Turussa useita puukotuksia ja laukauksia

Oliko kaikki uhrit naisia tai sitten väliin tulleita sivullisia miehiä?

Keittiöpsykologillekin on selvää mikä on vikana, jos nuori mies on vihainen naisille.

Päälle jihadistipropagandaa niin tässä ollaan
 
Poliisi puhuu kuten puhuu. Koittaa toki noudattaa sitä tekstiä mikä on lakiin kirjattu Suomessa. Niin pitääkin.
Kansalaiset eivät aina kuitenkaan ole samaa mieltä siitä miten joku asia on lakiin kirjoitettu. Kansallisessa lainsäädännössämme on parantamisen varaa.
"Terrorissa" tulisi mielestäni lähteä siitä mitä se sana alkuperäisessä merkityksessään tarkoittaa. Se on kuitenkin muodostunut arkikielessä ennen lakia ja näin pysytään kansalaisen ymmärrettävässä viestissä.

No niillä on ihan täys koneisto käynnissä joten sinällään paljon eroa tuskin syntyy. Ilmeisesti myös toimenpiteet on mitoitettu terrorismin torjunnan mukaan mutta tiedotus ja raportointi etenee kirjan mukaan. Ja vielä joukkomurha/tappo lienee riittävä kaikkiin tutkinnallisiin valtuuksiin telekuunteluita tmv myöden.
 
Ensimmäinen ja ehkä toinenkin puukotus (väliin tullut) voivat olla kunniaväkivaltaa, mutta kun aletaan (yrittää) tappaa satunnaisia ihmisiä liukuhihnalta, niin mitä muuta se on kuin terrorismia?

Niin tosiaan, kun kerran puukkomies jäi eloon ja poliisin kuultavaksi, niin mikä mahtanee paljastua motiiviksi ? Henkilökohtainen vitutus ja kilahtaminen, viha kantasuomalaisia kohtaan, terrorismi ? Vai joku näiden yhdistelmä ?
 
No ei miksikään, ei minulla ole mitään mahdollisuutta muuhun kuin sanoa mielipiteeni. Se on mielipiteeni. Minun mielipiteeni on siis: kun case on päällä, silloin ei revitä. Sen aika on sitten jälkipyykissä. No, olen dinosaurus Kylmän Sodan ajoilta ja ymmärrän hyvin sen, että asiat muuttuvat.

Haukun nyt väärää puuta, mutta oman mielipiteeni mukaan tässä ollaan jossain tavoitetilassa. Siviilien veri lentää! -80 luvun -väestöpohjalla Suomalaisen veri ei olisi värittänyt katukiveä tänään. Oli maailmanpolitiikka mitä tahansa. Veri on valutettu jonkun agendan takia. Olen varma siitä.
 
Näkymättömällä valvonnalla saa myös rosvoja kiinni, mutta sillä ei pystytä tuudittamaan kansalaisia perusteettomaan turvallisuuden tunteeseen olemattoman vaaran suhteen.

Niitä rajoja ja tulijoita olisi pitänyt vahtia 2015. Ja olin ja olen edelleen sitä mieltä, että meille ei pidä ottaa yhtään pakolaista mistään muualta kuin YK:n pakolaisleireiltä. Joissain tapauksissa voitaisiin kyllä perustaa vaikka kälviälle sellainen leiri. Eikä noita muslimijuhlapaikan hakijoita ainakaa vapaana saisi pitää ainuttakaan ennen kuin turvapaikkahakems on täytetty. Kotouttamispaukut pitäisi käyttää niihin jotka me suomeen otetaan. Nimenomaan otetaan. Ei niin, että "no niitä vaan tulee".

On ketjuja, joissa kaikki on marmatettu sataan kertaan. Nyt seurataan tätä keissiä. Ei tätä ole vielä taputeltu. Ja se, mitä tässä voi vielä olla ei kyllä oikein parane sillä, että me täällä olemme vuodessa 2015.

Osaisin minäkin höpöttää. Saattaa Orpo menettää muutaman äänen vaalipiirissään. "Ajatukseni ovat äänestäjissäni"...

Siirretään se vaikka pakolaisketjuun ja puretaan sydäntä siellä. Mulla on enemmän kuin kutina, että nyt kannattaa seurata tätä asiapuolta.
 
Vaikka terrorismin mahdollisuus vaikuttaa tässä kohtaa huomattavan suurelta, niin en kuitenkaan pitäisi asiaa täysin selvänä vaikka keskustelussa näemmä on näin päätetty. Yksi mieleen tullut vaihtoehto on kunnia- tai mustasukkaisuusmurha, joka monin tavoin sopisi profiiliin. Alkaen siitä, että tekijä ei ole kantasuomalainen, verkossa liikkuvien huhujen mukaan ensimmäinen uhrikaan ei välttämättä olisi kantasuomalainen ja hän oli nuori nainen, juuri edellä esitetyn lainauksen mukaan mies ei hyökännyt ensimmäisten vastaantulijoiden kimppuun, voimakkainta väkivaltaa on käytetty juuri ensimmäistä uhria kohtaan ja muut tuntuvat olevan suurelta osin auttajia ja estelijöitä. Lisäksi tämä voisi selittää miksi tapahtumissa on mukana niin paljon ulkomaalaistaustaisia henkilöitä.

