Trump -psykoosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ak.tied
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
No mitä tekee toimittelijat?
- Kattokaa kun dumb on ENEMMÄN kiinnostunut lipputangoista kuin meille ulkomailla tärkeämmistä asioista. !!! :facepalm:
Trump on kiinnostunut lipputangoista. Tämä toki kuulostaa naurettavalta narinalta - ellei tuo olisi totta. Ja vaikka se olisi totta, niin se kuulostaisi Narinalta. Ellei olisi perusteltu huoli, että Trumpin valinta ei ole sisäpolitiikkaan vaan se on puhtaasti kyvykkyyden ohjaama valinta. Trumpin kognitiiviset kyvyt riittävät lipputankoon. Ja valitettavasti tämä valinta riittää monille äänestäjille ja heiltä jää huomaamatta siihen johtaneet syyt.

On tietysti eurooppalaisten toimittajien tehtävänä jättää vähemmälle sellaisten uutisten esiin nostaminen, jotka on tarkoitettu USA sisäiselle markkinalle. Amerikkalaista kiinnostaa toki se miten presidentti lähestyy kansalaisia eli on kansanmies tekemässä magaa.

No mitä tekee toimittelijat?
- Kattokaa kun dumb on ENEMMÄN kiinnostunut lipputangoista kuin meille ulkomailla tärkeämmistä asioista. !!! :facepalm:

.
Tuo koko postaukseni ei ollut mistään eurooppalaisista lähteistä kotoisin, vaan ihan järkeviltä amerikkalaisilta peräisin. Tuo lipputankohomma on siellä jo pitkään naurattanut paikallisilla kanavilla, kun Trump joskus pääsiäisen jälkeen harhaili Valkoisen talon nurmikolla ja "etsi" paikkoja lipputangoille.

Arvoitukseksi on jäänyt, minkä tärkeiden asioiden takia Trump poistui G7 kokouksesta. Amerikkalaisten lähteiden mukaan saattoi olla, että Trupia nukutti kokouksessa, kun ei ymmärtänyt, mistä oikein keskusteltiin. Toinen arvaus on tärkeät lipputangot.

Viimeksi muokattu:
Trump on kiinnostunut lipputangoista.

Lipputangot ja liput ovat monessa tilanteessa symboleja joilla voi kuvata asiaa jos toista. Diili-miehenä dumb osaa ainakin markkinoinnin perusasioita: kaikki maailman asiat ovat puoleksi niin miltä näyttää.

Disclaimer: en olisi äänestänyt dumbia, en hyväksy hänen toimintaansa, mutta yritän ymmärtää motiiveja.

.

Minkä verran se mineraalisopimus on nyt sitten auttanut Ukrainaa?

Hiljaista on ollut, ainoat vaikutukset taitaa olla, että ryssälle ei aseteta pakotteita, kutsutaan takaisin G8:aan ja Ukrainalle sovitut aseet lähetettiin Lähi-Itään.
Trumpetti ehkä myisi muuten örkeille aseita?

Elät veli baikal edelleen vanhaa maailmaa. Se meni jo. Nyt on uusi aika. Mainitsemasi ”älyllinen keskustelu” ei sovi yhteen ryssän tai islamistien kanssa. Eikä oikein kohta enää edes tavallisten muslimien kanssa.
Iso pyörä on lähtenyt hissukseen pyörimään. Me mennään taas niin kun on menty aina ennenkin.
Ei tämä uusi maailma niin paljon vanhasta poikkea. Ryssät ja islamistit ovat vaan odottaneet lännen heikkoutta. Isojen voimien jyllätessä pienen on vaikea pysyä vaan sivussa vaikka haluaisikin. Jossain vaiheessa pitää ottaa puoli ja tämän NATO:n suhteen olemme tehneet sen, olettaen ettei liittouma hajoa, ainakaan kokonaan.

Elät veli baikal edelleen vanhaa maailmaa. Se meni jo. Nyt on uusi aika. Mainitsemasi ”älyllinen keskustelu” ei sovi yhteen ryssän tai islamistien kanssa. Eikä oikein kohta enää edes tavallisten muslimien kanssa.
Iso pyörä on lähtenyt hissukseen pyörimään. Me mennään taas niin kun on menty aina ennenkin.

