Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Tämä mun STOL fighter omaa hieman yhtäläisyyksiä näiden kanssa;

F-16XL-5.jpg


Yllä F-16 XL

Alla HAL TEJAS

tejas.jpg


BOEING JSF X-32

USAF_X32A_cdp_boe_ctolcv_002[1].jpg


SAAB-35 DRAKEN

DK215m.jpg


Voimalaitteen paikka sama kuin X-43 Aurorassa;

800px-Aurora_x-plane_1.jpg
 
Pullosorsa kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että jalat ovat liian koukussa. Veri ei kierrä ja jalat puutuu/kipeytyy ja ainakaan ohjaussauvalla ohjaaminen ei varmaankaan onnistu, koska polvet edessä

Lukihiö !

Onhan se aika tiukka mitoitus vai mitä ?

attachment.php
 
Joo eikä tuo moottorijärjestely sovi alkuunkaan koneeseen jossa mahdollisesti haetaan SUPERCRUISE ominaisuutta..juttelin asiasta eilen ammattilaisten kanssa.

Katso siitä listastani English Electric Lightningin SUPERCRUISE ominaisuudet..se lensi järkyttävän kovaa ilman JP:tä !!!!

Laipoissakin oli 150 litran polttoainesäiliöt...tiukkaan oli pakattu !!!


http://en.wikipedia.org/wiki/English_Electric_Lightning
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercruise

F-22 supercruise Mach 1.7 asti.

Eurofighter Typhoon Mach 1.5 asti.

English Electric Lightning Mach 1.22 asti.

Eli kymmenkertaiseen polttoainekulutukseen ( full AB ) ei tarvi turvautua ollenkaan vielä 2000 km/t vauhdissa F-22:ssa !!!
 
No niin...nyt on teoriassa ( tuulitunneli- ja CFD-tutkimuksia vaille valmis !!! ) SUPERCRUISE olemassa.

Huomaa kone on käytännössä lentävä siipi ilman erillistä sivuperäsintä.

RCS on teoriassa mahdollista tehdä ½:een F-22:sta.

Profiili sisältää niin paljon dataa etten anna sitä julkiseen levitykseen. Pituus kasvoi taas 800 mm.

Zero Drag lift coefficient on jossain 0.009 pinnassa.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/wind/valid/tutorial/process.html

Suunnitelmaan on lisätty Martin Baker Mk 15 heittoistuin..teorissa mahdollistaen myös jälleen VTOL version tuunaamisen tästä.
 
Pikku modaus..poistaa flutterin ruddervaattoreista.

Koko pätkähtää SAAB-210 ja Drakenin väliin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_210

Draken on kutakuinkin tuplasti isompi ( vähän enemmän ); http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_35_Draken

Siipipinta-alaa vähemmän kuin puolet enemmän verrattuna V-Trikeen.

SAAB_DRAKEN.png
 
This will blow your mind !

Samassa mittakaavassa..tehoa jälkimmäisessä 3.3 kertaa enemmän !

Muotokerroin 3 kertaa parempi !

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

Jännää että WIKi ei mainitse Siegfried Güntheriä joka suunnitteli koneen Heinkelilla.

He-162 oli vain 1660 kg..mutta ei liikkunutkaan toista machia.

:blush:

2 x 27 mm tykki ja 4 x IR-ohjus ( tai + 4 Ir ohjus tai + 2 MBDA ohjusta ).

Ei hulluna mahdu kamaa sisään mutta kyytti on nopeampaa ja kymmenen kertaa huokeampaa kuin JSF F-35:lla !

---

Anteeksi mutta poistin kaikki ylätahokuvannot joissa oli liikaa dataa jaettavaksi.
 

Liitteet

  • VJET_XL2-HE162.webp
    VJET_XL2-HE162.webp
    21.7 KB · Luettu: 17
Tässä hieman "SALAISTA" infoa karsittuna !
 

Liitteet

  • VT-STEALTH_JET_XLF.webp
    VT-STEALTH_JET_XLF.webp
    33.8 KB · Luettu: 17
Onko myyviä nimiehdotuksia tälle Birdielle...

PUUSKA II

MYRSKY II

Entäs joku lintu ?

Havukka
Piekana
Lokki
Ruisrääkkä
Räyskä
Pulu
Varpunen
Tilhi

...keksi jotain kivaa !

Luonnonilmiö..

Trombi
Tsunami
Salama
Maanvyöry
Mereoriitti

Englanniksi jotain kivaa..

Eliminator
Terminator
Equalizer

Jotain abstraktia keksittyä kenties..

