Tyyli on köyhän perusoikeus

Jos minä joskus sattuisin ostamaan nahkarotsin, niin valinta olisi varmasti tällainen WW2 Luftwaffen reprotakki.

Katso liite: 15764

Harmi vaan että reprokin on aivan helvetin tyyris. Ja jos uskallusta olisi, niin rinnukseen tietty kiinni Saksan ilmavoimien kotkatunnus.
Milprolta Säkylästä sai joskus Luftwaffen kotkatunnuksia,tuli semmoinen laitettua "lentäjän rotsiin"-made in Finland kiinni nuorempana. DSCN6570.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Lemmyn takki on aika samanlainen kun se mikä minulla oli. Samantapaiset tuplasoljet vyötäröllä ja vetoketju hihansuussa. Minun takissa taisi olla myös pystytaskut edessä.
Ostin takkini paikalliselta nahkavaatetehtaalta, ehkä olivat ottaneet mallin Lemmyn takista, who knows...Vuosilukukin täsmää suunnilleen siihen milloin omani sain.
lemmy-motorcycle-leather-jacket-1982.jpg
 
boy-london-silver-eagle-tshirt-product-1-13548417-482330844.jpeg

Kaupungilla silloin tällöin näkee nuoria, joilla on tuollainen paita päällä. Omasta mielestäni melko härski. Mietteitä?
488px-NSDAP_Reichsadler_svg.png
 
Koira on omistajan näköinen, vain oliko toisinpäin? :)
6dc39a37bee97b8e9a29a3c656f7df7c--yoji-yamamoto-wild-dogs.jpg

Muotisuunnittelija Yohji Yamamoto ja koira.

(Tänään löysin second handista hänen suunnittelema takki 90 luvulta, minulle liian pieni, mutta yksi nopeasti kasvaava ekan luokaan menevä poika saa pitää kohta ( noin 10 vuoden päästä) oikein kunnon vintagetakin. Uskomaton laatu muuten. Vaikkei sitä ei saa pestää, pesin kuitenkin, eikä se mennyt miksikään.


Yamamoto on kuuluisa avangard malleista ja mustasta.
LöytöTakissa on sama kaulus kun tässä, kangas puuvilla-villa sekoite.
images

Sitten oppinut uuden asian - kapokki: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kapokki
Kankaassa on sitäkin, 35%.

Itselläni ei koskaan ollut mitään Yamamotoa. Nyt kun olen tutkinut jakkua, yllätyin sekä laadusta että mallin nerukkuudesta.

Jos tälläinen vintage housut saisin jostai, aahh..
dscn7076_3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei se ole virhe nykyään, se on muotia nykyään. Yksi nappi kiinni, vekit taakse ja saumat soimaan.

Suurin ongelma lienee, kun harvoin pukua käyttävät eivät enää mahdu siihen. Eivät he ehdoin tahdoin liian pientä osta.

Minulla on huippuvaatturilla teetetty juhlapuku (smokki). Harmi vain, että silloin ottelupainoni oli 75...
 
Suurin ongelma lienee, kun harvoin pukua käyttävät eivät enää mahdu siihen. Eivät he ehdoin tahdoin liian pientä osta.

Ei, kyllä tuo "yhdellä napilla kiinni ja saumat soimaan" on ihan nykyinen trendi (tai ainakin edelliskauden). Se saattaa sopia nuorelle ja hoikalle, mutta kun sitä näkee esimerkiksi telkkarissa myös sellaisilla henkilöillä, jotka ovat tuosta määritelmästä enää "ja".
 
boy-london-silver-eagle-tshirt-product-1-13548417-482330844.jpeg

Kaupungilla silloin tällöin näkee nuoria, joilla on tuollainen paita päällä. Omasta mielestäni melko härski. Mietteitä?
488px-NSDAP_Reichsadler_svg.png

Onhan tuo printtaus ainakin nostalogiaa huokuvaa mallia...

Mutta on tuo kotka ihan noin tunnuksena on mielestäni aika tyylikäs, jos ei oteta huomioon mitä se edustaa. En todellakaan itse laittaisi tuollaista paitaa päälle, koska historiallista painolastia on kyseisellä tunnuksella turhan paljon, mutta enpä heittelisi kivilläkään tuollaisen paidan kantajaa. Oikeat natsit varmaan käyttää sitten ihan oikeaa hakaristiä pukeutumisessaan.

