Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin hyötykuormaa ottaa enemmän mitä sensorit painavat eli eiköhän tuohon saa jos jonkin näköistä irtoavaa kilkettä kiinnitettyä.SJ kirjoitti:Mihinkähän tarkoitukseen tuo mahtaisi olla?
Raveni kirjoitti:Ainakin hyötykuormaa ottaa enemmän mitä sensorit painavat eli eiköhän tuohon saa jos jonkin näköistä irtoavaa kilkettä kiinnitettyä.SJ kirjoitti:Mihinkähän tarkoitukseen tuo mahtaisi olla?
Itse tarkoitus on varmaankin pitkälti sama kuin jenkeilläkin eli tiedustella ja suoravaikuttaa kohteeseen. Taiwania vastaan ei välttämättä niin tehokas mutta eikös Kiinalla mahda olla separatisteja vastaankin käyttöä.
SJ kirjoitti:Raveni kirjoitti:Ainakin hyötykuormaa ottaa enemmän mitä sensorit painavat eli eiköhän tuohon saa jos jonkin näköistä irtoavaa kilkettä kiinnitettyä.SJ kirjoitti:Mihinkähän tarkoitukseen tuo mahtaisi olla?
Itse tarkoitus on varmaankin pitkälti sama kuin jenkeilläkin eli tiedustella ja suoravaikuttaa kohteeseen. Taiwania vastaan ei välttämättä niin tehokas mutta eikös Kiinalla mahda olla separatisteja vastaankin käyttöä.
Pommin saa kiinni pienempäänkin, eikä separatistit vaadi stealth ominaisuuksia, joten eiköhän koko johdu enemmänkin polttoaineesta. Merivalvonta?
Pullosorsa kirjoitti:Aikamoinen jytky! Kiina hallitsee kopioinnin jalon taidon lähes yhtä hyvin kuin Japani!
Teräsmies kirjoitti:
veffeade kirjoitti:Eikos UAV:t oo suupaloja nykyiselle ilmatorjunalle; ohjuksin tai suora-ammunalla; havittajatkin osuvat kun ovat nuin isoja... Mikas nuissa on oikeesti jujuna?
t: tietamaton
The latest unmanned aircraft pictures from China have revealed a new UAV with joined wing and tail that could considerably increase range and payload and produce better handling at high altitudes. The unmanned aircraft may be undergoing near-field radar-cross-section or antenna testing since Internet images show it on the ramp with the landing gear shrouded.
U.S. analysts are already suggesting that the new Chinese UAV design -- with its 60,000-ft. cruising altitude, 300-mi. radar surveillance range and, possibly, lower radar reflectivity if made from the right composites -- could serve as the targeting node for China’s anti-ship ballistic missiles.
Meanwhile, Chinese industry is working on active electronically scanned array (AESA) radar designs and is shopping in the international market for small, powerful, airborne fighter-size and smaller AESAs.
Teräsmies kirjoitti:Heron vaikuttaa olevan melko suosittu muidenkin kuin armeijoiden keskuudessa.
http://en.wikipedia.org/wiki/IAI_Heron
Raveni kirjoitti:Tuli tuosta rajan helikopteri ketjusta mieleen rajavalvonta yleensä... Miksei rajalla ole uaveja käytössä? Ilmeisesti osa syynä on että niillä ei suomessa saa lentää kuin suljetussa ilmatilassa pois lukien nämä pienet uavit. Mutta esimerkiksi tuollainen raskaampi uav olisi erinomainen merivalvonnassa. tällainen kevyempi uav sitten taas itärajan vartijoille.
Einomies1 kirjoitti:Raveni kirjoitti:Tuli tuosta rajan helikopteri ketjusta mieleen rajavalvonta yleensä... Miksei rajalla ole uaveja käytössä? Ilmeisesti osa syynä on että niillä ei suomessa saa lentää kuin suljetussa ilmatilassa pois lukien nämä pienet uavit. Mutta esimerkiksi tuollainen raskaampi uav olisi erinomainen merivalvonnassa. tällainen kevyempi uav sitten taas itärajan vartijoille.
Olisko hintalappu liian kallis? Nykyisellään valvontaa hoidetaan Dorniereilla joihin on juuri päivitetty sensoripaketit, joten tuskin on varaa ja tarvetta.
Ehkä sitten kun Do 228:t vanhenee siirrytään UAV:en.