Kazaam
Zibadam
Jauza

..tai joky keksitty kirjainyhdistelmä....

SS-TH ( stol stealth torjunta hävittäjä )
VSSF ( veloci stealt stol fighter = nopea stol häive hävittäjä )
VTJ ( veloci trike jet = nopea kolmipyörä jetti )
 
Fasaani? Kiivi?
 
Tässä vielä verranto professori Ernst Heinkelin ylpeyden kanssa !
 

Liitteet

  • Dodo.webp
    Dodo.webp
    54.8 KB · Luettu: 8
Saisko tästä jotenkin NATO yhteensopivan ?

23176d1363983646-engine-size-developement-jet-aeroplanes-dodo.jpg


Naamakuva lisätty ! Siipi on 7.8% paksu.

file.php
 
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?
 
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?
 
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?

Olisko yhteinen aseitus ja polttoaine, kommunikaatio ja datalinkki tutkista AWACSiin tms..tilannekuvan muodostamista varten minimivaatimus ?
 
Juke kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
SJ kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
Mitkä ovat Nato-yhteensopivuuden kriteerit?

Veikkaan vastauksen vievän parin kirjaston verran tilaa...

Esimerkiksi Puolan ja Romanian MiGit ovat ilmeisesti Nato-yhteensopivia. Ja T-72:t jne. Eli onko olemassakaan Nato-yhteensopivuuskriteerejä?

Olisko yhteinen aseitus ja polttoaine, kommunikaatio ja datalinkki tutkista AWACSiin tms..tilannekuvan muodostamista varten minimivaatimus ?

Em. vehkeet käyttävät kyllä ihan neukkuperäistä aseistusta (ohjukset, raketit, muut a-tarvikkeet). Datalinkkien yhteensopivuudesta en osaa sanoa, mutta arvaan että osassa on yhteensopivaa, osassa ei.
 
Okei !

Tämä keräämäni data vielä kerran..korostettu tämän pikku linnun tehoalueen koneita !

Acrostar BD-5J 1.1 kN; Acrostar Mini Jet (Bede BD-5J) :: Q Branch :: MI6 :: The Home Of James Bond 007
Cri-Cri jet 1,57 kN; Colomban Cri-cri - Wikipedia, the free encyclopedia
Gloster E.28/39 3.8 kN; Gloster E.28/39 - Wikipedia, the free encyclopedia
He-178 4.4 kN; Heinkel He 178 - Wikipedia, the free encyclopedia
Temco TT Pinto 4.6 kN; Temco TT Pinto - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB 210 4.7 kN; Saab 210 - Wikipedia, the free encyclopedia
Eclipse 400 4.9 kN; Eclipse 400 - Wikipedia, the free encyclopedia
He-162 7.85 kN; Heinkel He 162 - Wikipedia, the free encyclopedia
Fouga Magister 7.84 kN; Fouga CM.170 Magister - Wikipedia, the free encyclopedia
Eclipse500 8 kN; Eclipse 500 - Wikipedia, the free encyclopedia
Handley Page HP.115 8.5 kN; Handley Page HP.115 - Wikipedia, the free encyclopedia
Diamond D-Jet 8.5 kN; Diamond D-Jet - Wikipedia, the free encyclopedia
Yak-15 8.8 kN; Yakovlev Yak-15 - Wikipedia, the free encyclopedia
T-37 9.1 kN; Cessna T-37 Tweet - Wikipedia, the free encyclopedia
Aermacchi MB-326 11.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Aermacchi_MB-326 ( heittoistuin 2 kpl )
Citation Mustang 13 kN; Cessna Citation Mustang - Wikipedia, the free encyclopedia
ARES 13.6 kN; Scaled Composites ARES - Wikipedia, the free encyclopedia
DH.100 Vampire 14.9 kN; de Havilland Vampire - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB 105 15 kN; Saab 105 - Wikipedia, the free encyclopedia
Avro 707 16 kN; Avro 707 - Wikipedia, the free encyclopedia
DH.108 Swallow 16.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_DH_108
Aero L-29 Delfin 17.4 kN; Aero L-29 Delfín - Wikipedia, the free encyclopedia
Me-262; 17,6 kN; Messerschmitt Me 262 - Wikipedia, the free encyclopedia
Arado 234 B-2 17.6 kN; Arado Ar 234 - Wikipedia, the free encyclopedia
Cessna Citation I 19.5 kN; Cessna Citation I - Wikipedia, the free encyclopedia

Folland Gnat 20.9 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Folland_Gnat

BAE_Jet_Provost 22.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAC_Jet_Provost

Fiat G.91 22.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.91

Boulton _Paul_P.111 22.7 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Boulton_Paul_P.111

Hawker Sea Hawk 23.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Sea_Hawk

Canadair CT-114 Tutor 23.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Canadair_CT-114_Tutor

P-80 24 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-...oting_Star

LearJet24 26.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Learjet_24

Alpha Jet 26.4; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault/Dornier_Alpha_Jet

F9F Panther 26.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/F9F_Panther

Gloster Meteor 31,2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor

Mig-15 26,5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

F-86 26,3 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

SAAB-27 Tunnan 27.5 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan

BAE HAWK 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk

F2H Banshee 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_F2H_Banshee

Dassault Mystere 29.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Myst%C3%A8re


LearJet45 31 kN; Learjet 45 - Wikipedia, the free encyclopedia
White Knight 32 kN; Scaled Composites White Knight - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-17 33.8 kN; Mikoyan-Gurevich MiG-17 - Wikipedia, the free encyclopedia
T-38 Talon 34 kN; Northrop T-38 Talon - Wikipedia, the free encyclopedia
A4D Skyhawk 36 kN; Douglas A-4 Skyhawk - Wikipedia, the free encyclopedia
A4F Skyhawk 41 kN; Douglas A-4 Skyhawk - Wikipedia, the free encyclopedia
LearJet_60 41 kN; Learjet 60 - Wikipedia, the free encyclopedia
Dassault Super Mystere 44.1 kN; Dassault Super Mystère - Wikipedia, the free encyclopedia
F-5 44.4 kN; Northrop F-5 - Wikipedia, the free encyclopedia
Hawker Hunter 45.1 kN; Hawker Hunter - Wikipedia, the free encyclopedia
PZL-230 Scorpion 45.6 kN; PZL-230 Scorpion
Super Enterdard 49.5 kN; Global Aircraft -- Super Etendard
YAK-130 50 kN; Yakovlev Yak-130 - Wikipedia, the free encyclopedia
Bombardier_300 60.7 kN; Bombardier Challenger 300 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage F1 70.1 kN; Dassault Mirage F1 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-100 71 kN; North American F-100 Super Sabre - Wikipedia, the free encyclopedia
F-7 64.5 kN; LTV A-7 Corsair II - Wikipedia, the free encyclopedia
SAAB-32 Lansen 65.3 kN; Saab 32 Lansen - Wikipedia, the free encyclopedia
F-8 Crusader 80.1 kN; Vought F-8 Crusader - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-21 69,6 kN; Mikoyan-Gurevich MiG-21 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-104 69 kN; Lockheed F-104 Starfighter - Wikipedia, the free encyclopedia
YAK-38 64 kN; Yakovlev Yak-38 - Wikipedia, the free encyclopedia
Kfir 79.6 kN; IAI Kfir - Wikipedia, the free encyclopedia
J-35 78.4 kN; Saab 35 Draken - Wikipedia, the free encyclopedia
DC-9 109 kN; McDonnell Douglas DC-9 - Wikipedia, the free encyclopedia
J-37 Viggen 121 kN; Saab 37 Viggen
Super Caravelle 124.6 kN; Caravelle
A8-Harrier II 105 kN; McDonnell Douglas AV-8B Harrier II - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage III 44 kN; Dassault Mirage III - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage 2000 95 kN; Dassault Mirage 2000 - Wikipedia, the free encyclopedia
Jas J-39 Gripen 80 kN; Saab JAS 39 Gripen - Wikipedia, the free encyclopedia
A-10 80.6 kN; A-10 Thunderbolt II
F-CK-1 84 kN; AIDC F-CK-1 Ching-kuo - Wikipedia, the free encyclopedia
HAL Tejas 85 kN; HAL Tejas - Wikipedia, the free encyclopedia
IAI Lavi 91.5 kN; IAI Lavi - Wikipedia, the free encyclopedia
Avro Vulcan 98 kN; Avro Vulcan - Wikipedia, the free encyclopedia
White Knight Two 122.76 kN; Scaled Composites White Knight Two - Wikipedia, the free encyclopedia
BAE 146 ( AVRO RJ ) 124 kN; British Aerospace 146 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-16 127 kN; General Dynamics F-16 Fighting Falcon - Wikipedia, the free encyclopedia
J-10 130 kN; Chengdu J-10 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mirage IV 141 kN; Dassault Mirage IV - Wikipedia, the free encyclopedia
English Electric Lightning 142,3 kN; English Electric Lightning - Wikipedia, the free encyclopedia
Dassault Rafale 151.2 kN; Dassault Rafale - Wikipedia, the free encyclopedia
Gulfstream_650 150.4 kN; G650 Specifications - Gulfstream
Panavia Tornado 153.6 kN; Panavia Tornado
Sukhoi_Superjet_100 156 kN; Sukhoi Superjet 100 - Wikipedia, the free encyclopedia
F117 Night Hawk 157.4 kN; F-117A Nighthawk
F-18 158 kN; McDonnell Douglas F/A-18 Hornet - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-29 162.8 kN; Mikoyan MiG-29 - Wikipedia, the free encyclopedia
MD-82 164 kN; McDonnell Douglas MD-80 - Wikipedia, the free encyclopedia
Eurofighter Typhoon 178 kN; Eurofighter Typhoon - Wikipedia, the free encyclopedia
Tupolev Tu-16 186.4 kN; Tupolev Tu-16 - Wikipedia, the free encyclopedia
JSF F-35 191 kN; Lockheed Martin F-35 Lightning II - Wikipedia, the free encyclopedia
Boeing B-47 Strato Jet 192 kN; Boeing B-47 Stratojet - Wikipedia, the free encyclopedia
Airbus 318-100 192 kN; Airbus A320 family - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-25 200 kN; Mikoyan-Gurevich DIS - Wikipedia, the free encyclopedia
F-15 220 kN; McDonnell Douglas F-15 Eagle - Wikipedia, the free encyclopedia
F-111 224 kN; General Dynamics F-111 Aardvark - Wikipedia, the free encyclopedia
YAK-141 235,4 kN; Yakovlev Yak-141 - Wikipedia, the free encyclopedia
SU-27 245,6 kN; Suhoi Su-27
F-14 247.4 kN; Grumman F-14 Tomcat - Wikipedia, the free encyclopedia
SR-71 302 kN; Lockheed SR-71 Blackbird - Wikipedia, the free encyclopedia
Convair YB-60 304 kN; Convair YB-60 - Wikipedia, the free encyclopedia
Mig-31 304 kN; Mikoyan MiG-31 - Wikipedia, the free encyclopedia
B-2 308 kN; Northrop Grumman B-2 Spirit - Wikipedia, the free encyclopedia
YF-23 312 kN; Northrop YF-23 - Wikipedia, the free encyclopedia
F-22 312 kN; Lockheed Martin F-22 Raptor - Wikipedia, the free encyclopedia
PAKFA 314 kN; Sukhoi PAK FA - Wikipedia, the free encyclopedia
MIG-39 ( Project 1.44 ) 354 kN; Mikoyan Project 1.44 - Wikipedia, the free encyclopedia
J-20 Chengdu 360 kN; Chengdu J-20 - Wikipedia, the free encyclopedia
DC-10 534 kN; McDonnell Douglas DC-10
B-1 547.7 kN; Rockwell B-1 Lancer - Wikipedia, the free encyclopedia
B-52 608 kN; Boeing B-52 Stratofortress - Wikipedia, the free encyclopedia
C-5 Galaxy 760 kN; Lockheed C-5 Galaxy - Wikipedia, the free encyclopedia
Boeing_747 836 kN; Boeing 747
TU-160 980 kN; Tupolev Tu-160 - Wikipedia, the free encyclopedia
Airbus A380 1360 kN; Airbus A380 - Wikipedia, the free encyclopedia
An 225 1377 kN; Antonov An-225 Mriya - Wikipedia, the free encyclopedia


Boulton Paul P.111 oli mielenkiintoinen !

Gnat oli eka jolla Suomessa lennettiin yliäänilento ( Pekuri Lasse ).

Dassault SUPER Mystere oli eka kone jolla eurooppalaisena lennettiin yliääninopeutta JP:llä ( 10 kN enemmän tehoa kuin Mysterellä ).

Näistä ainoastaan Jet Provost oli hitaampi kuin heikkotehoisemmat suihkarit ( mm. ARES, He-162, Me-262, DH108 Swallow, AR-234, MB-326 Aermacchi ).
Itseasiassa kolmasosateholla lentävä Fouga Magisterikin oli Provostia nopeampi !!! ( Fouga on peräkkäin istuttava ).

DH108 on heikkotehoisin kone jolla on ilmeisesti ylitetty äänivalli !

Wikistä; Then, on 6 September 1948, John Derry is thought to have probably exceeded the speed of sound in a shallow dive from 40,000 ft (12,195 m) to 30,000 ft (9,145 m).

800px-DeHavilland_Swallow_VW120_NAN7-49.jpg


Koneen tyhjäpaino oli 4 tonnia.

 
Last edited by a moderator:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top