Topikki Juken ihmehärveleille

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Tämä mun STOL fighter omaa hieman yhtäläisyyksiä näiden kanssa;



Yllä F-16 XL

Alla HAL TEJAS



BOEING JSF X-32



SAAB-35 DRAKEN



Voimalaitteen paikka sama kuin X-43 Aurorassa;

 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Pullosorsa kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että jalat ovat liian koukussa. Veri ei kierrä ja jalat puutuu/kipeytyy ja ainakaan ohjaussauvalla ohjaaminen ei varmaankaan onnistu, koska polvet edessä

Lukihiö !

Onhan se aika tiukka mitoitus vai mitä ?

 

winsu

Kapteeni
Juke kirjoitti:
Voimalaitteen paikka sama kuin X-43 Aurorassa;

Tää aurora- juttu tuli selväksi jo 1994. Sitkeästi näyttää elävän kaikkien salaliittohörhöjen märissä unissa. :dodgy:
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Joo eikä tuo moottorijärjestely sovi alkuunkaan koneeseen jossa mahdollisesti haetaan SUPERCRUISE ominaisuutta..juttelin asiasta eilen ammattilaisten kanssa.

Katso siitä listastani English Electric Lightningin SUPERCRUISE ominaisuudet..se lensi järkyttävän kovaa ilman JP:tä !!!!

Laipoissakin oli 150 litran polttoainesäiliöt...tiukkaan oli pakattu !!!


http://en.wikipedia.org/wiki/English_Electric_Lightning
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercruise

F-22 supercruise Mach 1.7 asti.

Eurofighter Typhoon Mach 1.5 asti.

English Electric Lightning Mach 1.22 asti.

Eli kymmenkertaiseen polttoainekulutukseen ( full AB ) ei tarvi turvautua ollenkaan vielä 2000 km/t vauhdissa F-22:ssa !!!
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
No niin...nyt on teoriassa ( tuulitunneli- ja CFD-tutkimuksia vaille valmis !!! ) SUPERCRUISE olemassa.

Huomaa kone on käytännössä lentävä siipi ilman erillistä sivuperäsintä.

RCS on teoriassa mahdollista tehdä ½:een F-22:sta.

Profiili sisältää niin paljon dataa etten anna sitä julkiseen levitykseen. Pituus kasvoi taas 800 mm.

Zero Drag lift coefficient on jossain 0.009 pinnassa.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/wind/valid/tutorial/process.html

Suunnitelmaan on lisätty Martin Baker Mk 15 heittoistuin..teorissa mahdollistaen myös jälleen VTOL version tuunaamisen tästä.
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Pikku modaus..poistaa flutterin ruddervaattoreista.

Koko pätkähtää SAAB-210 ja Drakenin väliin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_210

Draken on kutakuinkin tuplasti isompi ( vähän enemmän ); http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_35_Draken

Siipipinta-alaa vähemmän kuin puolet enemmän verrattuna V-Trikeen.

 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
This will blow your mind !

Samassa mittakaavassa..tehoa jälkimmäisessä 3.3 kertaa enemmän !

Muotokerroin 3 kertaa parempi !

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

Jännää että WIKi ei mainitse Siegfried Güntheriä joka suunnitteli koneen Heinkelilla.

He-162 oli vain 1660 kg..mutta ei liikkunutkaan toista machia.

:blush:

2 x 27 mm tykki ja 4 x IR-ohjus ( tai + 4 Ir ohjus tai + 2 MBDA ohjusta ).

Ei hulluna mahdu kamaa sisään mutta kyytti on nopeampaa ja kymmenen kertaa huokeampaa kuin JSF F-35:lla !

---

Anteeksi mutta poistin kaikki ylätahokuvannot joissa oli liikaa dataa jaettavaksi.
 

Liitteet

  • VJET_XL2-HE162.jpg
    VJET_XL2-HE162.jpg
    64 KB · Luettu: 16

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Tässä hieman "SALAISTA" infoa karsittuna !
 

Liitteet

  • VT-STEALTH_JET_XLF.jpg
    VT-STEALTH_JET_XLF.jpg
    87.1 KB · Luettu: 16

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Onko myyviä nimiehdotuksia tälle Birdielle...

PUUSKA II

MYRSKY II

Entäs joku lintu ?

Havukka
Piekana
Lokki
Ruisrääkkä
Räyskä
Pulu
Varpunen
Tilhi

...keksi jotain kivaa !

Luonnonilmiö..

