Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Et ilmeisesti ymmärrä lainkaan fysiikkaa ? Tässä nimenomaan ensin jarrutetaan jottei alus kuumene..eli heti atmosfäärin tultuaan...paljon paljon ennen kuin heat shield alkaa kuumeta.

Aluksen oma massa on 320 kg ja fuilea 2000 kg.

Milläs aiot jarruttaa?

Ja mitäs "fuilea" aiotaan polttaa?
 
Niin, lentokoneilla on lentokonemaiset luotettavuuslukemat. Härvelisi ei ole lentokone eikä nouse ilmaan lentokonemaisesti vaan hirveällä kiihtyvyydellä ja rakettivoimaa käyttäen. Rakettimaisia luotettavuuslukemia luvassa.

Mach 2 on täysin lentokoneelle sopiva nopeus..ei edes hirvittävän kova..ja mach 1 ylitetään jo kiskoilla, joten transsooniset ongelmat ohittuu heti.
 
Aika lähelle yli puolimatkaan LEOlle.


Vastasyntyneen lapsenkin pitäisi tietää että korkeus on vain murto-osan kiertoradalle pääsyn kokonaisongelmasta. X-15 nopeus lakipisteessä oli lähes nolla.

Onko X-15 malliesimerkkisi luotettavasta lentokoneesta? Alle 200 moottorivoimalla tapahtunutta lentoa joiden joukossa yksi kuolemaan johtanut onnettomuus. Ei ihan 99,9999% ?
 
Täytyypä lähteä kauppaan jos olisi itsenäisyyspäivän leivoksia tarjouksessa. Odotan intopiukassa että palattuani Juke on laittanut vakuuttavat laskelmat miten laskeutujansa siipiviritykset aiheuttavat huomattavan jarrutuksen ilman mainittavaa lämpenemistä. Harvassa kaasussa saavutettu korkea kinemaattinen paine ilman korkeaa stagnaattista lämpötilaa pistää fysiikan kirjat uusiksi.
 
Vastasyntyneen lapsenkin pitäisi tietää että korkeus on vain murto-osan kiertoradalle pääsyn kokonaisongelmasta. X-15 nopeus lakipisteessä oli lähes nolla.

Onko X-15 malliesimerkkisi luotettavasta lentokoneesta? Alle 200 moottorivoimalla tapahtunutta lentoa joiden joukossa yksi kuolemaan johtanut onnettomuus. Ei ihan 99,9999% ?


Onhan se 50 vuotta sitten ollut erittäin turvallista..paljon turvallisempaa kuin avaruussukkulat.


Sukkuloilla 1 kuollut 10 lentoa kohden eli 20 kertaa turvallisempaa.

Marsiin punnataan jopa 8½ kk nopeudella;

MARS dokkari...aika realistinen laskeutuja alussa;
 
Viimeksi muokattu:
Katsoppa kuinka pieni se oli...ja Thiokolin toimittama moottori; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_X-15

General characteristics
  • Crew: one
  • Length: 50 ft 9 in (15.45 m)
  • Wingspan: 22 ft 4 in (6.8 m)
  • Height: 13 ft 6 in (4.12 m)
  • Wing area: 200 ft2 (18.6 m2)
  • Empty weight: 14,600 lb (6,620 kg)
  • Loaded weight: 34,000 lb (15,420 kg)
  • Max. takeoff weight: 34,000 lb (15,420 kg)
  • Powerplant: 1 × Thiokol XLR99-RM-2 liquid-fuel rocket engine, 70,400 lbf at 30 km (313 kN)
Performance


  • Huima siipikuormitus 830 kg/m2 !!!
  • Tehopainosuhde 0.0313 kN/kg
 
Viimeksi muokattu:
710px-North_American_X-15_3-view.svg.png


Vähemmän tehoa kuin J-20 häätäjässä ja silti Mach 6.7 !
 
Olipa hyvä kauppareissu, melkein kaikessa oli tarjouslappu. Mutta miksei kissanruoissa ole oikeastaan koskaan. Hassua.

Nyt vain suunnittelemaan suomalaista KURPPA-53 vanerista pitkän matkan raskasta pommittajaa jonka siipein suojasta J-20 häätäjä singahtaa vanjan kimppuun ja rauhan tullen tähtien taa.
 
Miten olisi duramold-styrsa-duramold komposiitti..10 x kevyempää kuin alumiini ja 2 x vahvempaa kuin teräs sekä lämmöneristävää ?
 
Tässä lienee aerodynamiikka parempi ( pienempi CdA ) kuin X-15ssa;

Siipikuormitus ½ X-15 kuormituksesta..ja tehot vähemmän, mutta massaa 5-10 kertaa enemmän.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird

General characteristics
Performance
 
Viimeksi muokattu:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top