Topikki Juken ihmehärveleille

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.

crane

Ylipäällikkö
Kas tässä topikki,johon saa tunkea niitä lentoautoja,velodromeja,aurinkokäyttösiä pommikoneita. Biomassalla lentäviä robotteja ja omatekoisia kännyköitä.
Temmellyskenttä on vapaa,jätä muut topikit rauhaan.
 
Okei laitetaanpa tämä ns Gerry Merril moottoreilla varustettava häätäjä malliksi tänne !

VT-%2BAEROJET2.JPG


Kuvaan on esitetty 2 x PBS JT-100 moottorit..mutta Gerry lapaa tuplasti lisää tehoa paljon pienemmällä kulutuksella ( 91 litraa/ 24 gallonaa tunti ja 480 lbs per mylly yht 960 lbs ).

Tässä vielä verrannossa stealth versio Caudronin kanssa.

VT-JET_CR714_c.JPG


Ja tässä kokonaan kääntyvällä canardilla

VT-JET2.jpg


Gerry Merrill kertoo; http://www.airspacemag.com/flight-today/tiny_turbines.html
 
Tossa onko uusien häätäjien koko lähtenyt lapasesta spekuloin stealth häätäjällä joka vielä VTOL..eli tehoa karseesti, mutta paino pieni joten kulutus 2420 litraa tunnissa..se tuntuu suurelta, mutta 26 kertaa isompi kuin Gerry Merrillin myllyillä tuo minihäätäjä yllä. Se tuntuu isolta kulutukselta, mutta on itse asiassa 7 kertaa pienempi kuin F-35:ssa.

Samassa ketjussa spekuloin, että F-35 kuluttaa 125 lentotunnin jälkeen enemmän vuodessa kuin autokantamme eli noin 11 pölkky OYn biofuili tehtaan verran..jos tehtäisiin oma STEALTH VTOL kone kuten speksasin tarvitsisimme joskus 2030 kun kone teoriassa olisi valmis vain 1.5 biofuilitehdasta niiden polttoainetarpeen tyydyttämiseen jos 125 lentotuntia riittää vuodessa per kone.

Tän vtol stealth koneen kooksi luonnostelin pikaisesti 10 x 7 m ( span 7 m ).

Juken VTOL STEALTH SPEKSIT
 
Eli tämä VTOL STEALTH laite onkin nyt vaan 2.6 m pidempi kuin tuo ultrakevyt hävittäjä.

Tämä noin 1/4 - 2 kertaa isompi painoiltaan kuin Burt Rutanin ARES !
 

Liitteet

  • VTJ_VTOL.jpg
    VTJ_VTOL.jpg
    159 KB · Luettu: 20
Onko Veli Juke koskaan rakentanut mitään itse suunnittelemaansa, vai ovatko kaikki tuotokset pelkästään teoriaa ja luonnoksia?

Foorumi ehdottomasti kaipaa myös vaihoehtoista todellisuutta, joten hyvä, että näille on nyt oma ketjunsa.
 
Hande kirjoitti:
Onko Veli Juke koskaan rakentanut mitään itse suunnittelemaansa, vai ovatko kaikki tuotokset pelkästään teoriaa ja luonnoksia?

Foorumi ehdottomasti kaipaa myös vaihoehtoista todellisuutta, joten hyvä, että näille on nyt oma ketjunsa.

Olen tuon Jussi Salmisen kanssa pitkään diskuteerattu ja seurattu alan kehitystä. Olen rakennellut R/C malleja 16 vuotiaasta kun sain ekat FUTABAt !

Jussin isi lepää täällä; http://www.silviisii.com/vls/mrr/033.shtm

Minun isäni sukulainen täällä; http://www.silviisii.com/vls/mrr/055.shtm
 
Tässä vielä tätä stealthin aseistusta optioina.
 

Liitteet

  • VTJ_VTOL-ARMS2.jpg
    VTJ_VTOL-ARMS2.jpg
    114.3 KB · Luettu: 26
Hande kirjoitti:
Onko Veli Juke koskaan rakentanut mitään itse suunnittelemaansa, vai ovatko kaikki tuotokset pelkästään teoriaa ja luonnoksia?