Trombi
Tsunami
Salama
Maanvyöry
Mereoriitti

Englanniksi jotain kivaa..

Eliminator
Terminator
Equalizer

Jotain abstraktia keksittyä kenties..

Kazaam
Zibadam
Jauza

..tai joky keksitty kirjainyhdistelmä....

SS-TH ( stol stealth torjunta hävittäjä )
VSSF ( veloci stealt stol fighter = nopea stol häive hävittäjä )
VTJ ( veloci trike jet = nopea kolmipyörä jetti )
 

juhapar

Kenraali
Fasaani? Kiivi?
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Tässä vielä verranto professori Ernst Heinkelin ylpeyden kanssa !
 

Liitteet

  • Dodo.jpg
    Dodo.jpg
    149.6 KB · Luettu: 7

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Saisko tästä jotenkin NATO yhteensopivan ?



Naamakuva lisätty ! Siipi on 7.8% paksu.

 

juhapar

Kenraali
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?
 

juhapar

Kenraali
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?

Olisko yhteinen aseitus ja polttoaine, kommunikaatio ja datalinkki tutkista AWACSiin tms..tilannekuvan muodostamista varten minimivaatimus ?
 

juhapar

Kenraali
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?

Olisko yhteinen aseitus ja polttoaine, kommunikaatio ja datalinkki tutkista AWACSiin tms..tilannekuvan muodostamista varten minimivaatimus ?

Em. vehkeet käyttävät kyllä ihan neukkuperäistä aseistusta (ohjukset, raketit, muut a-tarvikkeet). Datalinkkien yhteensopivuudesta en osaa sanoa, mutta arvaan että osassa on yhteensopivaa, osassa ei.
 

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Okei !

Tämä keräämäni data vielä kerran..korostettu tämän pikku linnun tehoalueen koneita !

Acrostar BD-5J 1.1 kN; Acrostar Mini Jet (Bede BD-5J) :: Q Branch :: MI6 :: The Home Of James Bond 007
Cri-Cri jet 1,57 kN; Colomban Cri-cri - Wikipedia, the free encyclopedia
Gloster E.28/39 3.8 kN; Gloster E.28/39 - Wikipedia, the free encyclopedia
He-178 4.4 kN; Heinkel He 178 - Wikipedia, the free encyclopedia
Temco TT Pinto 4.6 kN; Temco TT Pinto - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB 210 4.7 kN; Saab 210 - Wikipedia, the free encyclopedia
Eclipse 400 4.9 kN; Eclipse 400 - Wikipedia, the free encyclopedia
He-162 7.85 kN; Heinkel He 162 - Wikipedia, the free encyclopedia
Fouga Magister 7.84 kN; Fouga CM.170 Magister - Wikipedia, the free encyclopedia
Eclipse500 8 kN; Eclipse 500 - Wikipedia, the free encyclopedia
Handley Page HP.115 8.5 kN; Handley Page HP.115 - Wikipedia, the free encyclopedia
Diamond D-Jet 8.5 kN; Diamond D-Jet - Wikipedia, the free encyclopedia
Yak-15 8.8 kN; Yakovlev Yak-15 - Wikipedia, the free encyclopedia
T-37 9.1 kN; Cessna T-37 Tweet - Wikipedia, the free encyclopedia
Aermacchi MB-326 11.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_MB-326 ( heittoistuin 2 kpl )
Citation Mustang 13 kN; Cessna Citation Mustang - Wikipedia, the free encyclopedia
ARES 13.6 kN; Scaled Composites ARES - Wikipedia, the free encyclopedia
DH.100 Vampire 14.9 kN; de Havilland Vampire - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB 105 15 kN; Saab 105 - Wikipedia, the free encyclopedia
Avro 707 16 kN; Avro 707 - Wikipedia, the free encyclopedia
DH.108 Swallow 16.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_DH_108
Aero L-29 Delfin 17.4 kN; Aero L-29 Delfín - Wikipedia, the free encyclopedia
Me-262; 17,6 kN; Messerschmitt Me 262 - Wikipedia, the free encyclopedia
Arado 234 B-2 17.6 kN; Arado Ar 234 - Wikipedia, the free encyclopedia
Cessna Citation I 19.5 kN; Cessna Citation I - Wikipedia, the free encyclopedia

Folland Gnat 20.9 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Folland_Gnat

BAE_Jet_Provost 22.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAC_Jet_Provost

Fiat G.91 22.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.91

Boulton _Paul_P.111 22.7 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Boulton_Paul_P.111

