laskuvarjohyppääjiä lentokoneeseen.
 
Sanoisin, että tuo on todella heikko lenkki, koska mikäli potkuri ei toimi yliääninopeudella, koko konsepti joutaa romukoppaan. Lisäksi pelkkä matematiikka ei riitä - tarvitaan myös fysiikkaa.

En myöskään ymmärrä, miksi vertaat laskuvarjohyppääjiä lentokoneeseen.

Toimiihan TU-95 koneenkin potkuri yliäänipuolella ( 14 000 metrissä ), joten et voi näin sanoa.

Se on heikko lenkki vain siihen asti kunnes toisin todistetaan.
 
Toimiihan TU-95 koneenkin potkuri yliäänipuolella ( 14 000 metrissä ), joten et voi näin sanoa.

Toki toimivat, mutta kuinka hyvin? Hyötysuhdehan tuossa romahtaa (ks. tämä viestiketju) ja sen seurauksena tehontarve kasvaa jyrkästi. Tu-95:n etuna on kuitenkin se, että tehoa on käytössä "riittävästi". Silti kone itsessään lentää edelleen ääntä hitaammin.

Se on heikko lenkki vain siihen asti kunnes toisin todistetaan.

Toki, mutta entä jos siipiprofiilia ei yksinkertaisesti vain saa tuottamaan riittävästi nostovoimaa niillä nopeuksilla, joilla koneesi on tarkoitus lentää potkurin työntämänä? Kaikkeen ei vain löydy ratkaisua...
 
Toki toimivat, mutta kuinka hyvin? Hyötysuhdehan tuossa romahtaa (ks. tämä viestiketju) ja sen seurauksena tehontarve kasvaa jyrkästi. Tu-95:n etuna on kuitenkin se, että tehoa on käytössä "riittävästi". Silti kone itsessään lentää edelleen ääntä hitaammin.



Toki, mutta entä jos siipiprofiilia ei yksinkertaisesti vain saa tuottamaan riittävästi nostovoimaa niillä nopeuksilla, joilla koneesi on tarkoitus lentää potkurin työntämänä? Kaikkeen ei vain löydy ratkaisua...

Siipiprofiilin tarvii vain toimia 0,5-1,0 Cl alueella..muistaakseni Cl 4-5 alkaa olla mahdotonta.

Aiemmin jo kerroin että keskustelin kerran konetta lentäneen herran kanssa ja hän oli eversti joka sanoi, että koneella lennettiin yliäänipuolelle ilman ongelmia.

Tosin vaikka jenkit olisivat epäonnistuneet omassa pienipotkurisessa ( naurettavan pieni suhteessa koneeseen ) yliäänikokeilussa ei se tarkoita, että muiden pitää epäonnistua. Tuskin 60 kilometrissa yliääni lapa tuottaa edes kissan vinkunaa kovempaa ääntä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kehitelmä maavoimien omaksi tulitukikoneeksi..vedettävissä KASilla vaikka vaaran huipulle tai katolla voisi olla kiskot joilta kovaa jäällä liikkuvasta ajoneuvosta kone startataan. 2 x 27 mm tykit aseena. Mtow 1200 kg ja 200 kW tehoa akuista.

Melko stealth myös kokonsa takia. AMRAAMin hinnalla saisi 3 kpl.

KASI_RNK2_65.webp
 
Miksi vertaat tulitukikonetta ilmasta-ilmaan -ohjukseen? Saahan AMRAAMin hinnalla myös monta rynnäkkökivääriä, mutta ne onkin tehty aivan eri käyttötarkoitusta varten.
 
Mikä totuus?

Onhan tuollainen yksinkertainen kone, jossa on pari konetykkiä, varsin edullinen valmistaa ja operoida, mutta kuinka paljon iloa siitä on tämän päivän taistelukentällä? 27-millisellä voi vaikuttaa korkeintaan kevyesti panssaroituihin ajoneuvoihin ja ammuksiakin lienee rajallinen määrä. Entä taistelunkestävyys tulitukitehtävissä - vetääkö vertoja esim. A-10:lle?
 
Mikä totuus?

Onhan tuollainen yksinkertainen kone, jossa on pari konetykkiä, varsin edullinen valmistaa ja operoida, mutta kuinka paljon iloa siitä on tämän päivän taistelukentällä? 27-millisellä voi vaikuttaa korkeintaan kevyesti panssaroituihin ajoneuvoihin ja ammuksiakin lienee rajallinen määrä. Entä taistelunkestävyys tulitukitehtävissä - vetääkö vertoja esim. A-10:lle?

Totuus siitä mitä asiat maksaa.

Ei mutta antaa yläkulmaa kun avataan motteja joihin rynkyllä ei ylety....mahdollisesti tiedutelutietoja jne. Kaartaa niin tiukkaan että lentää A-10 ympärillä silmukkaa.

Kaippa tuo muutaman heitteenkin kantaa ja raketteja.

Erityisesti sillä voisi kaarrella metsäsaarekkeiden ja saarien välissä esim Flankkereiden tavoittamattomiin ja lukumääräisesti näitä saisi yhden F35 hinnalla ( 150 mio euroa ) 300 kpl ( 10 hinnalla 3000 jne ). Flankkerin ohjukset tällä voisi väistää kevyesti.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vois olla tilannekuva tulevaisuudesta ( kuvattu ison pilven päällä )...STAR EAGLE palaa Jupiter keikalta ruumassa sisunautti joka on käynyt Tinman podilla Saturnuksessa ja ottanut pari kiven murikkaa sieltä Pandora kuulta mukaan ( esim kultaa ja timantteja ). Saattohävittäjinä on 600 KIKKA 3 torjunta/rynnäkkö konetta tiukassa muodostelmassa.

Koko tämä episodisi maksaisi vähemmän toteuttaa kuin 40 stealth hävittäjää.

En sano että näin pitäisi tehdä...sanon vaan että voisi olla mahdollista.

2x300_KIKKA3sta_SE.webp
 
Tässä vielä visio jossa 40 kilometrissa viedään apujoukkoja mottiin joutuneelle omalle taisteluyksikölle....jossakin.

Jenkeillä oli 70-luvulla suunnitelma jossa 10 minihävittäjää olisi kuljetettu kriisialueelle Boeing 747 ruumassa ja pudotettu sieltä.

30_KIKKA3sta_SE_65.webp
 
Ehkä tuohon ei rynkyllä yllä, mutta entäpä ilmatorjuntakonekiväärit ja -tykit, kevyistä ilmatorjuntaohjuksista puhumattakaan? Toki myös nuo raskaasti panssaroidut ilma-alukset (A-10, Mi-24) tulevat riittävällä rankaisulla tonttiin, mutta noissa on huomattavan paljon panssarointia. Mikäli koneella halutaan operoida matalalla ja suhteellisen lähellä vihollista (tulitukitehtävät), tämä on mielestäni käytännössä elinehto. Puhdas kevyt tiedustelukone taas ei tarvitse aseistusta, joten 27-milliset voisi jättää pois, jolloin koneen suorituskyky paranisi.

Minkä verran tuollaisessa mahdollisimman yksinkertaisessa, kevyessä ja halvassa koneessa on sensoreita, joilla voi havaita lähestyviä ohjuksia ja reagoida niihin? Jonkinlainen ohjusvaroitin varmasti tarvitaan.
 
Ehkä tuohon ei rynkyllä yllä, mutta entäpä ilmatorjuntakonekiväärit ja -tykit, kevyistä ilmatorjuntaohjuksista puhumattakaan? Toki myös nuo raskaasti panssaroidut ilma-alukset (A-10, Mi-24) tulevat riittävällä rankaisulla tonttiin, mutta noissa on huomattavan paljon panssarointia. Mikäli koneella halutaan operoida matalalla ja suhteellisen lähellä vihollista (tulitukitehtävät), tämä on mielestäni käytännössä elinehto. Puhdas kevyt tiedustelukone taas ei tarvitse aseistusta, joten 27-milliset voisi jättää pois, jolloin koneen suorituskyky paranisi.

