Ukrainan konflikti/sota

Ukraina on asentanut KrKK:n tuollaiseen maadrooniin, mikäli pari normaalilla KK:llä ja pari tällaisella varustettua mönkijää tulee jalkaväen edellä kohti taisteluhautaa ja yläpuolella lentää vielä FPV drooneja sekä niitä kranaatin pudottelijoita niin vaikeaa on puolustaa linjaa. Lisänä voi tulla niitä räjähdedrooneja ensimmäisenä, jotka tulevat pesäkkeiden viereen räjähtämään. Paljon helpompi tuoda tällaisia tien avaajaksi piilossa kuin esimerkiksi taisteluvaunuja, lisäksi drooneilla vedetään jo räjähderaivaimia yms. miinakenttien läpi, jolloin väylää on mahdollista aukaista isommalle kalustolle samanaikaisesti.

Onhan noille varmasti monia hyödyllisiä käyttötarkoituksia. Etenemiskyky maastossa ei päältä päin arvioiden ole kaksinen. Yksi kaatunut koivu tiellä, tai oja peltosarkojen välissä voi olla jo liikaa? Ihan joka hyökkäyksen kärkenä ei kyseinen malli pärjää.

Ukraina on asentanut KrKK:n tuollaiseen maadrooniin, mikäli pari normaalilla KK:llä ja pari tällaisella varustettua mönkijää tulee jalkaväen edellä kohti taisteluhautaa ja yläpuolella lentää vielä FPV drooneja sekä niitä kranaatin pudottelijoita niin vaikeaa on puolustaa linjaa. Lisänä voi tulla niitä räjähdedrooneja ensimmäisenä, jotka tulevat pesäkkeiden viereen räjähtämään. Paljon helpompi tuoda tällaisia tien avaajaksi piilossa kuin esimerkiksi taisteluvaunuja, lisäksi drooneilla vedetään jo räjähderaivaimia yms. miinakenttien läpi, jolloin väylää on mahdollista aukaista isommalle kalustolle samanaikaisesti.

Toisaalta tuo ei taida kestää JV-miinoja.
Pitäisi olla jotain mini raivausvaunuja jotka tekee mönkijän mentäviä uria maadroneille ja jalkaväelle.
Sekä minisiltavaunuja.

Selkein todiste siitä ettei venäjää haluta polvilleen on se ettei sitä ole tehty.

Sanoisin itse, että on ihan täysin fakta, että ovat pirut erittäin hyvin rakentaneet oman pesänsä. Vain lännessä toimii taktiikka, että kun vähän pörssi säikähtää, paskat putoaa housuun. On helppo veistellä juttuja talouspakotteista ja muusta skeidasta ja kuvitella, että itse piru siitä leppyisi, kun keskisormea näytetään. Ne vain hakevat nakkinsa toiselta kioskilta. Käytännössä pakotteet ovatkin kiusanneet vain oligararkkien varainkätkentää ja auttaneet putleria taloustavoitteissaan, kun rahat eivät enää kulje suoraan lännen turvasatamiin suurimmat varkaan ovat lentäneet ikkunasta. Jos vienti onkin hiukan hiipunut, valuuttapako on kuitenkin loppunut ja ikkunan avaamisessa avustaminen viimeisenä kiitoksena ei paljoa maksa. Pakotteet ovat osoittautuneet järjestään tuhnuiksi, koska ovat jo lähtökohtaisesti hampaattomia ja kiertäminen on vain pieni lisävaiva. Kaiken tämän ruususen unen sivussa, rysyt ovat nopeasti saavuttaneet ja ehkä jopa ylittäneet Ukrainan kyvyt doronerintamalla. Vain neuvostoperintöä oleva massiivinen raskas sotarauta on osoittautunut kovin vähäarvoiseksi. Se toimi aluksi jossakin määrin, kun sille ei ollut oikein mitään suoraa vastinetta.

JOo, ovat rysyt hienosti sisäistäneet koko sotarikosten pitkän oppimäärän mutta valitettavasti tällä asialla ei ole merkitystä itse sodan kulun kannalta - eikä ehkä minkään tulevan rauhansopimuksenkaan kannalta ellei koko paskakasaa saada lyötyä maanrakoon. Itse olen tyystin unohtanut haaveet mistään talousromahduksesta. Talousongelmat ovat jo ihan samalla tavalla arkipäivää Suomessa mutta vallanvaihto rysylandiassa nyt tietysti vaikka voisi ehkä tapahtuakin. Mikä siinä sitten lopulta muuttuisi kuin että tämä järjetön sota loppuisi, joka varmaan monille silmää tekeville on luultavasti taloudellinen katastrofi mutta vastaavasti monille uusille pyrkyreille tie kaikkiin hovin antimiin.

