Näyttää kuitenkin siltä että SUPERCRUISE ei ole kovin helppo saavuttaa sillä vain
English Electric Lightning 111.5 / 142,3 kN => MACH 1.22 http://en.wikipedia.org/wiki/English_Electric_Lightning
Eurofighter Typhoon 120 / 178 kN => MACH 1.5 http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon
F-22 Raptor 208 / 312 kN = > MACH 1.8 http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor
saavuttaa sen ja muutama muu.
http://www.ausairpower.net/APA-Raptor.html
http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/lightning/history.php
http://www.eurofighter.com/
J-10 saavuttaa samoin J-39 NG; http://en.wikipedia.org/wiki/Supercruise
http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10 = 79 / 89 kN ( 125/130 kN JP:llä )
WIKISTÄ;
Specifications (J-10A)
General characteristics
Crew: 1[13]
Length: 15.49 m (50.82 ft)
Wingspan: 9.75 m (31.99 ft)
Height: 5.43 m (17.81 ft)
Wing area: 33.1 m² (356.3 ft²)
Empty weight: 9,750 kg (21,495 lb[48])
Loaded weight: 13,000 kg (28,600 lb)
Useful load: 6,000 kg[48] (13,200lb)
Max. takeoff weight: 19,277 kg [13][48] (42,500 lb)
Powerplant: 1 × Saturn-Lyulka AL-31FN or WS-10A Taihang turbofan Dry thrust: 79.43 kN / 89.17 kN (19,000 lbf / 17,860 lbf)
Thrust with afterburner: 130 kN/125kN (29,000 lbf / 27,999 lbf)
Performance
Maximum speed: Mach 2.2 at altitude,[49][50] Mach 1.2 at sea level[7]
g-limits: +9/-3 g (+88/-29 m/s², +290/-97 ft/s²[7])
Combat radius: 1,600 km (with air to air refueling), 550 km (without air to air refueling)[41][48] ()
Ferry range: 1,850 km[48] ()
Service ceiling: 18,000 m[48] (59,055 ft)
Wing loading: 381 kg/m² (78 lb/ft²)
Thrust/weight: 0.96 (with AL-31); 1.017 (with WS-10A)
Eli J-10 on "heikoin" peli joka saavuttaa SUPERCRUISEN.
Oletetaan että se saavutetaan vain voimakkaammalla moottorilla 89 kN teholla ja kone painaa 13 000 tonnia ilmassa.
Eli tehopainosuhde on 0.68 kg/kg.
Eli jos RÄYSKÄn mylly puhaltaa 26 kN ja painaa kevyesti lastattuna 3 tonnia on sen tehopainosuhde 0.87 kg/kg.
Eli RÄYSKÄn tehopainosuhde todellakin lupaa huomattavasti isompaa SUPERCRUISE MACH lukua.
Tietenkään tämä ei ole näin yksinkertaista vaan kone pitää myös suunnitella suurempaa nopeusaluetta varten ( J-10 mach 2.2 ).
J-10 siipipinta-ala on ilmoitettu jotenkin erikoisesti...normaalilla laskutavalla saan sille putkella 43.4 m2 !!!
English Electric Lightning 111.5 / 142,3 kN => MACH 1.22 http://en.wikipedia.org/wiki/English_Electric_Lightning
Eurofighter Typhoon 120 / 178 kN => MACH 1.5 http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon
F-22 Raptor 208 / 312 kN = > MACH 1.8 http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor
saavuttaa sen ja muutama muu.
http://www.ausairpower.net/APA-Raptor.html
http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/lightning/history.php
http://www.eurofighter.com/
J-10 saavuttaa samoin J-39 NG; http://en.wikipedia.org/wiki/Supercruise
http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10 = 79 / 89 kN ( 125/130 kN JP:llä )
WIKISTÄ;
Specifications (J-10A)
General characteristics
Crew: 1[13]
Length: 15.49 m (50.82 ft)
Wingspan: 9.75 m (31.99 ft)
Height: 5.43 m (17.81 ft)
Wing area: 33.1 m² (356.3 ft²)
Empty weight: 9,750 kg (21,495 lb[48])
Loaded weight: 13,000 kg (28,600 lb)
Useful load: 6,000 kg[48] (13,200lb)
Max. takeoff weight: 19,277 kg [13][48] (42,500 lb)
Powerplant: 1 × Saturn-Lyulka AL-31FN or WS-10A Taihang turbofan Dry thrust: 79.43 kN / 89.17 kN (19,000 lbf / 17,860 lbf)
Thrust with afterburner: 130 kN/125kN (29,000 lbf / 27,999 lbf)
Performance
Maximum speed: Mach 2.2 at altitude,[49][50] Mach 1.2 at sea level[7]
g-limits: +9/-3 g (+88/-29 m/s², +290/-97 ft/s²[7])
Combat radius: 1,600 km (with air to air refueling), 550 km (without air to air refueling)[41][48] ()
Ferry range: 1,850 km[48] ()
Service ceiling: 18,000 m[48] (59,055 ft)
Wing loading: 381 kg/m² (78 lb/ft²)
Thrust/weight: 0.96 (with AL-31); 1.017 (with WS-10A)
Eli J-10 on "heikoin" peli joka saavuttaa SUPERCRUISEN.
Oletetaan että se saavutetaan vain voimakkaammalla moottorilla 89 kN teholla ja kone painaa 13 000 tonnia ilmassa.
Eli tehopainosuhde on 0.68 kg/kg.
Eli jos RÄYSKÄn mylly puhaltaa 26 kN ja painaa kevyesti lastattuna 3 tonnia on sen tehopainosuhde 0.87 kg/kg.
Eli RÄYSKÄn tehopainosuhde todellakin lupaa huomattavasti isompaa SUPERCRUISE MACH lukua.
Tietenkään tämä ei ole näin yksinkertaista vaan kone pitää myös suunnitella suurempaa nopeusaluetta varten ( J-10 mach 2.2 ).
J-10 siipipinta-ala on ilmoitettu jotenkin erikoisesti...normaalilla laskutavalla saan sille putkella 43.4 m2 !!!