Alkaa pian mennä lasku sekaisin siitä, kuinka monta kertaa olen tässäkin ketjussa kertonut asian

mutta väännetään nyt vielä kerran rautalankamalli:
1. Lokomo teki Tampellalle putkiaihioita 80-luvun loppuun saakka.
2. Laatuongelmien takia Tampella alkoi ostaa putkiaihioita ulkomailta, Saksasta / Ranskasta / Belgiasta ja sattuneesta syystä kolme kertaa (ensimmäisen / ainoan / viimeisen) myös USA:sta / Ruotsista

.
3. Milloinkaan Suomessa ei enää kukaan tee putkiAIHIOITA, sillä se olisi liian yksinkertaisesti liian kallista
4. Tampellan / Vammas Oy:n jäljiltä tykin (ja krh:n) putken valmistusYMMÄRRYS on Patria Land Systems Oy:llä, vielä tänäänkin
5. ValmistusKYKY eli tykin putkien valmistamiseen tarvittavat PIIITKÄT erikoiskoneet (kanuunaapora, hoonauskone, sorvi, rihlakone) ovat olemassa ja käytettävissä Tyrväällä, vielä tänäänkin
6. Krh-putkien ja peräkappaleiden valmistuskykyä on Suomessa muuallakin
7. Tykinputki on tosiaan helposti avainlipputuote ts. loppuhinnassa on 80% suomalaista TYÖTÄ; onhan aihiokin kallis, mutta silti vain rautaa, ei mitään unobtainiumia

8. Kriisin jo ollessa päällä on aivan se ja sama, onko Suomessa kykyä tehdä tykin tai krh:n kriittisiä osia, sillä KAIKKI MITÄ SODASSA TARVITAAN ON OLTAVA VALMIINA ENNEN SEN ALKAMISTA!
Sovitaan niin, että en vähään aikaan enää kommentoi tätä asiaa, kiitos, alkaa verenpaineet olla katossa
