juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Osaamiskeskus OY kirjoitti:
Ei se suoraan sitä aja, mutta oikeudenmukaisuuden vaaliminen ja erilaisten elämänkohtaloiden ja lähtökohtien tasaaminen mm. verotuksellisin keinoin kasvattaa kansallishenkeä. Suomi ei oo mulle abstraktio, jota tahtoisin puolustaa aatteen vuoksi. Puolustustahtoni riippuu siitä, onko Suomi elämisen arvoinen paikka kaikille suomalaisille, köyhillekin. Kun täällä on ruvettu vittuilemaan ihmisille, joilla muutenkin menee heikosti ja samaan aikaan rahaa riittää rikkaille yhä enemmän, niin ei se mua innosta ase kourassa juoksemaan.
Ihan vain tämän päivän Hesarista.
Tasaveroistuminen ja rahan syytäminen pankkien tukemiseksi ulkomaille samaan aikaan kun
terveydenhoitopalveluja maksullistetaan on just sitä, mikä ei oikein mun Suomelta tunnu.
Osaamiskeskuksella ei taida olla tietoa, mitä sairaanhoito oikeasti maksaa? Asiakasmaksu joka peritään on todellisiin kustannuksiin verrattuna on todella pieni. Siihen nähden on turha valittaa. Esimerkiksi 2 viikon tehohoito + pari toimenpidettä sairaalassa. Todelliset kustannukset noin 100 000 euroa. Potilaan osuus tästä reilu 600 euroa.
Menestyminen elämässä on jokaisesta aika paljon itsestään kiinni. Jos ei jaksa tehdä asian eteen mitään niin lienee turha valittaakkaan? Ihmisiä pitäisi korostaa yrittämään ja pitämään huoli itsestään. Nykyisin kaikki epäonnistuminen, alkoholismi sun muut on yhteiskunnan tai aina jonkun muun syy. Nykyjärjestelmä kehoittaa siis etsimään syitä aina jostain muusta kuin itsestään.
että kuinka motivoitunut teuvo on ollessaan pakotettuna armeijassa
Teuvo ei näe tulevaisuuteen, niinkuin ei kukaan muukaan. Teuvonkin mieli voi muuttua jos tilanne kiristyy.
Ihan uteliaisuuttani kysyn RDF:ltä, miten välttää esimerkiksi leukemia?
Välttämällä turhaa säteilyannosta?
No joo, terveydenhuollon kustannuksista erittäin suuri osa muodostuu täysin itse aiheutetuista kuluista. Jos alkoholin käytössä siirryttäisiin raittiuteen tai edes kohtuuteen, alenisivat sairaanhoitokulut lähemmäksi puoleen nykyisestään.
Jos olet edes potilaana seurannut ensiapupoliklinikkojen potilasvirtaa sellaisina ajankohtina, kun suomalaiset pitävät ns. hauskaa, niin ei voi tulla yllätyksenä se, että pahimmillaan 90 %:a potilaista on hoidossa alkoholin vuoksi. Siis kun varsinaisten alkoholisairauksien lisäksi huomioidaan kännissä katkotut luut ja nakkikioskin jonossa murretut nenät.
Suomalaisilla vaan on sellainen ajatustapa, että ilo ilman viinaa teeskentelyä ja mites ryyppäämiseni muille kuuluu. Jälkihoidot laitetaan
ilmaisen terveydenhuollon piikkiin.