Foorumi ehdottomasti kaipaa myös vaihoehtoista todellisuutta, joten hyvä, että näille on nyt oma ketjunsa.

Kyllä ehdottomasti ja koska tulevaisuus on vain ja ainoastaan vaihtoehtoista on hyvä olla HYVIÄ VAIHTOEHTOJA...eikös näin ?

Tässä vielä lisäselvitystä.
 

Liitteet

  • VTJ_VTOL_surfaces2.jpg
    VTJ_VTOL_surfaces2.jpg
    104.8 KB · Luettu: 26
Juke kirjoitti:
Okei laitetaanpa tämä ns Gerry Merril moottoreilla varustettava häätäjä malliksi tänne !

VT-%2BAEROJET2.JPG


Kuvaan on esitetty 2 x PBS JT-100 moottorit..mutta Gerry lapaa tuplasti lisää tehoa paljon pienemmällä kulutuksella ( 91 litraa/ 24 gallonaa tunti ja 480 lbs per mylly yht 960 lbs ).

Tässä vielä verrannossa stealth versio Caudronin kanssa.

VT-JET_CR714_c.JPG


Ja tässä kokonaan kääntyvällä canardilla

VT-JET2.jpg


Gerry Merrill kertoo; http://www.airspacemag.com/flight-today/tiny_turbines.html

Pilotti on ihan sykkyrällä. Ei tuolla jaksa kukaan lentää lentää kolmea tuntia nuin mutkilla.
 
Pullosorsa kirjoitti:
VT-JET_CR714_c.JPG



Pilotti on ihan sykkyrällä. Ei tuolla jaksa kukaan lentää lentää kolmea tuntia nuin mutkilla.

Jaahas, että sykkyrällä..voitko hieman avautua mitä tarkoitat ?

Olisiko tässä syy miksi ostettiin Hornetit eikä F-16 koska jälkimmäisessä pilotti on sykkyrällä ?

Reclined seating position; http://www.f-16.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=100695 http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-3690.html

Onko myös blogini koneissa pilotti sykkyrällä ?

iocut_square2.jpg


34-45 astetta koetaan kivaksi; http://www.ejectionsite.com/yf22seat.htm
 
Tutkin toisaalla jo moottoritehojen kehitystä ja sijoitin siihen "ihmehärvelini" ;

Acrostar BD-5J 1.1 kN; http://www.mi6-hq.com/sections/q-branch/acrostarminijet.php3

Cri-Cri jet 1,57 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_Cri-cri

VT-Aerojet2 2.2 kN ( threadin avauskone PBS JT-100 moottorein )

VT-Aerojet2 4.3 kN ( threadin avauskone Gerry Merrillin moottorein )

He-178 4.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_178

Eclipse 400 4.9 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_400

Fouga Magister 7.84 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Fouga_CM.170_Magister

Me-262; 17,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262

He-162 7.85 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

Arado 234 B-2 17.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Arado_Ar_234

ARES 13.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_ARES HUOM !

Gloster Meteor 31,2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor

P-80 24 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-80_Shooting_Star

Yak-15 8.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-15

Mig-15 26,5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

F-86 26,3 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

BAE HAWK 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk

Mig-17 33.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-17

VTJ 39.2 kN ( threadin Stealth VTOL kone )

F-100 71 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-100_Super_Sabre

Mig-21 69,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21

F-104 69 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter

YAK-38 64 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-38

Kfir 79.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Kfir

J-35 78.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_35_Draken

J-37 Viggen 121 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_37_Viggen

A8-Harrier II 105 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/AV-8B_Harrier_II

Mirage III alkupään mallissa oli 44 kN moottorit; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_III

Loppupään mallissa JP:llä 95 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_2000

Jas J-39 Gripen on 15 kN vajaa siitä; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

A-10 80.6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/A-10_Thunderbolt_II

IAI Lavi 91.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Lavi

F-16 127 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon

F-15 taas max 220 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle

F-18 158 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet


J-10 130 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10

Mig-29 162.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29

Mirage IV 141 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_IV

Eurofighter Typhoon 178 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon

JSF F-35 191 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II

Mig-25 200 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-2

YAK-141 235,4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-141

SU-27 245,6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Suhoi_Su-27

SR-71 302 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird

Mig-31 304 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-31

F-22 312 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor

PAKFA 314 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA

MIG-39 ( Project 1.44 ) 354 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_Project_1.44

J-20 Chengdu 360 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20



Aradossa oli jo heittoistuin.