Tämä ei mitenkään tarkoita, että yllättyisin jos kyse on terrorismista, mutta odottaisin tutkinnan etenemistä. Samalla sopii muistuttaa, että hyvin moni aiemmistakin teoista on huhumyllyssä tulkittu automaattisesti terroriteoksi, viimeisimpänä Helsingin yliajotapaus.

No siellä on vissiin Allahu Akbaria huudettu. Musta tämä menee nyt siihen spontaaniin flash mob terrorismiin, johon isis propagandassaan kehottaa. Kehottaa iskemään kauppoihin, kaduille ja mihin vaan. Käytössä kotikutoiset välineet eli ajoneuvot ja puukot.

Westministerin isku oli ihan samaa kategoriaa, tästä nyt puuttui se auto. Ja tuo etsitty paku saattaa olla, että on kuulunut pläniin, mutta kuski jänistänyt. Jää nähtäväksi.
 
Millainen mediamyrsky tulossa? Muutamat "mediaturpot" ovat varmaan jo kokoustaneet Trump-louskutuksensa lomassa?

Hölmölä nimeltä Suomi saa nyt nauttia monikulttuurisuuden tuloksista.

Jos tulivat rajojen yli niin Soinikin voisi pitää turpansa kiinni. Kyllä ne rajat saadaan suljettua.
Jos oli laittomasti 2015 maahan tullut niin siinä säälittävä Petteri Orpo: kyllä niitä motiiveja SAA kyseenalaistaa - erityisesti niiden osalta jotka tähän maahan ovat tulossa.

Eipä ole tähän paljon enempää sanomista. Tämän osasi ennustaa jo 2 vuotta sitten.

Minä menen nyt takaisin kalaan.
 
Viimeksi muokattu:
Poliisi meni usean partion voimin Pansion vastaanottokeskukseen
PAIKALLISET Turun Sanomat 21:44 0
Pansion vastaanottokeskuksessa oli perjantai-illalla paikalla ainakin kahdeksan aseistautunutta poliisia. Poliisin tekninen tutkinta oli paikalla.

Ainakin yksi vastaanottokeskuksessa olevista poliiseista kantoi konetuliasetta, mutta kello yhdeksän jälkeen illalla tilanne oli rauhallinen. Vastaanottokeskuksen edessä oli parkissa useita poliisiautoja.

Poliisit eivät halunneet kertoa Turun Sanomille, miksi he olivat tulleet vastaanottokeskukseen ja totesivat, että tutkinnanjohtaja tiedottaa tilanteesta tarkemmin myöhemmin.

Aiemmin päivällä Turun keskustassa tapahtuneissa puukotuksissa kuoli kaksi ihmistä.
 
Facebookissa kerrotaan yhden uhrin olleen irakilaislähtöinen (?) Hasan Alazawii. Sai itsekin puukosta hyökkääjää kyörätessään muttei päässyt hengestään.
 
Rakastettu suuri johtajamme Sipilä saa twitterissä tuta palautetta...

Aikaisemmin illalla oli juttua (Risikon suusta ?) että TP Niinistö oli tulossa Turkuun. Jos näin on, niin nostan hattua ylipäällikölle. Populismia tai ei, en pane pahakseni jos tasavallan presidentti paikalle saapuu. PS: Salelle en viitsi vittuilla kuten Sipilälle monikulttuurisuuden ihanuudesta.
 
Haukun nyt väärää puuta, mutta oman mielipiteeni mukaan tässä ollaan jossain tavoitetilassa. Siviilien veri lentää! -80 luvun -väestöpohjalla Suomalaisen veri ei olisi värittänyt katukiveä tänään. Oli maailmanpolitiikka mitä tahansa. Veri on valutettu jonkun agendan takia. Olen varma siitä.

Onko tänään vuodatettu suomalaisen verta?
 
Minä puhun mahdollisesta islamistisesta terrorismista, koska tämä erittäin todennäköisesti on sitä. Esimerkiksi ISIS on hyvin löyhästi strukturoitunut. Ei sen toiminta ole kaikin osin jotain Bataclanin iskuun verrattavaa. Nämä rekkamiehet ja pakettiautokuskit ovat hyvin itsenäisiä ja löyhässä propagandayhteydessä olevia kiihotettvia mutta terroristeja yhtä kaikki.

Ei terroristeille anneta mitään diplomia ja passia että tässä nyt on sitten virallinen terroristi, oikein terroristikoulut käynyt ja graduoinut. Se on tänään niin, että propagandasivuilla ISIS käskee puukottamaan ihmisiä Suomessa toreilla ja puistoissa ja sitten joku yksittäinen soturi tai puolistrukturoitu solu päättää tehdä sen.
 
MalliFiat DUCATO VAN 2.0 JTD-11-244AAMFBAX/320
1. omistaja: El Ftouhy, Mouad , Valpuri Innamaan katu xx A 18, x0610, TURKU

Varissuo on Turun Monaco, eli paikka jossa kukaan ei maksa veroja...

Näin minulle opetettiin kun kävin Turussa vaimon sisaria moikkaamassa.
 
Back
Top