Lentelin itse asiassa niin kaukaa ja korkealla, että kone näkyi lähinnä pienenä pisteenä, vaikka siipien kärkiväli oli sentään 1,5 metriä...
Kiinteäsiipistä laitetta on mahdollista lentää noin, koska se kuitenkin säilyttää suunnan koko ajan ja siitä pystyy "päättelemään" missä asennossa se on. Kone ei myöskään tipahda yht äkkiä maahan, vaikka päästät ohjaimesta irti ja annat lennokin liidellä itsekseen.
Lentosimulaattoreita olen lentänyt viimeiset 37 vuotta, joten luulisin, että FPV voisi onnnistua myös... (Nimimerkillä: juuri tässä asentelen Flight Simulator 2020:ta uudestaan koneelle kun tuli vahingossa poistettua.)
Isot laitteet toki sopii huonosti ahtaissa pusikoissa lentelyyn, se on selvä. Toisaalta, jos pommi räjähtää maanpinnan yläpuolella kun törmätään oksaan, niin sehän saattaa olla suorastaan win, jos siinä on vihollisia lähistöllä..
Anyway, ihan ihmisten lennettäväksi nämä Switchbladet ja Phoenix Ghostitkin on suunniteltu, joten ei kai se nyt niin vaikeaa voi olla. Joka tapauksessa kun lennokkeja askarrellaan itse, niin kiinteäsiipiseen laitteeseen tulee huomattavasti vähemmän kalliita tuontiosia per kannettu hyötykuorma. Noste tulee siivistä ja rungosta, jotka voi rakentaa vaikka mistä materiaalista. Kopteridrone tarvitsee ilmassa pysymiseen runsaasti tuontiosia, ja jotenkin tuntuu, että resurssien käyttäminen tällaisten pommien askarteluun ei välttämättä ole hyvää ajan ja resurssien käyttöä. Sen sijaan kranaattien tiputteluun kopteridronet on omiaan.