Kiitos. Kerrankin jotain edes vähän "sinnepäin". Oudon pieni äänennopeus, 40km:ssä se on luokkaa 318m/s. Sinulla 284m/s.
Maximi L/D tuolla nopeudella on luokkaa 6,4. Suuri ilmanvastushäviö siis.
Okei kokeillaanpa sitten sillä 318 m/s arvolla
1363590
½ x 0.0039 x 2480625 x 500 = 0,553
Tuo on tietenkin parempi arvo koska silloin kone tuottaa vähemmän indusoitua vastusta liikkuessaan...laskin arvon itseasiassa ensin nopeudelle 5000 km/t, joka on hieman vajaa Mach 5sta.
Tämä siis korkeudessa 129 000 jalkaa ( 40 000 m ).
Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen että Mach 6 on lähempänä totuutta 40 kilometrissa...jolloin Cl voi olla todella jo minimaalinen.
Nyt jos katsoo x-15 lentopäiväkirjaa huomaa, että kone lämpeni yleensä 10 km alempana, joten voidaan olettaa että komposiittikone kestää lämpötiloja Mach 6 juurikin 40 kilometrissä koska ilma on todella paljon ohuempaa kuin 30 kilsassa.
Eli alla mielestäni merkittävin X-15 lento jossa saavutettiin "karvalakkimallilla" Mach 6.06 nopeus 101 000 jalan korkeudessa.
Sellaisen huomasin, että Walker ei lentänyt ollenkaan chase plane F-104sta.....ja törmäsikin sitten Valkyriaan myöhemmin Starfighterilla...se on nauhoitettuna tässä. Eli eka siviili avaruudessa oli myös pian vainaja..R.I.P.
Ilmeisesti mishap on poistettu tuubista.
Eli Mach 3 noin 70 000 jalan korkeudessa.
2 min 40 sek kohdalla näkyy valtavat jättöpyörteet jotka koituivat F-104:n ja Walkerin kohtaloksi ja koko Valkyria XB-70 koneen.
Al White pelastui;
Jet vortex on jättöpyörre;
http://www.check-six.com/Crash_Sites/XB-70_crash_site.htm
Valtavan robusti kone koska ei katkea vaikka poikittain ilmassa.