Kuten palstalla aiemmin on jo toivottu, toivottavasti joku noheva tekee yhteenvedon jalostamojen tilanteesta. Näitä on ko aikas monta ottanut osumaa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ukrainan länsi vaunut on aika pitkälle -80-90 luvun tasoa. Tuskin mitään dronejammereita on asenneltu. Kuinkahan lienee suomi leoissa asian laita?Joo ja ei ne meidän leopardit ole merkittävällä tavalla eri asemassa. Vai onko? Uskoisin esimerkiksi PG-7VR tandem ontelon lennätettynä sopivaan paikkaan tekevän yhtä höpöä myös leo 2 a4/a6/a7lle. Toivoisin olevani väärässä.
Annihilation = hävitysMitähän toi annihilation meinaa tuossa dronen kuvassa?
Itse veikkaisin, että teksti osoittaa sytyttimen olevan viritetty. Käsittääkseni ohjaaja virittää paukun kukkumavalmiiksi vasta lentoonlähdön jälkeen.Mitähän toi annihilation meinaa tuossa dronen kuvassa?
Kranun irroitukseen dronesta käytetään dronen etäohjattavia toimintoja, jotka on valjastettu näissä eri tarkoitukseen. Esim. Laskeutumisvalon sytyttäminen voidaan poistaa ja käyttää vastaavasti kranun tiputuksen laukaisuna. Näyttöön tulee käytöstä ilmoitus ja ilmoitus tekstit voitaneen räätälöidä, jos näihin ajetaan omia softia sisäänItse veikkaisin, että teksti osoittaa sytyttimen olevan viritetty. Käsittääkseni ohjaaja virittää paukun kukkumavalmiiksi vasta lentoonlähdön jälkeen.
Ylya Ponomarev, one of the leaders of "Freedom of Russia" Legion, which is now fighting at the Russian border (Bilhorod and Kurks) gave an interview in RO press (hotnews) in which he stated:
1. For the moment military actions inside Russia are very limited because the West doesn't allow Ukraine to conduct large strikes on RU territory using Western heavy weapons. Only light weapons are being used for now. Besides, the supply lines can't be extended into RU territory for the same reason therefore such actions can't be sustained.
2. Everything they currently do is part of a larger plan which will culminate with a major blow at the right moment, the current incursions are just for gathering info about the enemy's capability to defend itself on its own territory.
The main idea is not to expect anything major for now, think of the current events unfolding in Bilhorod and Kursk as a reconnaissance mission but the final goal is to overthrow Putin's regime by force.
Logistiikkaa tuo helpottaisi paljon, kun junalla voitaisiin tuoda tavara Mariupoliin asti. Nykyään kuorma-autot lähtevät jostain Donetskin seudulta ellei jopa Taganrokista. Lisäksi on kuultu puheita rantaa seuraten kulkevasta uudesta radasta Mariupol-Berdjansk-Melitopol, mikä avaisi junayhteydet Krimille asti tätä kautta.Minusta nykyinen rata heijastaa tutkaa niin paljon uutta paremmin, että uusi rata lienee vielä vasta ratapohja jolle ei ole laskettu raiteita. Kuinka kauan ryssä tarvitsee sen rakentamiseen? Kuinka paljon tuo auttaa sen logistiikkaa?
Tuskin se pääosin noiden iskujen syynä, ettei tankit jne saisi löpöä, vaan että iskut tuntuisi ryssälän kansalaisten persiissä = tuotaisiin sota lähemmäs heitä heidän maaperällään.Öljyinfran tuhoaminen on loistava idea, mutta vähän menee toiveajatteluksi, ettei rintamalle polttoaineita riittäisi. venäjän kokoisessa maassa muualta säästämällä saadaan varmasti sotaan polttoaineet kaavittua kun se on kuitenkin prio1. Hätätilassa sitten vaikka tuontitavaraa. Mutta kyllähän siinä muu talous, vientitulot ja kansan mielialat saavat iskua vahvasti kun Ukraina vaan jatkaa samaan malliin.
Logistiikkaa tuo helpottaisi paljon, kun junalla voitaisiin tuoda tavara Mariupoliin asti. Nykyään kuorma-autot lähtevät jostain Donetskin seudulta ellei jopa Taganrokista. Lisäksi on kuultu puheita rantaa seuraten kulkevasta uudesta radasta Mariupol-Berdjansk-Melitopol, mikä avaisi junayhteydet Krimille asti tätä kautta.
