Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Miksi vain 80, miksei yli 200? Ei tainnut sekään huitoa ihan Mach 1.8:aa.

Miksi Concorden L/D on yksinumeroinen?

Concorde painaa hirvittävästi ja lensi paksussa ilmassa. Nuolimuoto aina heikentää nostovoimaa..tapaus Flynano !

Muistaakseni se mun Solar Eagle kykeni vielä alle 50 kilsassa lentämään alle äänennopeuden...eli nostovoimaa oli riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni se mun Solar Eagle kykeni vielä alle 50 kilsassa lentämään alle äänennopeuden...eli nostovoimaa oli riittävästi.[/QUOTE]


Milloinkas tämä lento on tapahtunut?
 
Tosi koukuttava ketju. Yhtä viihdyttävä kuin Road Runner. Kojootti saa pataan joka jaksossa ja aina aloittaa uuden kuvion yhtä toiveikkaana :)
Wile-E-Coyote-and-The_Road-Runner-wallpaper.jpg
 
Mä en ole vielä saanut kertaakaan pataan..sinä se koukuttavuus..mutta Hessu Hopona en aina muista jokaista desimaalia ja tiheys arvoa ulkomuistista oikein....pääasia on kyllä oikein aina.
 
50 000 x 9.81 = ½ x 0.004 x 290^2 x 2824 x K

Tosta voit laskea onko K ( nostovoimakerroin ) järkevä jos siltä tuntuu esim 40 kilometrissa Solar Eaglelle.
 
Muuten tossa yllä esittämäni laskelma tuottaa Cl arvoksi 1.03...eli ei edes tavallista isompi..vaan erittäin pieni.

Tyypillinen purjekoneen siipi ei edes ala vastustamaan tolla Cl arvolla.

kl002.webp
 
Mutta se oli suunniteltu lentämään tour de force 15 kilometrissä.

1. lähde?
2. Meinaakko että 17% ero ilmantiheydessä vaikuttaa siten että concorden on pakko käyttää yksinumeroista L/D arvoa kun kapistuksesi liihottaa kilometrin korkeammalla päälle kahden sadan lukemilla?
 
Muuten tossa yllä esittämäni laskelma tuottaa Cl arvoksi 1.03...eli ei edes tavallista isompi..vaan erittäin pieni.

Kukaan ei ole väittänyt etteikö nostovoimaa olisi tarpeeksi, puhe on L/D arvoista. Aurinkokotkasi muistaakseni puhisi eteenpäin SSMEn voimalla joten työntöä riittää. Äitikotkalla on 1800 hevosvoimaa mikä pitäisi riittää työntövoiman tuottoon.
 
1. lähde?
2. Meinaakko että 17% ero ilmantiheydessä vaikuttaa siten että concorden on pakko käyttää yksinumeroista L/D arvoa kun kapistuksesi liihottaa kilometrin korkeammalla päälle kahden sadan lukemilla?

Ilmantiheys 40 kilsasssa on tuhannesosia maanpinnan tasoon verrattuna.
 
Kukaan ei ole väittänyt etteikö nostovoimaa olisi tarpeeksi, puhe on L/D arvoista. Aurinkokotkasi muistaakseni puhisi eteenpäin SSMEn voimalla joten työntöä riittää. Äitikotkalla on 1800 hevosvoimaa mikä pitäisi riittää työntövoiman tuottoon.


Se on tosiaan vain ½ siitä mitä oli LZ-129:llä mutta tilavuus on vain 1/40 osa Zeppelinistä joka liikkui tiheässä ilmassa 150 km/t.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top