Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Takaisin oikeaan ketjuun siis. Paljonko lentokone itse painaa? Paljonko siipipinta-alaa, paljonko moottoritehoa? Potkurien koko ja pyörimisnopeus? Lentonopeus 40km:ssa? Vaakalentoa? Lentääkö se tällä korkeudella sähkövoimalla vai onko jotain rakettivoima-avustinta?

Alun perin oli tarkoitus että potkurin lavat ( potkuri 8 m dia ) kääntyy taakse ja kone alkaa liikkua parasiitin rakettimoottorilla, mutta omalla sisäisellä polttoaineella, kun ollaan jossain 40-50 km korkeudessa ja potkuri lakkaa vetämästä.

Koska koneen IAS on aina alle 100 km/t se on tehty hyvin kevyeksi vaikkakin se 100 km/t vastaavan nosteen saa 80 kilometrissa vasta nopeudella 10 000 km/t. Eli sen siipikuormitus on 10-25 kg/m2 ( tyhjä/kuormattu ).

Tämä on 1/40 osa LZ-129 tilavuudesta. Siipialaltaan lähes 3 x isompi kuin Spruce Goose HK-1.

Solar_Eagle_comp2014_80.webp

Aurinko tuottaa tähän tehoa 1390 kW ja loput akuilla jos se ei riitä. Matalalla ( alle 16 km ) voidaan avittaa 5000 m3 määrällä Heliumia ( nostaa 7 000 kg ).

Io-3-solar-rocket_55.webp
 
Viimeksi muokattu:
Tällaisen hyperkevyen ja jättiläismäisen lentokoneen keveyttä voi peilata tämän videon avulla;


Eli jos kone kykenee lentämään hiljaa se voi lentää korkeammalle ilmakehässä kuin raskas ja nopea.

Itseasiassa Helios jo osoitti tämän 30 km lennollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eli kulkeeko tuo nyt sitten 160000 jalassa Mach 2.4ää vaakalentoa omalla sähkövoimalla ja miten isoilla potkureilla ja mikä niiden pyörimisnopeus?
 
Tämä asia ei ole mulle täysin kirkastunut koska tällaista laitetta ei ole aiemmin tehty ja yliäänipotkurikoneen mahdollsiuuksia ylempänä kuin 14 km ( Thunderscreech ) ei ole tutkittu..siitä ei ole olemassa mitään dataa. Tiedetään, että äänennopeus on helppo rikkoa korkealla ( laskuvarjohyppääjät ) jossa ilma on ohuempaa. Potkureiden pyörimisnopeus riippuu niiden etenemästä, mutta yliäänipuolelle päästää jo reilusti alle 1000 rpm nopeudella...2 x pii x r antaa matkan ympyrän kehällä. Voit ihan itse laskella niitä jos se antaa tyydytystä. On myös ohjelmia joilla voi laskea työntövoimaa, mutta esim SI-1 lensi vain 7 kW teholla ja painoi 1800 kg 15 kilometrissa. Nopeus taisi olla 70 km/t.

Ton SS1 65 km saavuttama 390 astetta kertoo, että Mach 2.6 voi olla liikaa 160 000 jalassa..ehkä mach 1.8 voisi mennä potkureilla vielä..kun tehoa painoon nähden moninkertaisesti SI-1 verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Tyydytystä antaisivat jonkunlaiset uskottavat numerot. Nyt pitäisi uskoa että tuo konsepti toimii ilman numeroita jotka todistaisivat tämän. Nettiforumilla tietysti yksi ja sama mutta en usko että saat koskaan millekään rahoitusta tällä tyylillä.

Esimerkiksi 7000kg noste 5000m3:llä ei ole uskottava numero.
 
Tyydytystä antaisivat jonkunlaiset uskottavat numerot. Nyt pitäisi uskoa että tuo konsepti toimii ilman numeroita jotka todistaisivat tämän. Nettiforumilla tietysti yksi ja sama mutta en usko että saat koskaan millekään rahoitusta tällä tyylillä.

Esimerkiksi 7000kg noste 5000m3:llä ei ole uskottava numero.


Kyllä se laskettiin jo aiemmin..mitä Helium nostaa ja kuinka ylös.

Startissa myös maaefekti on apuna ( WIG sivut )..noin 250% nostovoimaa maaefektissä.

Se on totta tämä jää teoriaksi kunnes joku todistaa tämän.
 
Kyllä se laskettiin jo aiemmin..mitä Helium nostaa ja kuinka ylös.

