Olen aivan eri mieltä siitä, etteikö Ukrainaa pitäisi asistaa ja nopeasti. Nyt kaikki toivovat, että Debaltseve riittää. Sitten kai toivotaan, että Mariupol riittää. Harkova? Kiova?
Putin ottaa halutessaan Kiovan vielä vuoden 2015 aikana tällä Merkel-taktiikalla. Merkel pelaa juuri sitä roolia, minkä Putin on hänelle valinnut. Samalla Putin pyrkii hajottamaan EU:n "yhtenäisyyttä" (mikä vitsi) ja myös NATOa.
Kunhan nyt Puolan raja lähestyy ja Baltia alkaa olla kyseessä, saattaa tulla jo kurapöksyillekin (apua, eskaloituu yääää) mieleen, että jotain olisi Putlerille kannattanut ajoissa tehdä.
Olen ollut viime kevään maaliskuusta tätä mieltä eikä ole tarvinnut kantaa muuttaa. Tuhatkunta sivua olen aika ajoin sanonut vastaväitteisiin itse eniten kernaimmin toivovani olevani väärässä. Vielä ei ole tarvinnut olla.
Toivon toki olevani tällä kertaa. Jospa tällä kertaa. Putin ei himoa enempää eikös juu. Kapinallisten sotahan tämä vain. Venäjänkielistä väestöä suojellaan. Sisällissota... Venäjän tukemat kapinalliset...