Hawker Sea Hawk 23.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Sea_Hawk

Canadair CT-114 Tutor 23.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Canadair_CT-114_Tutor

P-80 24 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-...oting_Star

LearJet24 26.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Learjet_24

Alpha Jet 26.4; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault/Dornier_Alpha_Jet

F9F Panther 26.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/F9F_Panther

Gloster Meteor 31,2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor

Mig-15 26,5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

F-86 26,3 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

SAAB-27 Tunnan 27.5 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan

BAE HAWK 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk

F2H Banshee 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_F2H_Banshee

Dassault Mystere 29.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Myst%C3%A8re


LearJet45 31 kN; Learjet 45 - Wikipedia, the free encyclopedia
White Knight 32 kN; Scaled Composites White Knight - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-17 33.8 kN; Mikoyan-Gurevich MiG-17 - Wikipedia, the free encyclopedia
T-38 Talon 34 kN; Northrop T-38 Talon - Wikipedia, the free encyclopedia
A4D Skyhawk 36 kN; Douglas A-4 Skyhawk - Wikipedia, the free encyclopedia
A4F Skyhawk 41 kN; Douglas A-4 Skyhawk - Wikipedia, the free encyclopedia
LearJet_60 41 kN; Learjet 60 - Wikipedia, the free encyclopedia
Dassault Super Mystere 44.1 kN; Dassault Super Mystère - Wikipedia, the free encyclopedia
F-5 44.4 kN; Northrop F-5 - Wikipedia, the free encyclopedia
Hawker Hunter 45.1 kN; Hawker Hunter - Wikipedia, the free encyclopedia
PZL-230 Scorpion 45.6 kN; PZL-230 Scorpion
Super Enterdard 49.5 kN; Global Aircraft -- Super Etendard
YAK-130 50 kN; Yakovlev Yak-130 - Wikipedia, the free encyclopedia
Bombardier_300 60.7 kN; Bombardier Challenger 300 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage F1 70.1 kN; Dassault Mirage F1 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-100 71 kN; North American F-100 Super Sabre - Wikipedia, the free encyclopedia
F-7 64.5 kN; LTV A-7 Corsair II - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB-32 Lansen 65.3 kN; Saab 32 Lansen - Wikipedia, the free encyclopedia
F-8 Crusader 80.1 kN; Vought F-8 Crusader - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-21 69,6 kN; Mikoyan-Gurevich MiG-21 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-104 69 kN; Lockheed F-104 Starfighter - Wikipedia, the free encyclopedia
YAK-38 64 kN; Yakovlev Yak-38 - Wikipedia, the free encyclopedia
Kfir 79.6 kN; IAI Kfir - Wikipedia, the free encyclopedia
J-35 78.4 kN; Saab 35 Draken - Wikipedia, the free encyclopedia
DC-9 109 kN; McDonnell Douglas DC-9 - Wikipedia, the free encyclopedia
J-37 Viggen 121 kN; Saab 37 Viggen
Super Caravelle 124.6 kN; Caravelle
A8-Harrier II 105 kN; McDonnell Douglas AV-8B Harrier II - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage III 44 kN; Dassault Mirage III - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage 2000 95 kN; Dassault Mirage 2000 - Wikipedia, the free encyclopedia
Jas J-39 Gripen 80 kN; Saab JAS 39 Gripen - Wikipedia, the free encyclopedia
A-10 80.6 kN; A-10 Thunderbolt II
F-CK-1 84 kN; AIDC F-CK-1 Ching-kuo - Wikipedia, the free encyclopedia
HAL Tejas 85 kN; HAL Tejas - Wikipedia, the free encyclopedia
IAI Lavi 91.5 kN; IAI Lavi - Wikipedia, the free encyclopedia
Avro Vulcan 98 kN; Avro Vulcan - Wikipedia, the free encyclopedia
White Knight Two 122.76 kN; Scaled Composites White Knight Two - Wikipedia, the free encyclopedia
