Tyyli on köyhän perusoikeus

Viikonloppuna edessä on mahtavat sukujuhlat. Yleensä olen koko porukan huonoin pukeutuja. Tänä vuonna päätin kuitenkin repäistä ja menin ja ostin äsken uuden Tigerin puvun, joka maksoi muuten ihan liikaa.

Tällaisen:

nedvin-suit-83334-9d9d4.jpg
 
Älä vain sano että ostit liian pienen kuten kuvassa jossa on ruma vekki kun nappi kiinni.Se on tavallinen virhe nykyään, olen huomannut.

Tältä sen tulisi näyttää nappi kiinni.
1076ce5c522e481b8532974317f2fcd0.jpg
 
Älä vain sano että ostit liian pienen kuten kuvassa jossa on ruma vekki kun nappi kiinni.Se on tavallinen virhe nykyään, olen huomannut.

Tältä sen tulisi näyttää nappi kiinni.
1076ce5c522e481b8532974317f2fcd0.jpg
Kaksi myyjää (toisistaan tietämättä) kävi toteamassa että koko oli juuri minulle sopiva ja istuu erittäin hyvin. Ajattelin että sama puku menee vielä reippaan vuosikymmenen, joten oli sama ostaa kerralla hieman kalliimpi.
 
Minun vaatevallinnat lähtevät aina käytännöllisyysaspekti kärjessä. Vaatetukseni lähtee siitä että pitää pystyä olemaan ulkona säässä kuin säässä mitä kukin vallalla oleva vuodenaika voi tarjota. Minulla kun ei autoa ole niin liikun jalkaisin.

Itsellä on kaksijakoinen pukeutuminen ;) täöihin pikkutakkia tms....ja sitten kotona maastohousut ja ryytynyt t-paita päälle :D Ja metsään sitten on tietysti käytännöllisesti kaikkea maastokuvioista ja todella paljon. Ulkoiluvaatteet on kuitenkin sellaista, johon poltan rahaa.
 
Viikonloppuna edessä on mahtavat sukujuhlat. Yleensä olen koko porukan huonoin pukeutuja. Tänä vuonna päätin kuitenkin repäistä ja menin ja ostin äsken uuden Tigerin puvun, joka maksoi muuten ihan liikaa.

Tällaisen:

nedvin-suit-83334-9d9d4.jpg
Itse ostin myös Stockmannilta Tigerin puvun keväällä.
Ainoa miinus ettei pukukassia tullut mukaan. Bossilta saa aina hienon kassin mukaan.
 
Nahkatakeista puheenollen, itse ostin uuden laadukkaan ruotalaisvalmistaja Molltanin ''pikkutakin'' vain pari kesää sitten. Takki oli tuolloin alennuksessa ja maksoi 250e. Kesällähän nahkarotsi on tosi jees ja varsinkin yöllä se on kartsalla erittäin näyttävän näköinen. Arkikäytössä se vain on aika epäkäytännöllinen ja keväällä ja syksyllä sillä tulee todella helposti kylmä, varsinkin pyöräillessä. Tuolloin alla pitää olla vähintään aina huppari ja toisinaan olen pitänyt huiviakin kaulassa. Lämpötila saa olla liki 10 astetta plussan puolella ennenkuin nahkatakilla tarkenee. Kaupassa myyjä erikseen neuvoi että vetoketjua ei saa missään tapauksessa vetää ylös asti, vaan vähintään 1/3 pitää olla aina auki. :)

Kaapistani löytyy vastaavanlainen malli;
skinnjacka-molltan-bronson.jpg

Jos minä joskus sattuisin ostamaan nahkarotsin, niin valinta olisi varmasti tällainen WW2 Luftwaffen reprotakki.

Eric-Hartmann-Luftwaffe-Jacket.jpg

Harmi vaan että reprokin on aivan helvetin tyyris. Ja jos uskallusta olisi, niin rinnukseen tietty kiinni Saksan ilmavoimien kotkatunnus.
 
Kymmenisen vuotta, suunnilleen, pidin nahkarotsia. Vuodesta -82, muistelisin.
Suunnileen tätä tyyliä, taskut olivat erilailla kuin kuvassa eikä minun takissa ollut olkalaattoja.
copilot-style-fashion-201410-1412788246559_Fall-2014-Biker-Jackets-BLK-DNM.jpg
 
Huono kuva eikä esitä omaani, mutta suosikkiasusteeni on tällainen ilmavoimien lentopuku 85. Tähän mennessä käytetty kahdesti alkuperäisessä tarkoituksessa. :) Ostin muutama vuosi sitten Jyväskylän SA-kaupasta parin kympin hintaan. Käytetty mutta todella hyväkuntoinen. Olen modifioinut tätä lisäämällä Suomen lipun hihaan. Toisessa olkapäässä kannan Fouga Magister -hihamerkkiä.

imagesXTIITK4Q.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top