Minkä verran tuollaisessa mahdollisimman yksinkertaisessa, kevyessä ja halvassa koneessa on sensoreita, joilla voi havaita lähestyviä ohjuksia ja reagoida niihin? Jonkinlainen ohjusvaroitin varmasti tarvitaan.


Jos tuon ohjaamon alustan ja sivut tekee 20 mm laminoidusta ( duramold ) puusta se kestää kiväärikaliberista tulta jopa sirpaleita ja ohjaamon kabiini 16 mm "pleksiä" niin kestää ajaa isoihin lintuihin pahki...ehkä hieman sirpaleitakin.

Eiköhän näitä suojaa Hornetit etäältä ja antaa tietoja vihollistoiminnasta tai IT:n tutkat.
 
Tollanen käväsi mielessä, että erottaako meidän jalkaväen joukot selvästi ilmassa olevat Hornetit taistelutilanteessa ?

Olisiko tässä apu siihen ?

KIKKA3_CAMO_NEW_2017.webp
 
Minkä verran tuollaisessa mahdollisimman yksinkertaisessa, kevyessä ja halvassa koneessa on sensoreita, joilla voi havaita lähestyviä ohjuksia ja reagoida niihin? Jonkinlainen ohjusvaroitin varmasti tarvitaan.

Pitäisin tärkeänä sensorina korvien välissä nenän kahtapuolen ( edestä katsottuna ) olevaa pyöreään optista sensoria ja radiota, jolloin parvena lentävät koneet voivat koneesta vallitsevan hyvän näkyvyyden takia tarkkailla ilmatilaa ja ympäristöä. Tästä koneesta saa sähkömoottoreiden takia täysin lämmönlähteettömän ja koska se lentää hiljaa myöskään kitka ei lämmitä sitä.
 
Tollanen käväsi mielessä, että erottaako meidän jalkaväen joukot selvästi ilmassa olevat Hornetit taistelutilanteessa ?

Olisiko tässä apu siihen ?

Katso liite: 2900

Tulee mieleen ihan Normandian maihinnousu kun tuolla ylempänä oli noita laskuvarjojääkäreitäkin mukana. :cool:

Kikka3:n aseistusta voi varmaankin räätälöidä tarpeen mukaiseksi. Bk 27: n teho tulisi testata panssaroituja maaleja vastaan kotimaassa valmistetuilla LOP-uraaniammuksilla (Loviisa, Olkiluoto, Pyhäjoki).

Orgaaninen ohjaus- ja sensorijärjestelmä on hyväksi havaittu, mutta laajennetaan taas valikoimaa eli tuodaan miehitetyn kaluston rinnalle miehittämätöntä... no, puukomposiittia.

Kikka3 UCAV kotimaisella kaksisuuntaisella FILTTERI-tietovuolla varustettuna (vrt. VIIRI JA SIHTI) voisi toimia myös piinkovien nojatuoliässiemme ohjastamina. Aseistettuja ja puhtaita tiedusteluversioita voi tehtäväprofiilin mukaan pakata matkaan. Pilotit voisivat teoriassa olla kotimaankin kamaralla, mutta ei nyt heti torpata ihmisten tienestimahdollisuuksia ulkomaanpäivärahojen muodossa. Vasteaikakin on paljon lyhyempi kun käskyt tulevat suoraan ylhäältä: jos Kikka3 -lento-osastoja käytettäisiin kansainvälisten kriisinhallintatehtävien tukena, voisivat ohjaajat toimia Aurinkokotkasta käsin. Pari Aurinkokotkaa voisi pyörittää pilottirotaatiota sopivin välein ja yksi automatisoitu AWACS-versio voisi pörrätä 24/7 alueen yläpuolella.
---
(Kriisivaroitus)
Esimerkkiskenaarion alku:
Aasian markkinoiden kasvava kysyntä uhkaa vakavasti Euroopan kaakaopapujen saantia. Mm. Lindtin, Maraboun ja Fazerin tehtaat ovat ilmaisseet suuren huolensa raaka-aineiden riittävyydestä ja EU-maiden kansalaiset ovat järjestäneet suuria joukkomielenosoituksia jäsenmaiden pääkaupungeissa. Suklaateollisuus vauhdittaa kampanjaa toimittamalla EU-parlamentille sekä jäsenmaiden kansanedustuslaitoksille pelkästään sokerikuorrutteisia paahdettuja heinäsirkkoja. Em. seikkojen vaikutuksesta käynnistetään nopeasti operaatio CHOCO-POP, jonka avulla Euroopan kansat varmistavat suklaateollisuuden tarvitsemien raaka-aineiden riittävyyden.

