Ukrainan konflikti/sota

Säätiedotuksessa taivaalta putoavia ryssiä.

Aika vähän liikettä räjähdyksen ja laskeutumisen jälkeen joten taisi valmista tulla.


Ei taida olla jalostamo vaan Atlas polttoainevarikko joka siellä viimeyön jäljiltä palaa, sama joka paloi elokuussakin.

 
Viimeksi muokattu:
Yksi juttu ei millään mene joidenkin suomalaisten kaaliin. Kaapelinkatkoja-Kiina tukee Venäjää aidosti, ei siis vain ostamalla raaka-aineita, vaan myös teknologiallaan.

On hämmästyttävää, miten Kiina aina mainitaan tukijana mutta länsi ei tee asialle yhtään mitään. Suomi miettii vain, että saataisiinpa Kiinan keskiluokka vaikkapa syömään Atrian broilereita. Westerbacka roudaa sieltä opiskelijoita veromarkoillamme koulutettaviksi...

Kaapelit katkeavat, ja Kiina hymyilee, pandat matkustelevat edestakaisin. Stubb vierailee.

Oi Ukraina parka. Te taistelitte Ukrainan ja koko Euroopan vapauden puolesta, ja me olimme tällaisia. Saatana että hävettää.
 
Viimeksi muokattu:
Ei s***tana saa taas nauraa ryssän touhulle. Nyt ne on telottamassa kaikki jotka käyttää itse ostamiaan tai lahjoituksena saatuja kulkuneuvoja ja 70-80% Venäjän armeijan käyttämistä on näitä ajoneuvoja.
Osaavatkin olla verenhimosta porukkaa.
1/ Russian soldiers who use their own or donated vehicles on the front lines now face being executed along with their commanders, according to Russian milbloggers, in a sharp escalation of the Russian army's counter-productive campaign against personally owned vehicles.

2/ Huge losses of military vehicles have left Russian logistics at the front line – and even battlefield transportation – reliant on civilian vehicles. However, the Russian army has been cracking down on their use, despite the harm to its own logistics.

8/ "All our supplies and work of assault groups are connected with humanitarian transport, 'loaves' [Bukhankas], motorcycles, quads.I hope that the officials above the district officers will see and understand that all this must be fixed!"

9/ According to the "On the move" channel, 70-80% of Russian frontline vehicles are privately owned. The author writes:

10/ "Let's start with the simplest example in the form of a unit in which I am currently located and perform tasks: absolutely all the vehicles in our glorious company are personal, which we took at our own expense and in some cases thanks to sponsorship,…

11/ …literally collecting from around the world. Of course, the transport is also refueled and repaired at our own expense, we do not have any compensation for expenses or anything else (and who will give it?).

12/ "The above-mentioned transport travels both in the rear and in the line of contact, accordingly, it also has to organize the delivery of fighters to the front and the removal of fighters from the front. In the rear zone, we also go for equipment, fuel, food, etc."
 
Kun katsoo noita ilmoitettuja päivätappioita, tulee mieleen, että taitaa olla ryssällä internationalen loppu menossa:

Tää on viimeinen taisto,
rintamaamme yhtykää
niin huomispäivänä kansat
on veljet keskenään.

Työmiehet, kyntäjät ja kaikki
työkansa joukko nälkäinen.
Maa meidän on ja olla täytyy
vaan ei laiskain lurjusten.

Nälkä meill' on aina vieraanamme,
vaan kun korpit haaskoiltaan
me kerran kaikki karkoitamme
niin päivä pääsee paistamaan.

Tää on viimeinen taisto,
rintamaamme yhtykää
niin huomispäivänä kansat
on veljet keskenään.


Vaan ryssä se ryssii tuonkin. Korpit aterioivat ryssän kalmoilla ja viimeinen taisto taitaa olla kyseessä. Maa ei ole heidän, sillä he ovat lurjuksia. Muutenkaan ei sitten mene edes alkuunkaan nappiin. Ei edes vähän. Ja helvetin hyvä niin!
 
