Ukrainan konflikti/sota

6kk häiriöt ison firman toiminnassa ja IT-projekti. Tähän verrattuna 50 miljoonan dollarin vahingot ovat huimasti alakanttiin. Kun katsoo Suomen IT-projekteja (Apotti, Wilma....), niin 50 miljoonalla saa alustavan tarjouksen markkinointiosastolta.
Olisiko kyseessä käännöskukkanen, voisi kuvitella kokonaistappion olevan lähempänä 10-50 miljoonaa euroa päivässä.
 
Olisiko kyseessä käännöskukkanen, voisi kuvitella kokonaistappion olevan lähempänä 10-50 miljoonaa euroa päivässä.
Eiköhän tuo liene venäläistä tuftaa.
Todelliset tappiot ovat suuremmat mutta se ei näy kirjanpidossa.
 
Njet problem: Tuolla on muitakin lentoyhtiöitä ja niillä on tietojärjestelmä . Nyt vaan puttelin hallinto fuusioi noita ja kas... syntyy Rodinaflot.. Toki edelleen XP:n päällä ehkä ?
Näin tämä tulee menemään. Aeroflotin koneet ja laitteet sekä henkilökunta siirretään toisen lentoyhtiön järjestelmiin ja omistukseen. Ylin johto siirtyy patriarkka Kirilin vihmoman siunauksen kera taivaallisen lentoyhtiön palvelukseen lähimmän ikkunan kautta.
 
Näin tämä tulee menemään. Aeroflotin koneet ja laitteet sekä henkilökunta siirretään toisen lentoyhtiön järjestelmiin ja omistukseen. Ylin johto siirtyy patriarkka Kirilin vihmoman siunauksen kera taivaallisen lentoyhtiön palvelukseen lähimmän ikkunan kautta.
Aeroflot on ryssälän valtion konttori. Eli syylliset löydetään ja pyörittämiseen tarvittava infra ryöstetään jostain.

Lentoyhtiö on puhdas logistiikanpyörittäjä ja jotta logistiikka on tehokasta niin kaiken pitää olla oikeassa paikassa oikealla hetkellä. Kun alkaa miettiä asioita jotka pitää hoitaa niin:
-Maahenkilöstö
-Lentohenkilöstö
-Lentohenkilöstön lepoajat ja lentotunnit
-Lentokoneiden huollot ja niiden vaikutus koneiden saatavuuteen
-Lentokoneiden huoltokirjanpito
-Rahdin, matkustajien ja matkatavaroiden määrät niin että koneet on optimissa painossa
-Polttoaineen määrä matkan ja toteutuneen painon mukaan
-Ruokahuolto koneissa
-Poikkeustilanteiden hoito eli kun ei olekkaan sitä lentäjää/stuerttia/perämistä niin lennätetään ne paikalla niin että kone lähtee ajoissa
-Lippujen myynti ja koneiden buukkaus
-Lentokenttä tilojen varaus, eli portti, rahti ja matkatavarat
-Palkkojen maksu
-Rahoitus ja koko muu kirjanpito

Merkittävä osa noista on lentoturvllisuusasioita joissa ei voi lipsua tai alkaa tulla romua. Toivottavasti meni pysyvästi vaikka koko fleetin huoltohistoriat hukkaan niin koneilla lentely loppui kunnes on tehty kattavat huollot eli resetoitu tilanne. Toinen messevä juttu olisi jos lipputiedot olisi pysyvästi hukassa. Siinähän sitten yhdistelet pankkien maksutietojen perusteella mitä kukakin on maksanut ja mistä. Aiheuttaa varmasti mukavaa ryssimisentunnetta kun olet ostanut liput ja sitten ne vain haihtui bittien taivaaseen. Aeroflot on ollut tuolla se premium yhtiö eli siellä on maksettu hyvästä. Tusinayhtiöitä ryssälässä lentelee pilvinpimein ja niiden kanssa ryssä tietää riskeeraavansa rahansa ja/tai henkensä.

Lähinnä lopputulos kertoo juuri siitä että ryssälän resurssit alkaa loppua. Valtion rahat uppoaa käytännössä täysin sotaan joten kaikki alkaa olla sitten rempallaan. Jos järjestelmässä tosiaan on oleskeltu vuosi niin kyllä tuolla on ollut IT puoli aika ohkaisella henkilöstöllä. Se reaaliteetti että Italian kokoinen talous hoitaa miljoona-armeijan hyökkäyssodassa ei vain ole totta.
 
Näin tämä tulee menemään. Aeroflotin koneet ja laitteet sekä henkilökunta siirretään toisen lentoyhtiön järjestelmiin ja omistukseen. Ylin johto siirtyy patriarkka Kirilin vihmoman siunauksen kera taivaallisen lentoyhtiön palvelukseen lähimmän ikkunan kautta.
Juu. Eikös Finnairillakin muinoin työntekijät saaneet halpoja lentomatkoja henkilöstöetuna?
 