Jäsenmaat lähettävät alueelle joukko-osastoja ja taistelukoneita rotaatioperiaatteella. Hinta joukkojen pitämiselle tuotantoalueella on kuitenkin kova, joten Euroopan Unioni kääntyy piskuisen mutta innovatiivisen Suomen puoleen ja pyytää tätä lähettämään kriisialueelle Aurinkokotkista ja Kikka3:sta sekä maassa toimivasta tukiosastosta koostuvan taistelu- ja valvontaosaston - luonnollisesti sopivaa kompensaatiota vastaan. Eduskunta tekee ylimääräisessä istunnossa täysin yksimielisen päätöksen lähettää välittömästi Aurinkokotkat Kikkoineen paikalle. Puheenvuoroja ei juuri käytetä, sillä suurin osa edustajista kaivelee sirkan kinttuja hampaidensa väleistä.

Kuljetuskonelaivue toisensa perään saapuu muutaman tunnin kuluttua noutamaan hälytysvalmiudessa ollutta nopean toiminnan tukiosastoa. Samaan aikaan Afrikan taivaan yllä, lähes mittaamattoman korkealla, kiitää jo ylhäisessä yksinäisyydessään paikalle saapunut Aurinkokotkaosasto tarkkaillen alla aukenevaa näkymää ultratarkoilla sensoreillaan ja tutkillaan. Haa, kaakaorosvojen panssaroitu ajoneuvosaattue lähestyy papuviljelmää! Sie et Kiinan poika tiiä mikä sinnuu oottaa. Ko hää tuon närreen kohalle tullee, sillon hälle tulleeki noutaja - Kikka3...
---

Metsänhoidon ohjeistuksissa tulee välittömästi alkaa kiinnittää huomiota hyvälaatuisen puutavaran tuottamiseen äläskelposen oksaisen kuitusäipän sijaan jotta Kikka3:n tarvitsemaa oksatonta vaneriviilua saadaan riittävästi kotimetsistä ja pakettipelloilta.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä speksit ( osimoilleen ) KIKKA kolmoseen.

Katso liite: 2899

Näyttää siltä että Juken seuraava projekti avaruuden valloitukseen on selvästikin Tähtiportti.

Tuohan on ilmiselvä Udajeet Death Glider!

latest


sg1_goa__uld_death_glider_by_toraiinxamikaze-d3oqnei.png


Ja myöhemmin ihmisten tuunaama versio:

Goa_uld_Death_Glider_X_301_by_bagera3005.png
 
Tulee mieleen ihan Normandian maihinnousu kun tuolla ylempänä oli noita laskuvarjojääkäreitäkin mukana. :cool:

Kikka3:n aseistusta voi varmaankin räätälöidä tarpeen mukaiseksi. Bk 27: n teho tulisi testata panssaroituja maaleja vastaan kotimaassa valmistetuilla LOP-uraaniammuksilla (Loviisa, Olkiluoto, Pyhäjoki).

Orgaaninen ohjaus- ja sensorijärjestelmä on hyväksi havaittu, mutta laajennetaan taas valikoimaa eli tuodaan miehitetyn kaluston rinnalle miehittämätöntä... no, puukomposiittia.

