Ei ymmärretä. Mitä on anteeksiantamatonta.
Itse luin ryssien lännessä väkoilun yhteydessä kommentit "kaikki mitä me halusimme, me olemme jo saaneet, ja loput te itse tarjoisitte, ja halvalla". Lännelle naurataan kyynisesti, kun sinisilmäiselle höpsölle, jonka kanssa voi tehdä vaikka mitä. Tietenkin näen enemmän venäläisten raadollisuutta koska olen tekemisissä heidän kanssa. Ja joskus heidän ylimielinen kyynisyys mykistää, näin kuvottava ja rajaton se on . Niinkuin tämä jo kerran mainitsema Suomessa asuva nainen,jonka isä palveli kgb:ssa GDR:ssa "tavallisena valokuvaajana" ja joka valehteli minulle miten törkeästi Eestin valtio on toiminnut, kun vei heidän Tallinan keskustan luksus asunto ja jätti heidät ilman kattoa. Valhe. Chekistien varastamat eestilaisilta omistajalta (omistajat lähetettiin siperiaan/komin tasavaltaan/kazahstaniin paskamajaan asumaan) asunnot palautettiin omistaijille, mitä on humaanista ja oikeudenmukaista, mutta kukaan kgb-varkaista ei jäännyt ilman asuntoa, kadulle, vaikka ovat tehneet rikoksia, ne kaikki saaneet uudet asunnot, myös Tallinnasta, mutta ei mitään entisen veroista, tietenkään. Mikä on todella humaania. Ja tämä nainen jätti mainitsematta tämän, syy: tarkoituksella, miettinyt onko valhen keinoin etsitaan ihmisia jotka ryhtyvät heidän kanssa hysteriaan"russofobiasta" ja hihhulointiin "venäjä on maapallon pelastus ja tulevaisuus".
Lisäksi sama nainen suhtautuu suomalaisiin hyvin ylimielisesti ja halveeraten, (sen huomasin ikävä kyllä monilla venäläisillä) että suomalaiset olivat jo neuvosto Eestin ajalta toisen sortin ihmisia: "Мы их за людей не считали" - näin kuului se lause. Harvoin kuule tälläistä ylimielisyyttä, ensin miettinyt että onpa puheet, mutta kun en ole ihan eilen syntynyt tähän maailmaan, ja tunnen eestilaisiakin, ja myös eestin venäläisiä jo vuodesta 80, tunnen Stalinin aikana karkoitettuja ja jostain syystä asettuneita Eestiin sitten, vaikkei siellä asuneetkin aikaisemmin, mutten ole koskaan kuullut näin levottomia puheita, kun häneltä. Päinvastoin, ne näki länsimäisyyttä Eestissa/ovat kuulleet siitä, arvostaneet ja juuri siksi se oli haluttu paikka elää monelle toisinajattelijoille, joka pelastuneet Stalinin vainoista. Lähemmäksi länttä oli turvallisempi.
Toisaalta hän ei ole mikään tyhmä, oivalsi heti, etten oikein hyväksy tälläistä puhetta, ja totesi yhtäaikaa "että kyllä me oltiin miehettäijiä siellä". Tämä tuli hänen "venäläisyyden" ylistämisen yhteydessä, kun sanoin ettei itsessäni ei sitten ole näitä ylivertaisia "venäläisiä geeniä" ei sitten pisarakaan ja että tiedän NL/Venäjän historiaa sen verran, että voin jopa sanoa - yhtä häpeällistä ja ruma menoa koko heidän historia. Muutta me ei juutella enää politiikasta, jos ruvetaan puhumaan sitä, tulee riitaa. Mutta olen vaaruillaan hänen kanssa, olen varuillaan kaikkien venäläisten kanssa nyt. Nykyisin säihkähdän kun kuulen venäjän kielen lähellä, se on uusi tunne. Luottamuus on mennyt. Siinä voi olla putinisti.
Ja vielä ryssien propagandaan: minua mykistää edelleen tämä heidän H-lause "no jos ei katsoa sitä (venäjän tv:ta), niin MITÄ SITTEN pitäisi katsoa?" , (samoin kun toinen samanlainen "Jos ei Putin, niin kuka sitten"
) ihan kun ei ole olemassa enää mitään sen ohella koko maailmassa, ei suomen uutisia (maan josta moni sai hyvän ja erittäin helpon elämän) , ei ole muiden maiden uutisia, muu maailma kuitataan vain yhdellä lauseella: "kaikialla varastetaan, ei vain Venäjällä"(!). Se on siinä, koko länsimäiden kehitys, koko historia, koko sivistys..kaikki vain yhdessä sanassa: "varastetaan"(!) Vaikka kaikki siellä haluavat haljavan. Näin tätä maailma koe ryssä-putinisti. Kun yrittää kyseenalaista tämän, ne alkavat aina huutamaan. Yrittä tässä sitten olla uskomatta ettei joukkohypnoosia ole olemassa, ettei tv voi tehdä zombeja.
Ja sitten tämä revanshismin oikeutus, se on vasta putinistien pelottavin keksintö: "muut saaneet tehdä mitä ikinä huvittaa, miksei Venäjä". Kun kysyy heiltä "Ketkä muut? Mitä ne tekivät?". Vastauksena voi saada vaikka mitä, kuten "Entä Amerikan miehettäminen? Kolonialismi ympäri maailma? Työläisten riisto? jne" Ja sitten tätä sooppa kruunaa: "hitler/fasistit/kaikki-ovat-kateellisia-meille-kaikki-haluavat-laittaa-meidät-polville-ei-onnistuu-me-nousemme-polviltaan-nyt-meissä-asuu-pyhyys".
Ja nyt siellä jo kuuluu: "Nousee, iso maa" (Вставай страна огромная) sotakutsu, tämän vuotisen voiton päivän jälkeen se on jäänyt sitten pysyvästi päälle. He ovat jo sodassa siellä. Koko maailma vastaan.
https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Священная_война
Edit. Tehnyt paljon korjauksia ja täydensin.