Eli ensimmäisen ja viimeisen ero on 71 kertainen !


Siis tämän

800px-Flughafen_Rostock-Laage1.JPG


ja tämän ero !

Sukhoi_T_50_PAK_FA_by_nellenmellen.jpg


F-35 ja ARESin ero on 14 kertainen !

Sekin on aika merkittävä sillä ARESissa on heittoistuin ja Gatling tykkiaseistus + AIM-9 ja raketteja !

Jännää myös että Ruotsi on downshiftannut 121 kNstä 80 kNään J-37 => J-39 siirryttäessä.

J-20 ja Fougan ero on 46 kertainen !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20
 
Tarkoitin sitä, että jalat ovat liian koukussa. Veri ei kierrä ja jalat puutuu/kipeytyy ja ainakaan ohjaussauvalla ohjaaminen ei varmaankaan onnistu, koska polvet edessä
 
Okei..no ei ihme sillä pilotti oli "nypätty" malliksi ekaan versioon polkulaitteesta.
 
Tätä PZL-230 Scorpiota voitanee pitää ihmehärvelinä; http://en.wikipedia.org/wiki/PZL-230_Skorpion

Päättämättömyyttä ja varojen puutetta ???

plz230f.jpg


Speksit erittäin lähellä omaa suunnitelmaani; http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/pzl-230.htm

pzl-230-line1.gif




Sukua tälle ?

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread186160/pg1
 
Nyt voimantuottoyksikkö dimensioineen kertaalleen sovitettu paikoilleen ja hieman jouduin viilaamaan tehoja ja mittoja.

Mikäli peräsimet laskettaisiin mukaan alkaa olla samaa kokoluokkaa kuin P-51D, mutta kuormattavuus parempi ja nopeus tuplat.

http://fi.wikipedia.org/wiki/North_American_P-51_Mustang

Hinta, kulutus ja VTOL sekä STEALTH ominaisuudet tekee siitä todellakin pistämättömän..vai mitä ?

Acrostar BD-5J 1.1 kN; http://www.mi6-hq.com/sections/q-branch/acrostarminijet.php3

Cri-Cri jet 1,57 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_Cri-cri

VT-Aerojet2 2.2 kN

VT-Aerojet2 4.3 kN

He-178 4.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_178

Eclipse 400 4.9 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_400

Fouga Magister 7.84 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Fouga_CM.170_Magister

Me-262; 17,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262

He-162 7.85 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

Arado 234 B-2 17.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Arado_Ar_234

ARES 13.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_ARES

Gloster Meteor 31,2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor

P-80 24 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-80_Shooting_Star

Yak-15 8.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-15

Mig-15 26,5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

F-86 26,3 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

BAE HAWK 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk

Dassault Mystere 29.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Myst%C3%A8re

Mig-17 33.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-17

A4D Skyhawk 36 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-4_Skyhawk


VTJ 39.2 kN ( threadin Stealth VTOL kone )

A4F Skyhawk 41 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-4_Skyhawk

Dassault Super Mystere 44.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Super_Myst%C3%A8re

Hawker Hunter 45.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hunter

PZL-230 Scorpion 45.6 kN; http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/pzl-230.htm

Super Enterdard 49.5 kN; http://www.globalaircraft.org/planes/super_etendard.pl

Mirage F1 70.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_F1

F-100 71 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-100_Super_Sabre

F-7 64.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/LTV_A-7_Corsair_II

F-8 Crusader 80.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F-8_Crusader