Stop. Minä tarkoitan ihan meidän tavallisten talliaisten välistä keskustelua. Minä en koe olevani siinä asemassa, jossa ratkotaan maapallon kokoisia ongelmia. Ja toivottavasti kukaan muukaan palstalla ei kuvittele itsestään sellaista.

Kummasti minä olen koko ajan ollut kohtu hyvin käryllä maailman menosta. Se johtuu siitä, etten luulottele tai toivo mitään. Wanhassa maailmassa tapahtui asioita, jotka tapahtuvat uudelleen. Terminologiat ja nyanssit vaihtuvat, itse asiat eivät. Koska ihminen.

Jos asiat etenevät ilman käännettä mekään emme mene kuten ennenkin. Jos liittoumat hajoavat ja Eurooppa jatkaa itkeskelyä, niin saamme osamme naapurin mielenkiinnosta. Ja tuo mielenkiinto tuskin antaa meidän jatkaa kuten ennenkin. Asiat saattavat olla vielä hilkulla. No, tässä on monta jossia vielä onneksi.

Stop. Minä tarkoitan ihan meidän tavallisten talliaisten välistä keskustelua. Minä en koe olevani siinä asemassa, jossa ratkotaan maapallon kokoisia ongelmia. Ja toivottavasti kukaan muukaan palstalla ei kuvittele itsestään sellaista.

Kummasti minä olen koko ajan ollut kohtu hyvin käryllä maailman menosta. Se johtuu siitä, etten luulottele tai toivo mitään. Wanhassa maailmassa tapahtui asioita, jotka tapahtuvat uudelleen. Terminologiat ja nyanssit vaihtuvat, itse asiat eivät. Koska ihminen.

Jos asiat etenevät ilman käännettä mekään emme mene kuten ennenkin. Jos liittoumat hajoavat ja Eurooppa jatkaa itkeskelyä, niin saamme osamme naapurin mielenkiinnosta. Ja tuo mielenkiinto tuskin antaa meidän jatkaa kuten ennenkin. Asiat saattavat olla vielä hilkulla. No, tässä on monta jossia vielä onneksi.
No ainakin sata vuotta vanhaa reunavaltiopolitiikkaa on himppasen puhalleltu henkiin. Siihen ei tietääkseni ole kellään veto oikeutta

No ainakin sata vuotta vanhaa reunavaltiopolitiikkaa on himppasen puhalleltu henkiin. Siihen ei tietääkseni ole kellään veto oikeutta

No onko maailma sitten muuttunut? Ja kaikesta huolimatta ruotsi kyyristelee suomen selän takana, mitä uutta? Euroopan johtajat ovat kilpailleet vuosia chamberlainlaisuudessa. Usa uhkaa vetäytymisellä. Mitä uutta ja mullistavaa?

Venäjä sekään ei muutu, se on luotettava imperialismissaan. :cool:

Mitkä suuret asiat ovat muuttuneet?

No onko maailma sitten muuttunut? Ja kaikesta huolimatta ruotsi kyyristelee suomen selän takana, mitä uutta? Euroopan johtajat ovat kilpailleet vuosia chamberlainlaisuudessa. Usa uhkaa vetäytymisellä. Mitä uutta ja mullistavaa?

Venäjä sekään ei muutu, se on luotettava imperialismissaan. :cool:

Mitkä suuret asiat ovat muuttuneet?
Veteraanien kunnia ainakin on tunnustettu ja yya paska tiedetään paskaksi noin ekaksi tuli mieleen. Niihin rautapöksyihin pitäisi myös saada alv vähennys :cool:

Veteraanien kunnia on tunnustettu ja yya paska tiedetään paskaksi noin ekaksi tuli mieleen. Niihin rautapöksyihin saada myös alv alkaenys:viileä:

Nämä ovat kansallisia edistysaskelia. Mutta kun riitelemme maapallon kokoisista asioista, joihin meillä ei ole oikeasti mitään sanan sijaa. Vaikka meillä onkin yk putin Trump kuiskaajia. :viileä:

Nämä ovat kansallisia edistysaskelia. Mutta kun riitelemme maapallon kokoisista asioista, joihin meillä ei ole oikeasti mitään sanan sijaa. Vaikka meillä onkin yk putin Trump kuiskaajia. :viileä:
Meidän huushollissa nyt ei olla hötkyilty. Reilu kymmenen vuotta sitten alkoi paukkua, tuumiittiin että missäs seuravaksi. Sitä tässä on odoteltu ja että mitäs sitten tapahtuu. Rauha meidän eliniäksemme:D:p:cool:

Pystyykö Trump hallitsemaan esikuntineen koko ajan vaikeutuvaa maailmanpolitiikkaa? Minusta siinä on mietittävää.

Mitä epäselvää siinä on :rolleyes:

Olemme katsomossa. Se kannattaa muistaa, meidän mielipiteillämme ei ole väliä. Amerikkalaiset äänestävät kurkon, joka on maailman vaikutusvaltaisin ihminen. Telluksen muut seuraavat katseella. Siksi minkäänlainen kiistely on maksimiluokan tematiikkaa.

Minä tarkoitan ihan meidän tavallisten talliaisten välistä keskustelua.

Miettiminen ja pohtiminen eivät tarkoita sitä, että niiden lopputulemalla olisi maailmankokoista merkitystä. Turhia ne eivät kuitenkaan ole, vaikka ei niistä välttämättä mitään hyötyäkään ole :rolleyes:

Pystyykö Trump hallitsemaan maailmanpolitiikkaa, on aivan turha pohdinto. Vastaus on silmiemme edessä ja päämme sisällä jatkuvasti.

Toinen näkökulma on se, että kaikki maailman ihmiset ovat kuuden kädenpuristuksen päässä toisistaan. Itse tiedän nuo polut sekä itään että länteen, ja niitä on niin monia, että tuo ei länsimaiselle ihmiselle ole edes kuutta rutistusta. Sekään ei vaikuta mihinkään.

Vielä kolmas tarkastelukulma voi valottaa, minkälainen on valtio, jonka kansalaiset ensimmäisenä miettivät että ei kannata miettiä, päättäjät tietävät ja he päättävät, eikä meidän mielipide vaikuta. Ehkä jopa tunnistammekin sellaisen valtion :rolleyes:

Lopuksi, yleensä ja erikseen: En hetkeäkään luule, että minun mielipiteilläni olisi puupennin arvoa, mutta mielipiteitä voi silti olla. Ja kukapa tietää, vaikka joku ajatus jossakin vaikka vaikuttaisikin :rolleyes: (Ajatus ei vielä ole kemiallisesti ryydittynyt, ehkäpä saunan jälkeen..)

Tarkoitan sitä, että keskustelu on pidettävä suht asiallisena. Ja siinä auttanee, kun muistaa, että maapallon kokoisiin asioihin ei meiltä kysytä mitään.

Jotain on keskustelussa vikana, jos heppua pidetään vasemmistossa natsina ja oikeistossa putinistina. Kun suunnilleen muutama prosentti kansalaisia ottaa näillä keinoin keskustelutilan ns. Haltuun, niin mitä keskustelua se enää on?

Mutta osaltani päätän tämän keskustelun tähän. Offtopikkia tulee suollettua ihan liikaa.

Jotain on keskustelussa vikana, jos heppua pidetään vasemmistossa natsina ja oikeistossa putinistina.
Ja suurin osa pitää pölvästinä. Hra itse muistaa vahvistaa asian säännöllisesti, mutta prosessi on vastaava kuin venäjällä hammaslääkärissä. Hampaan poisto voi kestää 12 tuntia, pitää operoida persreiän kautta, kun kukaan ei uskalla avata suuta.

Trumpko uskoo hännystelijöiden liehittelyä siitä että hän on Jumalan valittu? Ja nyt on tilaisuus ratkaista lähi-Itä.

kuvakaappaus:
Katso liite: 122624
Tästä tulee mieleen, että kuinkahan moni historian johtohahmo on saanut jumakompleksin alamaistensa ihailusta ja liehittelystä... Varmaan monella Trumpia täysjärkisemmälläkin on ajan saatossa noussut valta päähän jos tommoisia viestejä satelee. Ja Trumpihan on kerännyt itselleen jo aivan fanattisen seuraajakunnan. Kai tuo hieman itseään ruokkiva kierrekin on.

Sanoisin että ennemmin olemme palaamassa vanhaan huonoon aikaan eli voimapolitiikka/tykkivenediplomatia on nousussa.

Nykyinen globalismin aika on loppumassa ja alueellisten liittojen merkittävyys kasvaa. Laajoihin liittoihin kuten YK tai Nato ei voi enää samalla tavalla luottaa, ainoastaan saman uhan/tilanteen kokevien lähivaltioiden kanssa...

Back