Missäpäin maailmaa ilmakehän ja heliumin tiheysero on 1.4kg/m3 ? Tämän laskun haluaisin nähdä. Ja 16 kilometrissä noste putoaa murto-osaan l. saat nostetta eniten siellä missä tarvitset vähiten ja vähiten missä tarvitsisit eniten.
 
Missäpäin maailmaa ilmakehän ja heliumin tiheysero on 1.4kg/m3 ? Tämän laskun haluaisin nähdä. Ja 16 kilometrissä noste putoaa murto-osaan l. saat nostetta eniten siellä missä tarvitset vähiten ja vähiten missä tarvitsisit eniten.

Kyllä juuri näin 16 km ylempänä Heliumista tulee painohaitta ! Alussa se auttaa pääsemään ilmaan..sen jälkeen siitä ei juurikaan apua olekkaan oli noste sitten 5 tai 7 tuhatta kiloa.
 
Kyllä juuri näin 16 km ylempänä Heliumista tulee painohaitta ! Alussa se auttaa pääsemään ilmaan..sen jälkeen siitä ei juurikaan apua olekkaan oli noste sitten 5 tai 7 tuhatta kiloa.

Painohaitta siitä tulee vain jos aiot pitää koko heliumlastin paineistettuna mukana koko ajan. Mahtuuko se keskirunkoon vai onko koko kone siipiä myöten painesäiliötä? Oletko laskenut että nosteen käyttö kannattaa jos se vaatii rakennelman joka kestää sisäistä painetta?

Niin ja se 1.4kg/m3 tiheysero, missäpäin maailmaa sellainen löytyy?
 
Tuntuma oli että se olisi 5000 m3:lle 7 tonnia..voitko kertoa mikä se on ? Aiemmin niitä laskettiin ja yli yhden se oli kuitenkin.

Taisin erehtyä jälleen yksityiskohdassa....vety nostaakin enemmän; https://sites.google.com/site/airshipwiki/the-team

Meni vety ja Helium sekaisin ilmeisesti.

----------

Muuten se mun 2. handle NSF:llä oli aloittamassani threadissa jossa kyselin mahdollisuutta käyttää avaruuden vetyhiukkasia ( 1 kpl m3:sssa ) jos mennään todella kovaa avaruusaluksella..tuli ilmoitus, että asia ja ketju on hassu ja että olen väärällä saitilla ( allekirjoitus joku Andy ).
 
Viimeksi muokattu:
Saan antamillasi numeroilla Mach 1.8 nopeudelle minimi L/D vaatimukseksi 109 jo aluksen tyhjäpainolla. Mitenköhän onnistuu?

Erittäin hyvin..kehittämäni Hippiäisen siipiprofiili saavutti 214 L/D:n jo re alueella 2 mio.

Toki nopeus voi olla Mach 1.2 myös.
 
Tulos oli vastaus sille lähdin hakemaan parempaa helpompaa siipeä kuin nykyiset.

Hyvä luotettava ilmainen x-foil pohjainen ohjelma.
 
Tulos oli vastaus sille lähdin hakemaan parempaa helpompaa siipeä kuin nykyiset.

Hyvä luotettava ilmainen x-foil pohjainen ohjelma.


Mitä parhaat purjelentokoneet saavuttaa tänäpäivänä? Äkkiseltään wiki näyttäis 70 tienoilla. Eikö ne osaa käyttää x-foilia? Luulisi että kilpailuissa pesisi vastustajat 6-0 jos noin helposti saisi aikaan kolminkertaisen suorituksen.

Ohjelma sanoo olevansa nimenomaan alisoonisille nopeuksille ja laskee arvon vain siivelle. Sinun tapauksessa arvo oli koko koneelle. Vaikka on miten blended body ei joka paikka nosta.
 
Mitä parhaat purjelentokoneet saavuttaa tänäpäivänä? Äkkiseltään wiki näyttäis 70 tienoilla. Eikö ne osaa käyttää x-foilia? Luulisi että kilpailuissa pesisi vastustajat 6-0 jos noin helposti saisi aikaan kolminkertaisen suorituksen.

Ohjelma sanoo olevansa nimenomaan alisoonisille nopeuksille ja laskee arvon vain siivelle. Sinun tapauksessa arvo oli koko koneelle. Vaikka on miten blended body ei joka paikka nosta.

Siiven 2D L/D on täysin eri asia kuin purjelentokoneen liitoluku...Solar Impulsen L/D on 80.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top