Mig-21 69,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21

F-104 69 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter

YAK-38 64 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-38

Kfir 79.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Kfir

J-35 78.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_35_Draken

J-37 Viggen 121 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_37_Viggen

A8-Harrier II 105 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/AV-8B_Harrier_II

Mirage III alkupään mallissa oli 44 kN moottorit; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_III

Loppupään mallissa JP:llä 95 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_2000

Jas J-39 Gripen on 15 kN vajaa siitä; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

A-10 80.6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/A-10_Thunderbolt_II

IAI Lavi 91.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Lavi

F-16 127 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon

F-15 taas max 220 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle

F-18 158 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet

J-10 130 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10

Mig-29 162.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29

Mirage IV 141 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_IV

Eurofighter Typhoon 178 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon

JSF F-35 191 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II

Mig-25 200 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-2

YAK-141 235,4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-141

SU-27 245,6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Suhoi_Su-27

SR-71 302 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird

Mig-31 304 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-31

F-22 312 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor

PAKFA 314 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA

MIG-39 ( Project 1.44 ) 354 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_Project_1.44

J-20 Chengdu 360 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20


Jännää tää mun faitteri napsahtaa tasan Mig-17 ja Hawker Hunter väliin tehoiltaan;

800px-Hawker_Hunter.svg.png


Myös ajattelemani maksimipaino STOL versiossa oli näiden puolivälissä.

800px-MiG-17F_Top_View.JPG



Tässäpä mootorivaihtoehtoja


http://www.easa.eu.int/certification/type-certificates/docs/engines/EASA-TCDS-E.051_(IM)_Pratt_and_Whitney_Canada_PW306_series_engines-02-03012013.pdf

http://www.easa.europa.eu/certification/type-certificates/docs/engines/EASA-TCDS-E.025_(IM)_Pratt_and_Whitney_Canada_PW615_series_engines-01-01032007.pdf

http://www.pwc.ca/en/engines/pw305a

Moottorien huoltokirja; http://www.starmanauctions.com/Past%20Auction/LEAR%2060/Lear%2060/N494PA/ENGINE%201%20N494PA%20SN60-076.pdf


Haluaako joku nähdä tästä lentävän R/C mallin jossa poikkeuksellisen hyvät STOL ominaisuudet ?
 

Liitteet

  • VTJ_VTOL-ARMS_engineplanted76.jpg
    VTJ_VTOL-ARMS_engineplanted76.jpg
    72 KB · Luettu: 22
Miltäs tämä nyt vaikuttaa... enää vain STOL optio...sillä koska on vain BRS mukana niin nolla vauhdilla likkuminen tuntuu hieman pahalta.
 

Liitteet

  • VTJ_STOL-compHUNTER.jpg
    VTJ_STOL-compHUNTER.jpg
    107.3 KB · Luettu: 20
  • 3stealth2.jpg
    3stealth2.jpg
    86.8 KB · Luettu: 13
Päätinkin että koneeseen tulee 26 kN moottori.

Eli sijoitus suihkari/hävittäjälistalla lähenee ARESia !

Dassault Super Mystere oli eka eurooppalainen kone joka ylsi yliääninopeuteen.

Tavoite yliääninopeudesta ilman JP:tä supercruisessa lienee oikeutettu silti.

VTJssä on 24 kertaa enemmän tehoa kuin BD-5Jssä ja 14 kertaa vähemmän kuin J-20ssä ( tarkoitus ei ole liikkua mach 2.6 maastossa ja massaa on 10 kertaa vähemmän ).