Eikö nykyisin ole tapana käyttää noita vaatteita ironisesti tai jotain? o_O
 
Musta on Reyn Spooner Lahaina paita on kaunis.
Olen nähnyt livena oikein tyylikkään miehen siinä kerran, upea printti ja icon:kin :rolleyes:

RS806_REDFRNT.jpg



Meinasin tilata miehille lahjaksi,kun löysin yhden anorakhin itselleni samalta sivulta, mutta paidan isot koot ovat loppuneet..kai ne valmistaa niitä jatkossa??
https://www.schottnyc.com/products/reyn-spooner-shirt.htm?catID=20
 
Ostin eilen itselleni uudet Levikset 712 slimit (kuvassa), kouluikäiselle tytölle ostin "mumjeans" Smytys's vintaget, jossa korkea vyötärö. Samaten ostin uudet vintage Wranglerit, lappukin oli taskussa ommeltuna, ja made in Hollande (?!), törmäsin jopa made in Finland (!) Lee Coopereihin, en ostanut kun olivat hiukan suuret tytölle, vaikka uskon että korkeavyötärö muoti tulee kestämään seuravat 10 vuotta.

Sitten ostin tytölle Very Nice hauskat ja mahdollisesti vintaget uutena, lappuineen eli uudet. XS kokoisena löytyy yllättävän paljon uusia ja todella kivoja farkkuja, mutta sitten löysin hänelle farkkujakku - harvinainen ja hauska Levis engeneering, upea kun mikä, tehtyy vain v 2000. Se oli käytetty, mutta oli pakko ottaa, kun hinta oli 3 euroa. Siis kaikki tämä eri kierrätyskeksuksista. Itselleni en voinut edes haaveilla törmäväni Leviksiin siellä, mutta siinä ne olivat - 5 eurolla, ei kulumia ei reikia, yllättävän siistit, ja pestyt. Istuvat kun valetut. Pesin ne tänään kuitenkin lisää koneessa, varmuuden vuoksi.
LE221N01B-K14_62550.jpg

Kerään taas siis vaatelähetystä Ukrainaan sukulaisille. Laitan sinne aina uudet ja käytetyt, viimeisiä enemmän.

Edit. Valitettavasti levikset 712 olivat IC:lta, kun kävin oikein kunnolla lukemassa laput..Minulle ei oikein auennut tämä IC:n levikset. Käsitin että ovat jäljitelmä mutta ns laillinen sellainen. Outoa. Aidoissa pitää olla made in USA tietääkseni tai ainakin siinä on eriäviä yksityiskohtia.
Kävin läpi tiedot aidoista leviksista ja miten erottaa ne jäljittelmistä.
80-n luvun loppupuolella minulla oli 501, olivat muuten aidot, ostin ne normaalihintaisena. Vuoden päästä minulla suorastaan rukoiltiin myymään ne. Ja myinkin lopulta, vaikka nyt todella harmittaa. Vaikken olisi mahtunut enää niihin, olisi se hyvä olla nyt vertailukappaleksi ja käyttöäkin olisi nyt, mutta harva nuoreena mietti että laitetaanpa kellariin tai vintille, ilahdutaan tulevia sukupolvia. Ei, joko roskikseen risaisena tai myytyy halvalla jollekin innostuneelle.

Aivan eri tuntuma oli niissä kun näissä 712:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin eilen itselleni uudet Levikset 712 slimit, (kuvassa) koululaiselle tytölle ostin mamjeansit Smyts's vintaget, jossa korkea vyötärö. Samaten ostin oikein vintage Wranglerit, lappuineen, törmäsin made in Finland Lee Coopereihin (!). Sitten tytölle ostin Very Nice hauskat ja vintagemaiset uutena, lappuineen. Merkki oli niin tuttu..sitten myös hänelle farkku jakku - harvinainen ja hauska Levis engeneering tytölle, upea kun mikä, tehtyy vain v 2000. Siis kaikki kierrätyskeksuksesta. Pienikokoiselle löytyy hyvin tavaraa. Itselleni en voinut edes haaveilla törmäväni Leviksiin siellä, mutta siinä ne olivat - 5 euroa, ei kulumia ei reikia, yllättävän siistit, ja pestyt. Istuvat kun valetut. Pesin tänään koneessa, eivät menneet mihinkään. Todellakin löytö!
LE221N01B-K14_62550.jpg

Kerään taas vaatelähetys Ukrainaan. Laitan aina sekaisin uudet ja käytetyt, viimeisiä enemmän. Suomessa saa ihan kiitettävästi käytettyjä hyviä vaatteita, joskus joukossa käyttämättömät helmet.
Hatun nosto täältä. Teet hienoa työtä!
 
Back
Top