Sanoisin itse, että on ihan täysin fakta, että ovat pirut erittäin hyvin rakentaneet oman pesänsä. Vain lännessä toimii taktiikka, että kun vähän pörssi säikähtää, paskat putoaa housuun. On helppo veistellä juttuja talouspakotteista ja muusta skeidasta ja kuvitella, että itse piru siitä leppyisi, kun keskisormea näytetään. Ne vain hakevat nakkinsa toiselta kioskilta. Käytännössä pakotteet ovatkin kiusanneet vain oligararkkien varainkätkentää ja auttaneet putleria taloustavoitteissaan, kun rahat eivät enää kulje suoraan lännen turvasatamiin suurimmat varkaan ovat lentäneet ikkunasta. Jos vienti onkin hiukan hiipunut, valuuttapako on kuitenkin loppunut ja ikkunan avaamisessa avustaminen viimeisenä kiitoksena ei paljoa maksa. Pakotteet ovat osoittautuneet järjestään tuhnuiksi, koska ovat jo lähtökohtaisesti hampaattomia ja kiertäminen on vain pieni lisävaiva. Kaiken tämän ruususen unen sivussa, rysyt ovat nopeasti saavuttaneet ja ehkä jopa ylittäneet Ukrainan kyvyt doronerintamalla. Vain neuvostoperintöä oleva massiivinen raskas sotarauta on osoittautunut kovin vähäarvoiseksi. Se toimi aluksi jossakin määrin, kun sille ei ollut oikein mitään suoraa vastinetta.

JOo, ovat rysyt hienosti sisäistäneet koko sotarikosten pitkän oppimäärän mutta valitettavasti tällä asialla ei ole merkitystä itse sodan kulun kannalta - eikä ehkä minkään tulevan rauhansopimuksenkaan kannalta ellei koko paskakasaa saada lyötyä maanrakoon. Itse olen tyystin unohtanut haaveet mistään talousromahduksesta. Talousongelmat ovat jo ihan samalla tavalla arkipäivää Suomessa mutta vallanvaihto rysylandiassa nyt tietysti vaikka voisi ehkä tapahtuakin. Mikä siinä sitten lopulta muuttuisi kuin että tämä järjetön sota loppuisi, joka varmaan monille silmää tekeville on luultavasti taloudellinen katastrofi mutta vastaavasti monille uusille pyrkyreille tie kaikkiin hovin antimiin.
Ei se ihan noin mene. Pakotteiden myötä putleri joutuu keksimään uudelleen tavan pyörittää ryssälää. Tähän mennessä homma on toiminut korruptiopyramidillä ja se on voideltu maksukykyisellä ruplalla. Pyramidin ylimmät osat on pidetty uskollisina niin isolla kasalla ruplia että taaloiksi muutettu siellä on ollut kansainvälisiä superrikkaita. Palvele kohtuullinen ura putlerille ja kymmenen seuraavaa sukupolvea elää rahoilla.

Nyt tämä reikä sulkeutuu ja jäljelle jää lähinnä ostokuponkia vastaava rupla. Joudutaan palaamaan Stalinin keinoihin eli naganilla motivointiin. Neuvostoliitossa olikin sitten ihan toinen ongelma eli jokainen kynnellekykenevä pyrki loikkaamaan ulos siitä vankilasta jota Neuvostoliitoksi kutsuttiin. Älykkäät tämän tulevan jo näkikin ja poistuivat maasta jo heti kolmenpäivän erikoisen alkumetreillä.

Eli pakotteet toimii ja meno menee mielenkiintoiseksi vuoden loppuun mennessä putlerille.

❗❗Petturi ja sotarikollinen Mykhailo Hrytsai on eliminoitu miehitetyssä Berdianskissa
IMG_7803.webp
IMG_7804.webp

18. Kesäkuuta 2025 väliaikaisesti miehitetyssä Berdianskissa, Zaporižžjan alueella, ammuttiin kollaboraattori, valtiopetturi ja sotarikollinen Mykhailo Pavlovytš Hrytsai.

▪️Hrytsai oli kotoisin Poltavan alueelta ja asui Berdianskissa. Hän johti “Sosialistinen Ukraina” -puolueen paikallisosastoa. Kaupungin miehityksen jälkeen vuonna 2022 hän ryhtyi vapaaehtoisesti yhteistyöhön Venäjän miehittäjien kanssa ja sai viran miehityshallinnossa – toimi ns. virkaatekevänä pormestarina sekä samanaikaisesti infrastruktuurista, kunnallistekniikasta ja energia-alasta vastaavana apulaisjohtajana.

Käytännössä hän ryösti valtion omaisuutta miehitetyssä Berdianskissa moskoviittien hyväksi.

▪️Hän oli osallisena sotarikoksiin – terrorisoi miehitetyn kaupungin väestöä, ilmiantoi venäläisille Ukrainan-mielisiä kansalaisia ja osallistui kidutuskeskusten järjestämiseen Berdianskin alueella.

Hrytsaille oli annettu poissaolevana epäiltynä ilmoitus rikosasiassa, joka avattiin 1.4.2022 Ukrainan rikoslain 111 §:n 2 momentin nojalla (valtiopetos).

☠️Ukrainan puolustusministeriön tiedustelupalvelu (ГУР МО) muistuttaa:
Jokaisesta ukrainalaisia vastaan tehdystä sotarikoksesta seuraa oikeudenmukainen kosto.

Viimeksi muokattu:
Back