BAE 146 ( AVRO RJ ) 124 kN; British Aerospace 146 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-16 127 kN; General Dynamics F-16 Fighting Falcon - Wikipedia, the free encyclopedia
J-10 130 kN; Chengdu J-10 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage IV 141 kN; Dassault Mirage IV - Wikipedia, the free encyclopedia
English Electric Lightning 142,3 kN; English Electric Lightning - Wikipedia, the free encyclopedia
Dassault Rafale 151.2 kN; Dassault Rafale - Wikipedia, the free encyclopedia
Gulfstream_650 150.4 kN; G650 Specifications - Gulfstream
Panavia Tornado 153.6 kN; Panavia Tornado
Sukhoi_Superjet_100 156 kN; Sukhoi Superjet 100 - Wikipedia, the free encyclopedia
F117 Night Hawk 157.4 kN; F-117A Nighthawk
F-18 158 kN; McDonnell Douglas F/A-18 Hornet - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-29 162.8 kN; Mikoyan MiG-29 - Wikipedia, the free encyclopedia
MD-82 164 kN; McDonnell Douglas MD-80 - Wikipedia, the free encyclopedia
Eurofighter Typhoon 178 kN; Eurofighter Typhoon - Wikipedia, the free encyclopedia
Tupolev Tu-16 186.4 kN; Tupolev Tu-16 - Wikipedia, the free encyclopedia
JSF F-35 191 kN; Lockheed Martin F-35 Lightning II - Wikipedia, the free encyclopedia
Boeing B-47 Strato Jet 192 kN; Boeing B-47 Stratojet - Wikipedia, the free encyclopedia
Airbus 318-100 192 kN; Airbus A320 family - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-25 200 kN; Mikoyan-Gurevich DIS - Wikipedia, the free encyclopedia
F-15 220 kN; McDonnell Douglas F-15 Eagle - Wikipedia, the free encyclopedia
F-111 224 kN; General Dynamics F-111 Aardvark - Wikipedia, the free encyclopedia
YAK-141 235,4 kN; Yakovlev Yak-141 - Wikipedia, the free encyclopedia
SU-27 245,6 kN; Suhoi Su-27
F-14 247.4 kN; Grumman F-14 Tomcat - Wikipedia, the free encyclopedia
SR-71 302 kN; Lockheed SR-71 Blackbird - Wikipedia, the free encyclopedia
Convair YB-60 304 kN; Convair YB-60 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-31 304 kN; Mikoyan MiG-31 - Wikipedia, the free encyclopedia
B-2 308 kN; Northrop Grumman B-2 Spirit - Wikipedia, the free encyclopedia
YF-23 312 kN; Northrop YF-23 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-22 312 kN; Lockheed Martin F-22 Raptor - Wikipedia, the free encyclopedia
PAKFA 314 kN; Sukhoi PAK FA - Wikipedia, the free encyclopedia
MIG-39 ( Project 1.44 ) 354 kN; Mikoyan Project 1.44 - Wikipedia, the free encyclopedia
J-20 Chengdu 360 kN; Chengdu J-20 - Wikipedia, the free encyclopedia
DC-10 534 kN; McDonnell Douglas DC-10
B-1 547.7 kN; Rockwell B-1 Lancer - Wikipedia, the free encyclopedia
B-52 608 kN; Boeing B-52 Stratofortress - Wikipedia, the free encyclopedia
C-5 Galaxy 760 kN; Lockheed C-5 Galaxy - Wikipedia, the free encyclopedia
Boeing_747 836 kN; Boeing 747
TU-160 980 kN; Tupolev Tu-160 - Wikipedia, the free encyclopedia
Airbus A380 1360 kN; Airbus A380 - Wikipedia, the free encyclopedia
An 225 1377 kN; Antonov An-225 Mriya - Wikipedia, the free encyclopedia


Boulton Paul P.111 oli mielenkiintoinen !

Gnat oli eka jolla Suomessa lennettiin yliäänilento ( Pekuri Lasse ).

Dassault SUPER Mystere oli eka kone jolla eurooppalaisena lennettiin yliääninopeutta JP:llä ( 10 kN enemmän tehoa kuin Mysterellä ).

Näistä ainoastaan Jet Provost oli hitaampi kuin heikkotehoisemmat suihkarit ( mm. ARES, He-162, Me-262, DH108 Swallow, AR-234, MB-326 Aermacchi ).
Itseasiassa kolmasosateholla lentävä Fouga Magisterikin oli Provostia nopeampi !!! ( Fouga on peräkkäin istuttava ).

DH108 on heikkotehoisin kone jolla on ilmeisesti ylitetty äänivalli !

Wikistä; Then, on 6 September 1948, John Derry is thought to have probably exceeded the speed of sound in a shallow dive from 40,000 ft (12,195 m) to 30,000 ft (9,145 m).



Koneen tyhjäpaino oli 4 tonnia.

 
Last edited by a moderator:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Top