Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1. Hidas eskalaatio kaikilla rintamilla, check
2. De-eskalaatio osilla rintamista, check
3. Harhautushyökkäys tulitaukoa edeltäneessa suunnassa?
Joukkoja on nyt levossa ja ryhmittymässä selustassa. Sanoisin että kohta kolisee.
Itse en nyt jaksa uskoa tuohon kolisemiseen. Öljyn hinta on taas sellaisissa pohjalukemissa, että Putinia ei paljon naurata. En jaksa uskoa, että nyt lähtisivät sotimaan.
Voidaanhan me ottaa tähän väliin vaikka joku pikku äänestys. Kuka veikkaa, että Venäjä aloittaa Ukrainassa suurhyökkäyksen heinä-elokuun aikana?
Ihailemani näytelmäkirjailija Tšehov sanoi: »Jos ensimmäisessä näytöksessä seinällä roikkuu ase, kolmanteen näytökseen mennessä sillä tulee ampua jotakin. Jos asetta ei aiota käyttää, ei sitä tarvita seinällä.»
- EU on jo tukenut Ukrainan sotaa miljoonilla euroilla. Miksi meidän pitäisi jatkaa Ukrainan tukemista muissakaan asioissa kun rahat syydetään armeijalle, vaahtosi Italian delegaation puheenjohtaja Paolo Romani.
Niin omituisia puheenvuoroja, että ihankohan oikea käsi on tiennyt mitä vasen tekee näissä vastaan puhuneiden maiden hallinnossa.Luonnosta vastustavien maiden edustajat pitivät hyvin provosoivia puheenvuoroja, jotka johtivat jopa kokoussääntöjen rikkomiseen.
- Kyllähän siinä koitettiin provosoida prosessia. Olen kuitenkin sen verran kokenut, ettei minua provosoida mihinkään, yleiskokouksen puheenjohtaja Ilkka Kanerva sanoo Iltalehdelle.
Etenkin Italia ja Ranska pitivät hyvin ärhäköitä puheenvuoroja päätöslauselmaluonnoksen vastustamiseksi.
- Etyj kieltää demokratian, jos luonnoksesta äänestetään ilman Venäjän läsnäoloa.
- EU on jo tukenut Ukrainan sotaa miljoonilla euroilla. Miksi meidän pitäisi jatkaa Ukrainan tukemista muissakaan asioissa kun rahat syydetään armeijalle, vaahtosi Italian delegaation puheenjohtaja Paolo Romani.
Paolo Romani kuuluu Berlusconin puolueeseen, joten hänen puheensa ei ollut laisinkaan yllättävä. Mitkähän muiden vastarannan kiiskien taustat lienevätkään..?Niin omituisia puheenvuoroja, että ihankohan oikea käsi on tiennyt mitä vasen tekee näissä vastaan puhuneiden maiden hallinnossa.
???EU:n yhtenäinen rintamalinja pitää
No italialla ja ranskalla on pitkät perinteet takinkäännössä.EU:n yhtenäinen rintamalinja pitää