Mutta Ukraina muistaakseni iski jollakin ohjuksilla tuon rakenteilla olevan radan Kalmius-joen sillan työmaalle. Sen jälkeen radasta ei ole juurikaan kuulunut eikä kuviesi perusteella se ole edistynytkään. Liekö siellä mennyt joku kriittinen siltaelementti tms. osa, jonka uusiminen kestää puoli vuotta vähintään? Tai sitten ryssä vaan hylkäsi koko projektin siihen.
https://tass.ru/proisshestviya/20220709In the Rostov region, the facilities of the Novoshakhtinsky plant were stopped after the fall of a UAV
ROSTOV-ON-DON, March 13. /TASS/. Technological facilities of the Novoshakhtinsky oil products plant in the Rostov region were stopped after the fall of unmanned aerial vehicles (UAVs) on Wednesday morning. This was announced by the regional governor Vasily Golubev.
“According to updated information, as a result of the operation of the duty electronic warfare systems (electronic warfare - TASS note), the UAVs fell onto the territory of the Novoshakhtinsky oil products plant,” he wrote in his Telegram channel .
It is reported that there are no dead or wounded. The consequences are being clarified.
Tämä on surullista mutta niin totta. Särkee täällä ex-vaununjohtajan sydämen, itseäni ei enää pitäisi koskea mutta nuorempia kollegoitani surkuttelen. Siis SA-Int pukimissa, näille Z-lentonäytöksille taputan käsiäni.Joo ja ei ne meidän leopardit ole merkittävällä tavalla eri asemassa. Vai onko? Uskoisin esimerkiksi PG-7VR tandem ontelon lennätettynä sopivaan paikkaan tekevän yhtä höpöä myös leo 2 a4/a6/a7lle. Toivoisin olevani väärässä.
Gersahenko taitaa lukea foorumia. Lyhyt nosto kaasuinfran iskujen seurauksista
- Ongelmia maataloudelle, ruuan hinta kesällä
- Kaasun hinta nousee piakkoin. Kaiken hinta sen seurauksena
Tuskin kukaan olettaa, että polttoaine 100 % loppuisi. Mutta aivan varmasti sitä ei riitä kaikille entiseen malliin
It looks like Ryazan oil refinery will probably be out of order for weeks, at least. And the largest oil distillation unit at LUKOIL's oil refinery in Nizhny Novgorod region was shut down after a fire due to a drone strike yesterday.
Several technological complexes for processing oil into straight-run gasoline were seriously damaged at Ryazan oil refinery, according to Russian Telegram channels.
Destruction of Russian oil infrastructure will continue.
Two things are already clear:
. Sowing in Russia will be very difficult, which means food prices are likely to start growing drastically by the middle of summer.
Lines to get gas within Russia and gas prices will probably grow in a few weeks already. Increase in gas prices will lead to prices of everything growing in Russia.
LUKOIL-Nizhegorodnefteorgsintez is not just one of many oil refineries. It is the largest refinery of a gasoline-oil profile in the Russian Federation.
In early January, Lukoil reported problems at the Nizhny Novgorod oil refinery. One of the two existing gasoline production units was shut down. The reason was attributed to the breakdown of compressor equipment purchased abroad. It was impossible to supply components for it due to sanctions. Then LUKOIL even asked other producers to help with the supply of up to 200 thousand tons of Ai-95 gasoline in January and February, although the Ministry of Energy of the Russian Federation officially persisted and stated that it would not affect the market. A month later, it began to prepare restrictions on gasoline exports in Russia.
Today, drones could have finished off the second, newer and last unit. This could stop or significantly limit the production of gasoline, which has already been a problem at the plant due to equipment failure. And systematic, sustained, and continuous strikes will continue to finish off gasoline production.
In 2023, the refinery averaged 410,000 tons of gasoline per month, up to 4.5 million per year. The same goes for diesel. Total gasoline production in all of Russia - up to 43 million tons. Not just one of the many refineries in question but at least 10% of Russia's total gasoline production. In the context of regional consumption, the deficit could be much larger. The specificity of oil refineries is that they were placed in areas of consumption, as it is much more convenient to transport crude oil (by pipeline) than products from it. The main consumers of the refinery were Moscow and the Moscow region, where gasoline was delivered by pipeline, and the production region itself. But even in case of replacement of supplies, such fuel will be much more expensive because it will include logistics costs. This will result in a new and already more significant rise in fuel prices.
Despite the strategic importance of the refinery, no decent protection against drones was organized. This allowed to "finish off" the refinery. Local agricultural producers may be next. Rising prices and falling production on the eve of the sowing season may become a serious problem for the Russian agricultural sector.