Maidan
Respected Leader
Löysin huuto.netista tälläinen ihanan karvahatun, mutta valitettavasti se on jo myyty:
SA armejan karvahattu v 1946
Upea karvahattu!
Kun suoritin varusmiespalvelun Dragsvikissa niin sitä kutsuttiin karhunv***ksi. Siviilimpi nimi taitaa olla reuhka? Virallinen nimi tietääkseni yksinkertaisesti talvilakki.
Haluan semmoisen. Tämä malli on minun suosikki. Olen kokeillut vaikka minkäläisiä, mutta tämä on paras Suomen oloihin.
Löysin uffasta saman mallisen vintagen Fredriksonilla tehdyn supikoirasta, varmaan 70 luvulta. Puhdistin karvan talkilla, etikaalla, tuuletin, pidin varmuuden vuoksi sekä saunassa että pakastimessa. Nyt raikas ja ihana. Vuoren pesin vedessä oikein hyvin ja desinfektioin ja ompelin takaisin. Nyt uskallan pitää mutta supikoira on pistävä turkis.
Tänään näin yhden nuoren kundin sillä oli vielä parempi supikoirasta, sillä oli pienempi lakki ja korvat mutta se oli pyöreämpi malli. Oli tyrmistyttävän hyvänäköinen! Mieli tehnyt juosta perässä ja pyydä myymäänsemmoisia malleija ei edes näy ja taatusti suomalainen vintage.
Seuraava ostos on tuo kuvan karvahattuhyvä että huomasin.
(Olen hattujen frikki ja mulla vaikka minkäläisiä, kaikki vanhoja kirpputoreilta, paitsi yksi)
Näytän teille nyt mitä ostin kaupasta. Väriä en kerro, jotta minua ei tunnistettaisi kun se on päällä. Se on suomalainen ja ekoturkis. Lammas.![]()
http://d.pr/i/wnSY
Mitäs sanotte tosta?![]()
Meillä se oli norsunv...u.
Viimeksi muokattu: