Coffee Man
Respected Leader
Luulen että tuo sama peli toimii lähialueilla - pl. Baltia, jossa Nato-jäsenyys pakottaa Venäjän toimimaan jotenkin muuten. Sama koskee mielestäni myös Suomea, johon ei tuo sama leikki oikein tehoa, vaan tarvitaan jotakin muuta.
Se, mikä Suomeen sitten tehoaisi on hankalampi juttu. Yksi mikä voisi tulla kyseeseen, olisi kova bluffi kovin panoksin. Jokin alue- ja/tai tukikohtavaatimus Suomen alueelta ja sitä tehostamaan suuri joukkojenkeskitys harjoitteluineen Kannakselle ja merialueille - eli voimakas uhkaus voimakkaalla operaatiolla (vailla aitoa tarkoitustakaan toteuttaa minkäänlaista operaatiota), ellei Suomi taivu vaatimuksiin . Meillä ei ole Naton tukea, EU:n tuki toki on, mitä se sitten ikinä onkaan. Tuossa tilateessa meidän johtomme olisi todella kovan paikan edessä ja varmasti olisi olemassa mahdollisuus että se taipuisi..
Pahoin pelkään että kyllä Venäjä löytää taktiikan joka puree Suomeen, jos sellaisen katsoo tarpeelliseksi. Ukrainan kaltaisia tapahtumia ei ole luvassa, enkä minä uuteen Talvisotaankaan ihan helposti usko...en ainakaan vielä tässä vaiheessa.
Yksinhän tässä on taas jääty.
Eivät isot länsimaat ole huolissaan Suomesta ja sen kohtalosta, ne ovat huolissaan tästä...
Britannian puolustusministeri Michael Fallon sanoi brittilehti Telegraphille uskovansa, että Venäjä voisi käyttää muun muassa propagandaa ja kyberhyökkäyksiä lietsoakseen kansanryhmien välisiä jännitteitä Baltian maissa.
Fallonin mukaan Venäjä saattaisi pyrkiä näin testaamaan sotilasliitto Naton valmiuksia.
- Olen huolissani (Venäjän presidentti Vladimir) Putinista. Olen huolissani paineesta, jota hän kohdistaa Baltian maihin ja siitä, miten hän testaa Natoa, Fallon sanoi.
Ja mitä muihin pelikenttiin tulee, niin niistä ei ole pulaa...
Kenraalin arvion mukaan Venäjän todennäköisimpiä tulevia kohteita Ukrainan lisäksi voivat olla Itä-Moldova ja Transnistria sekä Georgiasta itsenäiseksi julistautunut Abhasia. Kaikissa niissä on Krimin lailla suuri etninen venäläisväestö.