6kk häiriöt ison firman toiminnassa ja IT-projekti. Tähän verrattuna 50 miljoonan dollarin vahingot ovat huimasti alakanttiin. Kun katsoo Suomen IT-projekteja (Apotti, Wilma....), niin 50 miljoonalla saa alustavan tarjouksen markkinointiosastolta.
Ei kai Wilmassa muuta ongelmaa ole ollut kuin tolkuttoman kankea käyttöliittymä. Käytännössä monopoli pitää hinnan kirehkönä loppukäyttäjälle eikä motivoi kehitystyöhön. Sen sijaan Wilman korvaajaksi suunnitteltu Digione on kallis ja pulassa.
 
Operatiivinen tilannekatsaus 29.07.2025 klo 08:00 liittyen Venäjän hyökkäykseen
Kunnia Ukrainalle!

Alkanut on 1252. päivä Venäjän federaation laajamittaista aseellista hyökkäystä Ukrainaa vastaan.
Ukrainan puolustajat pitävät sitkeästi asemansa ja aiheuttavat viholliselle merkittäviä tappioita.

Viimeisen vuorokauden aikana kirjattiin yhteensä 172 taistelukosketusta.
Eilen vihollinen suoritti 90 ilmaiskua ja pudotti 149 ohjattua lentopommia. Lisäksi se teki 5 922 tulitusta, joista 61 monilaukaisuraketinheittimillä, ja käytti hyökkäyksiin 3 859 itsemurhadronea.

Ilmaiskuja kohdistettiin erityisesti seuraaviin asutuskeskuksiin:
• Ternove – Dnipropetrovskin alue
• Kostjantynivka, Ivanopillja, Markove, Svitle – Donetskin alue
• Zaliznytšne, Bilohirja, Novoandrijivka, Bilenke – Zaporižžjan alue
• Lvove – Hersonin alue

Puolustusvoimien ilmavoimat, ohjusjoukot ja tykistö iskivät viime vuorokauden aikana:
• 5 vihollisen henkilöstön ja kaluston keskittymäalueeseen
• 2 johtopaikkaan
• 1 ammusvarastoon
• 2 vihollisen tykistöjärjestelmään

Suuntakohtainen tilanne:
• Pohjois-Slobozhanskin ja Kurskin suunta:
10 taistelukosketusta, 14 ilmaiskua, 28 ohjattua pommia, 308 tulitusta, joista 8 MLRS:llä.

• Etelä-Slobozhanskin suunta:
7 hyökkäystä Vovtšanskin, Zelenen ja Krasne Pershen alueilla.

• Kupjanskin suunta:
6 hyökkäystä Stepanove Novoselivkan, Kindrašivkan ja Lozovan alueilla.

• Lymanin suunta:
32 vihollishyökkäystä Novojegorivkan, Karpivkan, Zelenan Dolynan, Jampolivkan, Dronivkan ja Serebrjankan suuntaan.

• Siverskin suunta:
4 hyökkäystä pysäytettiin Hryhorivkan lähistöllä ja Vyjimkan suunnalla.

• Kramatorskin suunta:
1 hyökkäys Predtetšynen suuntaan.

• Toretskin suunta:
10 hyökkäystä Diliivkan, Toretskin, Oleksandro-Kalynoven ja Rusynyi Jarun alueilla.

• Pokrovski suunta:
57 vihollisen hyökkäysyritystä torjuttiin Popiv Jarin, Majakin, Novoekonomitšnen, Razinen, Lysivkan, Tšunyšynen, Zviroven, Kotlinen, Udatshnen, Novomykolajivkan, Horihovern, Zelenyi Kutin ja Dačnen alueilla.

• Novopavlivkan suunta:
17 hyökkäystä Zelenyi Hain, Zelene Polen, Piddubnen, Oleksandrohradin, Ševtšenkon, Voskresenkan ja Temyrivkan alueilla.

• Orikhivin suunta:
1 hyökkäys Kamjansken läheisyydessä.

• Pridniprovskyi suunta:
5 hyökkäystä torjuttiin.

• Huljajpilen suunta:
Ei taistelukosketuksia.

• Volynin ja Polissjan suunnat:
Ei merkkejä vihollisen hyökkäysryhmityksistä.

Tappiot viholliselle:

Ukrainan joukot aiheuttivat merkittäviä tappioita viholliselle henkilöstössä ja kalustossa, heikentäen aktiivisesti sen hyökkäyspotentiaalia syvässä selustassa.

Venäjän tappiot viimeisen vuorokauden aikana:
• 1 050 henkilöä
• 4 tankkia
• 39 tykistöjärjestelmää
• 1 monilaukaisurakettijärjestelmä
• 1 ilmapuolustusjärjestelmä
• 192 taktisen tason UAV:ta
• 2 risteilyohjusta
• 91 yksikköä ajoneuvokalustoa

IMG_8085.webp

Liity puolustusvoimiin!
Yhdessä voittoon! Kunnia Ukrainalle!

