FinnNSF
Ylipäällikkö
Se ei anna lift equationin kanssa yhtenevää tulosta. Siinä olet oikessa että tuo mun käyrä yllä on väärin päin kupera.
Häh? Nostekerroin suoraan johdettu nosteen kaavasta ratkaisemalla se Cl suhteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se ei anna lift equationin kanssa yhtenevää tulosta. Siinä olet oikessa että tuo mun käyrä yllä on väärin päin kupera.
Ootko Juke koskaan ihmetellyt miksi Karmanin raja on 100km ja miksi sitä kutsutaan Karmanin rajaksi?
Veikkonen nimeltä Theodore Karman laski 50-luvulla että yli 100km korkeudessa lentokoneen pitäisi mennä lujempaa kuin ympyrämuotoisen kiertoradan nopeus kyseisellä korkeudella jotka noste riittäisi kannattelemaan konetta. Laskelma tietysti perustui 50-luvun tietämykseen aerodynamiikasta että notta jos on tullut uusia mullistavia siipivirityksiä jotka mahdollistavat hitaamman lentämisen korkeammalla kuin 100km niin siitä vain yrittämään.
Olisihan se hienoa jos saataisiin uusi suomalaisperäinen aerospace-termi.
Juke line, 110km!
Mikset muuten rakenna tuota Hippiäistä, oikeasti? Näyttää äkkiseltään ihan toimivalta pikkulekolta, tuon väkertäisit itse autotallissa. Ei voi paljoa maksaa. Hobbykingistä nyt tilaat sen moottorin. Kerran joku jamppa teki lentokoneen apulantasäkeistäkin niin kyllä tuon on toimittava. (Päätalo taisi viime kesänä taas saada uuden Tiiran valmiiksi...)
Se on työn alla...hitaasti etenee hän...ahahahaah...APUVA !
Ai niin joo...Päätalo jälleen juovuspäissään lenteli uudella Tiiralla...confirmed.
Hobbykingistä sen moottori onkin...430 usd.
En muista uutisissa maininta alkoholin osuudesta asiaan, onko sisäpiirin tietoa? Nostan hattua kaverin innolle ja sitkeydelle nousta ilmaan. Muistaisi vaan lennellä matalalla.
Ootko jo tilannu ESCin ja akut? Mitä makso?
Jukenautti.Mikä muuten on suomalainen astronautti ?
Tuotanoinniin kun ei noi scramjetit oikein ees käynnisty alle 4 machissa ja ovat vielä totaalisen r&d asteella. Se tiedetään aika varmasti että niiden T/W on kehno, ollaan yhdessä numerossa.
Ilmaa hengittävä moottori on aina rakettia taloudellisempi kun siihen on mahdollisuus.
Mitäköhän TRAFIlla sanotaan kun hakee toimilupaa tälle ?