Tuntematon sotilas filmataan taas.

Itse aion pysyä visusti poissa tästä säikeestä, kunnes raina nähty.

PS Onhan täällä myös mahdollisuus käyttää spoiler -tageja jos haluaa kommentoida jotain ihan juonta tai leffaa paljastavaa.

Kas näin
 
Lähinnä jutun otsikossa mainittu natsilippujen liehuminen Helsingin kaduilla.. onko tällainen tapahtunut joskus?

Kyllä kolmannen valtakunnan lippuja on nähty Helsingissä.

Tämä on Suomi–Saksa–Ruotsi urheilumaaottelun päiviltä syyskuussa 1940. Sota-aikana erilaisten kulttuuritapahtumien ym. yhteydessä myös.

katse-hakaristilipun-alla.jpg
 
Yllä mainitut tiesin. HS:n Otsikosta tuntemattoman yhteydessä tulee hieman toisenlaiset tapahtumat ensin mieleen. Pitäisi nähdä koko juttu. Klikkauksia tuolla ainakin saa.
 
Hauskaa on kyllä tuo iänikuinen natsi hössöttäminen, lukisikohan jossakin ukrainassa lehden kohuotsikkona:
Kommariliput liehuvat Kiovan kaduilla – Näin Aku Louhimies pani Tuntemattoman sotilaan uusiksi
jos paikallisessa elokuvassa vilahtaisi neuvostoliiton lippuja.
 
Louhimies on tarkka historiasta. Mainitsin jo tankolippaat (vain kaukopartiomiehet käyttivät pelkästään rumpulipasta), joita etenkin talvipakkasilla käytettiin. Ja Helsingissä näytti ainakin joissakin kulmissa tältä. Minun puolestani ei olisi tarvinnut näyttää, mutta kun se on Suomen historiaa, se on hyväksyttävä.

22196105_131793140881984_6241842412340671227_n.jpg
 
Louhimies on tarkka historiasta. mainitsin jo tankolippaat (vain kaukopartiomiehet käyttivät pelkästään rumpulipasta), joita etenkin talvipakkasilla käytettiin. Ja Helsingissä näytti ainakin joissakin kulmissa tältä. Minun puolestani ei olisi tarvinnut näyttää, mutta kun se on Suomen historiaa, se on hyväksyttävä.

22196105_131793140881984_6241842412340671227_n.jpg

Aivan. Olikohan tuo näin ulkomuistista jokin Suomi-Ruotsi-Saksa urheilumaaottelu, tai vastaava, josta tuo kuva on?
 
Aivan. Olikohan tuo näin ulkomuistista jokin Suomi-Ruotsi-Saksa urheilumaaottelu, tai vastaava, josta tuo kuva on?

Joku sellainen tapahtuma se oli.

Sitä mietin, miksi Louhimies silti otti tämän puolen mukaan, koska eivät ne hakaristiliput mikään vakio olleet. Meniköhän Kariluoto naimisiin juuri tällaisen tapahtuman aikana?
 
Louhimies on tarkka historiasta. Mainitsin jo tankolippaat (vain kaukopartiomiehet käyttivät pelkästään rumpulipasta), joita etenkin talvipakkasilla käytettiin. Ja Helsingissä näytti ainakin joissakin kulmissa tältä. Minun puolestani ei olisi tarvinnut näyttää, mutta kun se on Suomen historiaa, se on hyväksyttävä.

22196105_131793140881984_6241842412340671227_n.jpg
Tämä lienee 1940 Suomi-Ruotsi-Saksa yleisurheiluottelun aikainen näkymä helsingistä. Lippu taisi olla siihen aikaan Saksan virallinen ja siihen ja sen takana olleeseen aatteeseen ei taidettu täällä kovinkaan innostua?
Olisi kiva lukea tuo hesarin juttu, että miten helsingin kaduilla liehuvat natsiliput on aiheeseen liitetty.
 
Back
Top