Acrostar BD-5J 1.1 kN; http://www.mi6-hq.com/sections/q-branch/acrostarminijet.php3

Cri-Cri jet 1,57 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Colomban_Cri-cri

He-178 4.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_178

SAAB 210 4.7 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_210

Eclipse 400 4.9 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_400

He-162 7.85 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_162

Fouga Magister 7.84 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Fouga_CM.170_Magister

Eclipse500 8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eclipse_500

Handley Page HP.115 8.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Handley_Page_HP.115

Diamond D-Jet 8.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_D-Jet

Yak-15 8.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-15

T-37 9.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_T-37_Tweet

Citation Mustang 13 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_Citation_Mustang

ARES 13.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Scaled_Composites_ARES

SAAB 105 15 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_105

Avro 707 16 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_707

Aero L-29 Delfin 17.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delf%C3%ADn

Me-262; 17,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_262

Arado 234 B-2 17.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Arado_Ar_234

Cessna Citation I 19.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_Citation_I

BAE_Jet_Provost 22.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAC_Jet_Provost

Boulton _Paul_P.111 22.7 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Boulton_Paul_P.111

Canadair CT-114 Tutor 23.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Canadair_CT-114_Tutor

P-80 24 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-80_Shooting_Star


VTJ 26 kN ( threadin Stealth STOL kone )


LearJet24 26.2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Learjet_24

Alpha Jet 26.4; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault/Dornier_Alpha_Jet

Gloster Meteor 31,2 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Meteor

Mig-15 26,5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

F-86 26,3 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-86_Sabre

BAE HAWK 29 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Hawk

Dassault Mystere 29.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Myst%C3%A8re

LearJet45 31 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Learjet_45

Mig-17 33.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-17

T-38 Talon 34 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_T-38_Talon

A4D Skyhawk 36 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-4_Skyhawk

A4F Skyhawk 41 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_A-4_Skyhawk

LearJet_60 41 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Learjet_60

Dassault Super Mystere 44.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Super_Myst%C3%A8re

Hawker Hunter 45.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hunter

PZL-230 Scorpion 45.6 kN; http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/pzl-230.htm

Super Enterdard 49.5 kN; http://www.globalaircraft.org/planes/super_etendard.pl

YAK-130 50 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-130

Mirage F1 70.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_F1

F-100 71 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/North_American_F-100_Super_Sabre

F-7 64.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/LTV_A-7_Corsair_II

F-8 Crusader 80.1 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F-8_Crusader

Mig-21 69,6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21

F-104 69 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F-104_Starfighter

YAK-38 64 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-38

Kfir 79.6 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Kfir

J-35 78.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_35_Draken

DC-9 109 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-9

J-37 Viggen 121 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_37_Viggen

Super Caravelle 124.6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Caravelle

A8-Harrier II 105 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/AV-8B_Harrier_II

Mirage III alkupään mallissa oli 44 kN moottorit; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_III

Loppupään mallissa JP:llä 95 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_2000

Jas J-39 Gripen on 15 kN vajaa siitä; http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen

A-10 80.6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/A-10_Thunderbolt_II

IAI Lavi 91.5 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Lavi

Avro Vulcan 98 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Vulcan

F-16 127 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon

F-15 taas max 220 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F-15_Eagle

F-18 158 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet

J-10 130 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-10

Mig-29 162.8 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29

Mirage IV 141 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Mirage_IV

MD-82 164 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-80

Eurofighter Typhoon 178 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon

Tupolev Tu-16 186.4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-16

JSF F-35 191 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II

Boeing B-47 Strato Jet 192 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_B-47_Stratojet

Airbus 318-100 192 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A320_family

Mig-25 200 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-2

YAK-141 235,4 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-141

SU-27 245,6 kN; http://fi.wikipedia.org/wiki/Suhoi_Su-27

SR-71 302 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_SR-71_Blackbird

Mig-31 304 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-31

F-22 312 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-22_Raptor

PAKFA 314 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_PAK_FA

MIG-39 ( Project 1.44 ) 354 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_Project_1.44

J-20 Chengdu 360 kN; http://en.wikipedia.org/wiki/Chengdu_J-20
 
Voisko ton jopa vielä muuttaa fan vetoiseksi ( siis oikeesti ) mäntämoottorille ?

http://www.flugzeuginfo.net/acdata_php/acdata_fantrainer_en.php


Liikkuu aika haipakkaa 420 hepalla.

Täällä vastaava;
 
Last edited by a moderator:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top