Sodassa ja rakkaudessa kaikki keinot on sallittuja, näin sananlaskun mukaan - ja Ukraina nyt on sodassa Venäjää vastaan (vaikka tätä ei ääneen lausutakaan).
Ei nyt ruveta hiuksia halkomaan, toki sodissakin tietyt säännöt on - kv.sopimukset, joiden pitäisi asettaa rajoja, mutta kuten nähty, persettä niilläkin on pyyhitty.
Minäkin kun miettinyt tarkemmin en halua edes kuulla mistään SBU:n toimien "eetisista" puolista, ja alla olevasta tekstista selviää miksi.
Haluan siteerata aluksi yhden äärimmäisen suorasanaisen (mutta liiotellun) kirjoituksen:
"Toverit liberaalit, ei ole teidän asianne kritisoida ukrainalaisia (hän tarkoittaa ensisijaisesti venäläisä liberaaleja). Jos haluatte tehdä jotain hyvää -pysähtäkää sotaa. Että voi? Silloin ei tarvitse tunkeutua myöhästyneiden neuvojen kanssa.
Ukraina puolustautuu ja lyö takaisin miten ja millä ehti ja voi, maailman yhteisö huolimatta tehdystä "rautaisistä" takuista Ukrainalle, pelkkurimaisesti työnsi pään putinin perseeseen ja ahkerasti liikuttelevat siellä kielellä. Missä ne kaikki hyvätahtoiset unikki tietoineen kaikkineen ovat itse silloin kun nimenomaan SBU:n pitää vastustaa Venäjän hybriidiagressiota Ukrainaa vastaan?
On se tietenkin niin mukava, pohtiskella "ai että ovatkin tyhmiä, ja jos minä olisin heidän paikalla, niin minä tekisin kaiken oikein ja toisin, ja rauha tulisi saman tien, ja ikuiset kevät. Erittäin ikävä, että kaikkien on niin mukava pitää olemattomana sen yksinkertaisen faktan että nimenomaan Ukraina yhteistyössä USA:n ja sen tuen kanssa ovat pysähtäneet seuraavan tulevan teurastuksen Euroopassa. Jos ei tavalliset ukrainalaiset alkaisi niskotella 2014-2015, nämä viisaat venäläiset liberaalit olisvat istuneet nyt jossain kellareissa täristeen ja vihollinen olisi ei Mariupolin liepeillä vaan siisteissa euroopplaisissa kaupungeissa. Erittäin ikävä, että on niin mukava ajatella että Putin, kertoessaan omista suunnitelmista "rajaton Venäjä" -valtamerestä valtamereen, laskee vaan vitseja ja hän pysähttyy Ukrainaan ja tyytyy siihen. Eurooppa antaa Ukrainalle mennää, huuhtoo sen alas "olkoon heidän kanssa" , ja sitten ne huuhtovat puolalaisia ja baltteja, mutta yhtäkkiä myös nämä (lännempänä olevat) kaverit huomaa likaisen venäläisen kirsasta tehdyn saappaan oman hemmoteltujen kasvojen lähellä ja alkavat huutaa "ja minkä tähden me?"
(Tästä olen jostain kohdin sama mieltä, jostain ei)
-------
"Kuvitelkaa että olette pakolainen Ukrainassa. Sitten tulee SBU:n mies ja sanoo "teitä halutaan tappaa. Estääkseen tätä me tarvitsemme teidän apua. Tästä tulee operatiivin peli foulin rajalla, mutta tällä hetkellä emme voineet keksiä mitään parempaa".
Ja te olette heille sanomassa: "ei, minä en ole tälläinen ihminen, en lähde tälläiseen, mielummin odotan, tapahtuu mitä tapahtuu, näköjään minulla on tälläinen kohtalo".
Ja paskat kukaan sanoo näin.."
-------
SBU näytti Babchenkolle hänen kaikkien passien valokuvat, (tälläiset kuvat voi saada vain ja ainoastaan Venäjän passitoimistossa, kuvia hänen talosta, ovista, vaimosta, vaimon edellisten passien kuvat..".
Babchenko jos kuka osaa ulkoa kaikkien venäläisten tapettujen jornalistien nimet, miten ja millä ja miten kauas ne olivat rappukäyvässä asunnon ovesta jne.
SBUlla olivat tiedot että Babchenkon lisäksi suunniteltiin tappaa muitakin.
Nyt, kuten Babchenko itse sanoi, hän sai elämälle laina-aikaa, pari kuukautta.