Kikka3 UCAV kotimaisella kaksisuuntaisella FILTTERI-tietovuolla varustettuna (vrt. VIIRI JA SIHTI) voisi toimia myös piinkovien nojatuoliässiemme ohjastamina. Aseistettuja ja puhtaita tiedusteluversioita voi tehtäväprofiilin mukaan pakata matkaan. Pilotit voisivat teoriassa olla kotimaankin kamaralla, mutta ei nyt heti torpata ihmisten tienestimahdollisuuksia ulkomaanpäivärahojen muodossa. Vasteaikakin on paljon lyhyempi kun käskyt tulevat suoraan ylhäältä: jos Kikka3 -lento-osastoja käytettäisiin kansainvälisten kriisinhallintatehtävien tukena, voisivat ohjaajat toimia Aurinkokotkasta käsin. Pari Aurinkokotkaa voisi pyörittää pilottirotaatiota sopivin välein ja yksi automatisoitu AWACS-versio voisi pörrätä 24/7 alueen yläpuolella.
---
(Kriisivaroitus)
Esimerkkiskenaarion alku:
Aasian markkinoiden kasvava kysyntä uhkaa vakavasti Euroopan kaakaopapujen saantia. Mm. Lindtin, Maraboun ja Fazerin tehtaat ovat ilmaisseet suuren huolensa raaka-aineiden riittävyydestä ja EU-maiden kansalaiset ovat järjestäneet suuria joukkomielenosoituksia jäsenmaiden pääkaupungeissa. Suklaateollisuus vauhdittaa kampanjaa toimittamalla EU-parlamentille sekä jäsenmaiden kansanedustuslaitoksille pelkästään sokerikuorrutteisia paahdettuja heinäsirkkoja. Em. seikkojen vaikutuksesta käynnistetään nopeasti operaatio CHOCO-POP, jonka avulla Euroopan kansat varmistavat suklaateollisuuden tarvitsemien raaka-aineiden riittävyyden.

Jäsenmaat lähettävät alueelle joukko-osastoja ja taistelukoneita rotaatioperiaatteella. Hinta joukkojen pitämiselle tuotantoalueella on kuitenkin kova, joten Euroopan Unioni kääntyy piskuisen mutta innovatiivisen Suomen puoleen ja pyytää tätä lähettämään kriisialueelle Aurinkokotkista ja Kikka3:sta sekä maassa toimivasta tukiosastosta koostuvan taistelu- ja valvontaosaston - luonnollisesti sopivaa kompensaatiota vastaan. Eduskunta tekee ylimääräisessä istunnossa täysin yksimielisen päätöksen lähettää välittömästi Aurinkokotkat Kikkoineen paikalle. Puheenvuoroja ei juuri käytetä, sillä suurin osa edustajista kaivelee sirkan kinttuja hampaidensa väleistä.

Kuljetuskonelaivue toisensa perään saapuu muutaman tunnin kuluttua noutamaan hälytysvalmiudessa ollutta nopean toiminnan tukiosastoa. Samaan aikaan Afrikan taivaan yllä, lähes mittaamattoman korkealla, kiitää jo ylhäisessä yksinäisyydessään paikalle saapunut Aurinkokotkaosasto tarkkaillen alla aukenevaa näkymää ultratarkoilla sensoreillaan ja tutkillaan. Haa, kaakaorosvojen panssaroitu ajoneuvosaattue lähestyy papuviljelmää! Sie et Kiinan poika tiiä mikä sinnuu oottaa. Ko hää tuon närreen kohalle tullee, sillon hälle tulleeki noutaja - Kikka3...
---

Metsänhoidon ohjeistuksissa tulee välittömästi alkaa kiinnittää huomiota hyvälaatuisen puutavaran tuottamiseen äläskelposen oksaisen kuitusäipän sijaan jotta Kikka3:n tarvitsemaa oksatonta vaneriviilua saadaan riittävästi kotimetsistä ja pakettipelloilta.

Joup..ja kulungit saadaan pysymään kohtuullisina eikä choko-pop hinnat hyppää pilviin.

4_KIKKA3_battleformation75.webp
 
Näyttää siltä että Juken seuraava projekti avaruuden valloitukseen on selvästikin Tähtiportti.

Tuohan on ilmiselvä Udajeet Death Glider!

latest


sg1_goa__uld_death_glider_by_toraiinxamikaze-d3oqnei.png


Ja myöhemmin ihmisten tuunaama versio:

Goa_uld_Death_Glider_X_301_by_bagera3005.png
Tämä taitaa vaatia antigravitaatiomoottorin.

Tirpusen laskeutuminen mallinnettu hyvin.

tirpuune.webp
 
Viimeksi muokattu:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top