🔥 Arkistokuvaa: GUR:n erikoisjoukot käyttivät ensimmäistä kertaa FPV-drooneja avomerellä

11. syyskuuta 2024 suoritetun iskun aikana Krimin rannikolla Ukrainan puolustusministeriön tiedustelupalvelun (GUR) “Timurin erikoisyksikköön” kuuluvat “Raven Group” -taistelijat käyttivät ensimmäistä kertaa FPV-drooneja veneistä käsin avomerellä.

🎥 Videolla nähdään tiedustelijoiden taistelutyöstä eksklusiivista kuvamateriaalia.

Tämän operaation osan ansiosta GUR:n sotilaat pystyivät tukahduttamaan vihollisen yksiköiden tulen Mustallamerellä sijaitsevalla “Petro Hodovantsin” kaasuntuotantoalustalla.

Vihollinen kärsi tappioita henkilöstön ja kaluston osalta.

⚔️ Taistelu Ukrainan merialueista jatkuu!
Kunnia Ukrainalle!

 
Taas on palanut junaliikenteen muuntaja. Näitä lienee Venäjällä paljon mutta kuinka helposti noita sitten voi korvata uusilla tai siirtämällä jostain vähemmän tärkeästä paikasta muuntaja näihin solmukohtiin, jokatapauksessa mikäli tahti pysyy tällaisena niin ongelmia on kasaantumassa logistiikan hoitamisessa.

Tämä on ilahduttava suuntaus. Ja jonkinlainen arvoitus miksi vasta nyt on tullut useampia näitä iskuja. Ryssä kun elää rautateiden varassa. Onko kenties niin että arvokkaammissa kohteissa alkaa olemaan liikaa ilmatorjuntaa.

Palstan junailijat voisivat kommentoida mitä tämmöisen muuntajan kärähtäminen tarkoittaa. Millaista rautatiepätkää tuollainen yleensä palvelee ja voidaanko korvata jollain tavalla. Dieselillä toki pääsee.
 
Tämä on ilahduttava suuntaus. Ja jonkinlainen arvoitus miksi vasta nyt on tullut useampia näitä iskuja. Ryssä kun elää rautateiden varassa. Onko kenties niin että arvokkaammissa kohteissa alkaa olemaan liikaa ilmatorjuntaa.

Palstan junailijat voisivat kommentoida mitä tämmöisen muuntajan kärähtäminen tarkoittaa. Millaista rautatiepätkää tuollainen yleensä palvelee ja voidaanko korvata jollain tavalla. Dieselillä toki pääsee.
Tämä on ilahduttava suuntaus. Ja jonkinlainen arvoitus miksi vasta nyt on tullut useampia näitä iskuja. Ryssä kun elää rautateiden varassa. Onko kenties niin että arvokkaammissa kohteissa alkaa olemaan liikaa ilmatorjuntaa.

Palstan junailijat voisivat kommentoida mitä tämmöisen muuntajan kärähtäminen tarkoittaa. Millaista rautatiepätkää tuollainen yleensä palvelee ja voidaanko korvata jollain tavalla. Dieselillä toki pääsee.
Tuli tuosta mieleen, kun on tullut nähtyä videoita, missä drooni käy tekemässä räjähdyksellä reiän ryssän tykin piippuun, niin onnistuisikohan sellainen järjestely, että drooneilla iskettäisiin rautatievaihteisiin? Tällöin rautatien korjaaminen ei välttämättä kävisköhän niin nopeasti, koska vaihdepalasia ei välttämättä ihan joka mutkassa ole jemmassa. Lisäksi vaihteen kohdalla junan liikesuunta muuttuu, joten hyvällä lyhyllä juna tipahtaisi pois raiteiltaan.
 

Liitteet

  • IMG_8550.webp
    IMG_8550.webp
    25.2 KB · Luettu: 18
Ei kai Wilmassa muuta ongelmaa ole ollut kuin tolkuttoman kankea käyttöliittymä. Käytännössä monopoli pitää hinnan kirehkönä loppukäyttäjälle eikä motivoi kehitystyöhön. Sen sijaan Wilman korvaajaksi suunnitteltu Digione on kallis ja pulassa.
Ihan ooteenä. eiks EK ole opettaja hommissa.... Nooh, minua Wilmassa vatuttaa se, ettei opettajat jaksa yksilöidä viestejä, vaikka se siellä on mahdollista... Ei minua kiinnosta jonkun toisen koulun jalkapalloharjoitukset kesäaikaan, kun koitan juuri valita uutta pyörätuolia tyttärelle... Elikkäs minulle tulee kouluaikana tommoset 30 wilmaviestiä viikossa, joista noin kolme koskee ihan meitä....
 
Back
Top