D
Deleted member 266
Guest
Melkoinen himmeli ja melkoista tusaamista: lopussa yksi kokonainen laukausväli 16 sekuntia eli tuollaiset 5 ls/min tahtia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Odotin, että tykki on suustaladattava kun latauskepin näin.
Katsokaapa ja vertailkaa 155K83 vs. M777
Kyllä tällä toiminnalla antaa pitkälle anteeksi tahtimarssin epätahtisuuden sekä väärin poimustellun baskerin.
Noiden harjoittelu onkin korvattu tuliasemarallilla 'rra ylipäämies.
Kyllähän se näin on. Siinä saa sissi kikkailla, erikoisjoukko hieroa asekäsittelyä, hävittäjälentäjä kokeilla g-voimia selän kustanuksella, panssarivoimat harjoitella yhteistoimintaa minkä jaksaa jne. Mutta nykyaikaisen taistelukentän todellisen tappotyöntekijän löytää noiden putkien takana työskentelevistä lättäjaloista.
Kaikkia tarvitaan joka tapauksessa.
Monesti miettinyt että paljonkohan yhden tykkimiehen kill ratio oli meidän sodissa?
Tuosta ei varmasti ole mitään tutkimusta tehty mutta kovastihan tuo tykistö harvensi naapurin rivejä ja pelasti monestakin pahasta paikasta meidän miehiä.
Katsokaapa ja vertailkaa 155K83 vs. M777
Pojat pyörittelivät latauskepin päätä surutta hiekassa... Ei kai se pieni määrä hiekkaa siellä panospesässä haittaa?
Tuo kiinnitti minunkin huomioni kun videon vilkaisin. Eikö siitä tosiaan ole haittaa?
Katsokaapa ja vertailkaa 155K83
Latauskepin pyörittämistä maassa ei kyllä katsella sormien läpi. Se on yksi niistä asioista, joilla saa helposti itselleen ja ryhmälleen ylimääräisiä rangaistuksia ja/tai nakkeja.
Onhan se hienoa jos saisi vain ampua. Koko vehje täytyy kiilata maahan kuudella kiilalla. Jos joku on joskus kokeillut pelkästään 122:sen kiilaamista maahan 3 kiilalla, niin tietää kuinka raskasta ja rasittavaa se voi joskus olla. Sitten kun maa on aivan jäässä tai sen kiilan alla onkin kohtuullisen kokoinen kivi, niin siitä on hauskuus kaukana.
Siinäkin mielessä diggaan itse enemmän 130:stä. Kaivinkoneella maahan kannuskuopat, kolme äijää tiputtaa kannuksen kuoppaan ja neljällä keskivertoäijällä se viimeistään nousee paikalleen ja sitten vaan täyttämään kuoppaa. Jonkun mielestä ehkä raskasta ja vaikeaa, mutta itse olen ainakin monesti kiilannut 122:sta kauemmin maahan kuin saanut 130:een kannukset paikoilleen.
Eilen vilkaisin australialaisen Defence Today -lehden, kun tuloste oli jäänyt printteriin. Siinä oli mm. juttu Ukrainan sodasta tuttua juttua.
Väittivät, että 85% Ukrainan maavoimien tappioista oli tullut Venäjän / kapinallisten epäsuorasta tulesta. Venäjän armeijalla on nykyisin kuulemma kolme raketinheitintä neljää tykkiä kohden. Ja monenlaista a-tarviketta, termobaarisista lähtien.
Maalien paikannukseen käytetään lennokkeja. Korkeimmalta taistelukenttää valvotaan pitkän kantaman ja toiminta-ajan lennokeilla. Tiedustelu hoituu ”keskikorkeuden” lennokeilla. Ja lyhyimpiin partioretkiin lähetetään neli- tai multikoptereita. Jos kopteri ottaa osumaa, lennokki paikantaa, mistä tuli tulee. Tuli-isku tulee 10...15 minuutin kuluttua. Elektronista häirintää tuntuvat suosivan lennokkeja vastaan ja tiedustelussa.
Mainittiinpa lehden toisessa jutussa sekin, että Patrian AMV oli päässyt jatkoon Rheinmetallin Boxeria kanssa Australian Land400 -kilpailussa.
Tarvitsette juntan jonka saa kiinni työkoneeseen.
Riittäisikö, jos sillä työkoneen kauhalla koettaisi painaa? Vai pitääkö takoa?
Latauskepin pyörittämistä maassa ei kyllä katsella sormien läpi. Se on yksi niistä asioista, joilla saa helposti itselleen ja ryhmälleen ylimääräisiä rangaistuksia ja/tai nakkeja.
Onhan se hienoa jos saisi vain ampua. Koko vehje täytyy kiilata maahan kuudella kiilalla. Jos joku on joskus kokeillut pelkästään 122:sen kiilaamista maahan 3 kiilalla, niin tietää kuinka raskasta ja rasittavaa se voi joskus olla. Sitten kun maa on aivan jäässä tai sen kiilan alla onkin kohtuullisen kokoinen kivi, niin siitä on hauskuus kaukana.
Siinäkin mielessä diggaan itse enemmän 130:stä. Kaivinkoneella maahan kannuskuopat, kolme äijää tiputtaa kannuksen kuoppaan ja neljällä keskivertoäijällä se viimeistään nousee paikalleen ja sitten vaan täyttämään kuoppaa. Jonkun mielestä ehkä raskasta ja vaikeaa, mutta itse olen ainakin monesti kiilannut 122:sta kauemmin maahan kuin saanut 130:een kannukset paikoilleen.