Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eli käytännössä nyt suunnittelet kolmivaiheista rakettia jonka ensimmäinen vaihe sammuu ja irroittautuu muusta raketista samalla kun koko härveli vasta irtaantuu kiskoilta. Koko kiskorakennelman mielekkyys on katoamassa koska vaikeutit juuri ensimmäisen vaiheesi uudelleenkäytön vastaamaan tavallisen rakettivaiheen uudelleenkäyttöä.
Et sitten ottanut muuta kantaa trade studies osioon kuin linkin wikipediaan. Sillälailla.
FinnNSF mistä tuon tiheyden P:n saa ulos näppiksistä ?
Kiitos TUPS..varmaan Mach 2 ylityksessä tapahtuu jotain jännää..koska SS II alkoi niin kovasti kieppua..ja ykkönen...laitteen pitää olla todella hyvin suunniteltu ja vakaa.
No ellet keksi miten se metrin matkalla pysäytetään lopussa niin että jää ehjäksi...jarrut voi vähän ylikuumeta ?
Toki rataa voi taivuttaa hieman alaspäin irrotuskohdan jälkeen ja saada se vaikka vastakkaiseen suuntaan puhaltavalla raketilla hidastumaan muutaman sadan metrin matkalla..koska on kevyt boxi ilman polttoainetta ( muutaman kymmenen tonnia enää ).
Ethän sä itsekään sille nimeä keksinyt..olisiko tuotesuunnitelma hyvä nimi...markkinointi- tai liiketaloussuunnitelma se ei ainakaan ole.
It is an ultra prominent peak located 63 km south of the city of Marrakesh, in the Toubkal National Park, and is a popular destination for climbers.
Jännittävyydet ovat kasautuneet transsooniselle alueelle. Mach 2 ympärillä ei ole mitään vastaavaa epäjatkumokohtaa. Odotellaan suurella mielenkiinnolla NTSB:n ensimmäisiä tuloksia SS2 onnettomuudesta. Nappula kojetaulussa joka aiheuttaa aluksen tuhoutumisen jos painetaan muutamia sekunteja liian aikaisen saanee aikamoista sapiskaa.
Raportti tuli aikaa sitten Alsbury painoi unlock hantaakia ja raketti oli vielä päällä, jolloin yritti vielä sammuttaa reketinkin...toope mikä toope. Kaikki on videolla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toubkal
Ei tuo yllä kuin vähän päälle 4km ja nyt tulee ne logistiset, ekologiset ja poliittiset kiemurat vastaan.
Sijainti on kehno senkin takia että idän suunnassa maata eikä merta. Libya ja Egypti eivät välttämättä ole kovin innokkaita olemaan vastaanottavana osapuolena jos laukaisussa jokin menee vikaan.
Ei vaan raportti tuli jo kuukausi sitten. Alsbury meni paniikkiin...pilot error. Tarkoitus oli kokeilla huippukorkeutta ja Alsbury lopetti leikin jo puolimatkassa.
Tässä muuten n. 1/30 malli koneesta joka tässä lentää siis skaalanopeutta 22 000 km/t.
Helpompi kai laskuvarjolla maahan tulleet osat on aavikolta hiekalta hakea kuin mereltä. Nyt ollaan laukaisemassa lentolaitetta eikä rakettia..sitä voidaan ohjata ja laskeutuu vaikka Pekingin lentokentälle jos tulee häikkää matkalla.
3 x F1 tuottaa muuten hönkää 2 x enemmän kuin Delta IV Heavy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Delta_IV_Heavy
Jonka nupissa Orion lähti eilen...siis se Orion ei pääse edes Kuuhun..tuskin edes Orbitille.
4 km on ok...ilma on paljon ohuempaa siellä ja lähtötasolla ei tarvi lisähappea.
Tässä muuten n. 1/30 malli koneesta joka tässä lentää siis skaalanopeutta 22 000 km/t.
Eikö taas mene jakeluun? NTSB vasta tutkii tapahtumien kulkua, tietyt tapahtumat on todettu tapahtuneiksi. Mitään "pilot error" syytä ei ole virallisesti julistettu. Asiaa tutkitaan, sitä varta vasten perustettiin human factors tutkimusryhmä. Panikoinnit ovat ihan omia tulkintojasi. Rutan ja Branson toki haluaisivat lakaista koko ikävän onnettomuuden pois päiväjärjestyksestä ohjaajan virheenä, tuskin tulee menemään niin helposti.
Alsbury ei lennellyt SS2:lla ekaa kertaa. En ole nähnyt mitään lähdettä missä todettaisiin koelennon yrittäneen huippukorkeuteen. Tämä olisi erittäin epätodennäköistä koska moottorissa paloi ensimmäistä kertaa uudentyyppinen polttoaine. Puolimatkassa? Ei todellakaan. Telemetria ja video vahvisti että lock-unlock vipu siirrettiin unlock asentoon lentonopeudessa Mach 1 kun normaali proseduuri on tehdä se lentonopeudessa Mach 1.4, edellisestä jälkimmäiseen ei kulu montaa sekuntia ja alus on vasta kaartamassa WK2:n alta nousukiitoon.
Heitä lähteitä jos on (eikä mitään kosmokvest paskapuheita) tai lopeta menehtynyttä pilottia halventava paskapuhe.
Riippuu hieman, mitä skaalauslakia käytät. Jos Reynoldsin luku halutaan pitää samana (Re_ms = Re_fs), 440 mph vastaa huimaa 15 mph nopeutta (24 km/h) täydessä mittakaavassa. Onneksi laivojen kanssa voidaan käyttää Frouden skaalauslakia, jolla nopeus skaalautuu vain mittakaavan neliöjuuressa ja mallikokeiden tekeminen on mahdollista järkevän kokoisella altaalla.
Pilotti tosiaan maksoi virheestään suuren hinnan ja varmaan jo aiemmin alkaneista huhuista johtuu, että pilottejakaan ei kasva joka oksalla tuohon projektiin. Mielestäni toope on lievä ilmaus tässä SS2 projektissa tehdystä virheestä.
http://www.theguardian.com/science/...lactic-tragedy-revealed-spaceshiptwo-disaster
Toope on lievä ilmaus The Guardiania lähteenä käyttävälle. Brittiläinen roskajournalismi vetelee "paniikkeja" ihan omasta hatustaan.
NTSB ilmoitti saman asian jo 1½ kk sitten; http://aviationweek.com/awin-only/ntsb-discovers-uncommanded-feather-deployment-spaceshiptwo-crash
Although not commenting on whether the uncommanded deployment led to the overstressing of the structure and the subsequent inflight breakup, Hart says the data is a "statement of fact rather than a statement of cause."