"Me ollaan tappajia kaikki, kun oikein silmin katsotaan".
RT:n video. Pitivät siitä enemmän kuin jenkkien kotirintama.
Ottamatta kantaa siihen, kuka on tappaja, kova tarve Trumpilla on tosiaan Putinia puolustella.
Voi tätä nähdä myös "putin murhaaja" myöntämiseksi, eihän Trump sanonut "ai että mitä?! Putinko murhaaja ja bandiitti?! No ei ole!". Jotkut näki Trumpin kommentti tässä valossa, ja ovat jopa ylpeitä hänestä.
Mutta. Yleistäminen on juuri mitätöintiä. Mitätöidä asian voi myös epäsuoralla asian kieltämisellä, yleistämällä ja kuten tässä kävi - vesittämällä taustat. Itse en näe siinä mitään diplomaattiakaan.
Venäjällä on käynnistynyt ajat sitten Putinin/FSB:n johtava propaganda-operaatio "kääntää kaikki ylösalaisin ja tuhota samalla moraaliset käsitykset vaihtamalla ne joksikin toiseksi". Esim. kun Venäjällä mainitsee korruption, takaisin saa kuulla "kaikki varastavat". Kun sanoo "Putinin ajan korruptio on maailman kärjessä", takaisin kuuluu "korruptio on kaikkialla". Turhaan heille kertoa että meillä ministerit eroavat parista verotuksessa unohdettujen parin sadan takia, ja Venäjällä päämiehen miljardien kusetus, ja kansa ryömii maassa palvoten varasta. Takaisin huudetaan "ja teilläkin on kuninkaat". Eli umpikuja ja mahdoton dialogi. Putinin opit ovat juuri tätä.
Trump on lopulta tässä mukana ja oikein malliesimerkkinä.
Trump aikaismminkin ei kyseenalaistanut syytöksiä Putinista murhaajana. Joulukuussa 2015 MSNBC jornalisti Jo Scarboro huomasi saman keskutelussa miljaddöörin kanssa: "Hän (Putin) tappaa hänen kanssa eri mieltä olevia jornalisteja. - "Minä luulen, meidän maa myös tappaa hyvinkin monia", - sanoi Trump.
Jos Trump tietää tästä faktat, hänen pitää kuten lakia kunnioittavan kansalaisen ilmoittaa näistä tapoista mihin pitää, kun lisäksi hänen virka suorastaan vaati näiden syytöksien viemien loppuun asti.
Sitten hänen pitää pyytää kansalaisilta, jotka eivät tappaneet koskaan, anteeksi. Muuten esitteli USA:n tappajana ja ei ole moksiskaan. Hänen puheesta voi syntyä käsitys että tappaminen on ihan normi