Väittäisin että ei kummastakaan. Kyse on normaalista valtapelistä. USA tietää hyvin, että venäjän näkökulmasta kyseessä on Kuuba 2. Nyt vain katsotaan kuinka pitkälle voidaan mennä ja sitten otetaan puolikas askel siitä taakse.Bingo. Osut tässä kiusalliseen kysymykseen, jota en ole tohtinut forumin ilmapiirissä kaivella. Onko Usa heikko vai haluton? Aivan. Tähän varmasti löytyy vastaus joltain osallistujalta. On nimittäin niin, että Usan asettuminen järeästi vastaan ratkaisisi asian de facto. Mutta ei asetu. Syytä siihen voi pohtia ja on turha vängätä ydinsodan pelolla tässä kohtaa.
Yksi syy -haluttomuuteen- voi olla Usan halu ajaa EU haluamaansa pilttuuseen. Iivananpelolla se kenties onnistuu.
Onko Usa siis heikko vai haluton? Minä en siihen -heikkoon- usko edes tässä kontekstissa, kun vastassa olisi Rus. Kyse on muusta. Valtapolitiikka on asia, jolla ei silitellä lasten poskia, otteet ja keinot voivat olla ronskinoloisia.
Kaikki mitä on tapahtunut 2008 lähtien viittaa siihen. Itse asiassa olen aika samaa mieltä @jtsaari2004 aiemman kommentin kanssa,
Ja yksi asia. Varmasti olet jo huomannut, mutta @Epimetheus kirjoittamiin vääristelyihin ei kannata kummemmin kiinnittää huomiota.