Kastehelmi ja Kangaspuro olivat Ylen valinnat aamun defaitismiannokseen. Käytiin läpi totutusti kaikki Ukrainan huonot vaihtoehdot. Yhtään ainoaa lausetta ei ollut siitä, miten Venäjällä asiat ovat. Ei Putinin rekrytointiongelmista (sotilaita haalitaan Temusta Jemeniin), ei rupla kurssista, ei jättitappioista, ei mistään. Ei sanaakaan. Venäjällä ilmeisesti sitten ei ole ongelmia.

Ikään kuin siellä ei olisi kahta kärsivää osapuolta ollenkaan.
 


Tarkistin luvut ja pitävät paikkansa, samat tiedot Ukrainan armeijan aamuraportissa:

Viime päivänä venäläisten hyökkääjien menetykset olivat 2 030 ihmistä. Ukrainan sotilaat tuhosivat myös 8 panssariajoneuvoa, 33 panssaroitua taisteluajoneuvoa, 34 tykistöjärjestelmää, 89 operatiivis-taktisen tason UAV:ta, 86 risteilyohjusta, 86 ajoneuvoa ja 3 yksikköä miehittäjien erikoisvarusteita.



Viimeisen päivän aikana kirjattiin 207 taistelua eli tappiot keskimäärin ryhmä per hyökkäys.
  • Harkovan suunnassa oli 12 taistelua.
  • Kupyanskin suunnassa taistelukohtausten määrä oli 25 päivässä
  • Lymanskin suunnassa joukkomme pysäyttivät kuusi vihollisen hyökkäystä
  • Kramatorskin suunnassa ukrainalaiset sotilaat mitätöivät viisi vihollisen yritystä murtautua puolustuksemme läpi
  • Viisi kertaa vihollinen yritti edetä Toretskin suuntaan
  • Pokrovskin suunnassa puolustajamme torjuivat 61 vihollisen hyökkäystä
  • Uspenivkan ja Dachnen siirtokuntien alueilla 43 kertaa.
  • Vremivskin suunnassa vihollinen teki 20 yritystä valloittaa asemamme
  • Dneprin suunnassa miehittäjät suorittivat neljä epäonnistunutta hyökkäystä.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi juttu ei millään mene joidenkin suomalaisten kaaliin. Kaapelinkatkoja-Kiina tukee Venäjää aidosti, ei siis vain ostamalla raaka-aineita, vaan myös teknologiallaan.

On hämmästyttävää, miten Kiina aina mainitaan tukijana mutta länsi ei tee asialle yhtään mitään. Suomi miettii vain, että saataisiinpa Kiinan keskiluokka vaikkapa syömään Atrian broilereita. Westerbacka roudaa sieltä opiskelijoita veromarkoillamme koulutettaviksi...

Kaapelit katkeavat, ja Kiina hymyilee, pandat matkustelevat edestakaisin. Stubb vierailee.

Oi Ukraina parka. Te taistelitte Ukrainan ja koko Euroopan vapauden puolesta, ja me olimme tällaisia. Saatana että hävettää.
No mitä sitä ihmettelemään sen enempää kun sitä ei haluta ymmärtää kaikkien keskuudessa edes tällä palstalla.
 
Yksi juttu ei millään mene joidenkin suomalaisten kaaliin. Kaapelinkatkoja-Kiina tukee Venäjää aidosti, ei siis vain ostamalla raaka-aineita, vaan myös teknologiallaan.
Lisäksi Pohjois-Korea lienee Kiinan proxy, ei sen johto muuten pysyisi pystyssä. Tuossa on hiukan riskinä että Kiinan testikalustoa uitetaan PK kautta. Kannattaa siis seurata PK tavaran suorituskykyä.

On tämä Kiinan boikotointi hiukan toivotonta kun niin monet jenkkituotteetkin valmistetaan siellä.
Yrityksille Kiina-riippuvuus on vaarallista. Kiina saa esimerkiksi komponentteja kun se on monen valmistajan suurin markkina, mutta samalla se valmistaa yhä enemmän peruskomponenteista länsituotteisiin.
 
Back
Top